نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه
سخنان رييس‌جمهور درآخرين روز سفر كرمانشاه

نویدنو:02/10/1385

سخنان رييس‌جمهور درآخرين روز سفر كرمانشاه

اين دولت زير بار فشارها نمي‌رود
از نقشه‌هاي برخي براي شكست دولت خبر داريم
آقاي بوش از كاخ شيشه‌اي خود بيرون بيا!

دكتر احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور در پايان سومين روز از سفر استاني خود به كرمانشاه در جمع مردم اسلام‌آباد غرب حضور پيدا كرد و اظهار داشت:‌ اين دولت برآمده از هيچ حزب و گروهي نيست و نوكر اين مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌ احمدي‌نژاد طي سخناني اظهار داشت: ان‌شاء‌الله دولت به زودي لايحه‌اي را براي ايجاد يك منطقه‌ي ويژه‌ي اقتصادي در اسلام‌آباد به مجلس مي‌دهد و اميد است كه مجلس با اين لايحه موافقت كند و آقاي فلاحت پيشه، نماينده‌ي اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي مانند امروز با حرارت از اين لايحه دفاع كند تا راي لازم را بياورد.

به گزارش خبرنگار ايسنا‌ احمدي‌نژاد در جمع مردم اسلام‌آباد غرب با بيان اين كه زماني دشمنان با گروه‌سازي و باندسازي مي‌خواستند در بين مردم ايران تفرقه ايجاد كنند، گفت: ولي ملت ايران مانند هميشه هوشيار بوده و براي آباداني اين كشور حاضر به فداكاري هستند.

رييس جمهور با بيان اين كه هر گروه و هر فردي كه اهل كار و تلاش نباشد به جايي نخواهد رسيد، گفت: ما نيازمند كار و تلاش پي‌گير هستيم و بايد فرهنگ كار در كشور ما به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.

احمدي نژاد گفت: در تعاليم اسلامي آمده كه بعد از نماز يكي از عبادات مهم كار و تلاش و مجاهدت است.

وي در ادامه با بيان اينكه ما خدا را شاكريم كه ملت ايران مردمي سخت‌كوش و اهل مجاهدت هستند، گفت: بدون توكل به خداوند هيچ ملتي به جايي نمي‌رسد.

احمدي نژاد با بيان اينكه ملت ايران امروز مستقل، عزيز و داراي عزت است، گفت: اين عزت به خاطر مجاهدت‌هاي مردمي چون مردم اسلام‌آباد غرب است كه در سخت‌ترين شرايط در برابر دشمنان ايران اسلامي ايستاند و تسليم نشدند.

رييس‌جمهور عامل ديگر پيشرفت ايران را عدالت دانست و گفت: بدون عدالت امكان ساختن كشور و رسيدن به جامعه‌ا‌ي متعالي و مقتدر وجود ندارد. عدالت يك ركن و محور است، بدون عدالت استعدادها فرسوده و پژمرده مي‌شوند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه عدالت اقتضا مي‌كند مردم اسلام‌آباد غرب به علت اينكه سختي‌هاي زيادي كشيدند از امكانات بيشتر برخوردار شوند، گفت: براي ساختن كشور و رسيدن به قله‌ي كمال ما با موانعي مواجه هستيم كه يكي از مهمترين موانع، كينه‌توزي و بدخواهي دشمنان است. آمريكا و انگليس 27 سال است كه با تمام توان در برابر حركت ملت ايران ايستاده‌اند ولي ملت ايران نيز تاكنون به آنها اجازه نداده كه نقشه‌هاي شومشان را محقق كنند و ان‌شاءالله در آينده نيز آنها نخواهند توانست كه به اهداف شوم خود برسند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه دشمنان ايران اسلامي هر روز با يك بهانه در برابر پيشرفت ايران مي‌ايستند، افزود: آنها ما را تهديد به تحريم مي‌كنند ولي آنها ديدند كه چگونه دانشمندان جوان ما توانستند دست خالي و بدون كمك گرفتن از آنها به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي دست پيدا كنند.

رييس‌جمهورگفت: آنها در حال حاضر با جنگ تبليغاتي، فشار رواني و استفاده از نفوذ نامشروع خود در برخي از سازمان‌هاي نامشروع مي‌خواهند جلوي حركت ملت ايران را بگيرند.

احمدي‌نژاد در ادامه به سخنان اخير جورج بوش در مورد ايران اشاره كرد و گفت:‌ بوش به تازگي براي ملت ايران پيامي را فرستاده و از ملت ايران خواسته تا جلوي دولت را براي دست‌يابي به انرژي صلح آميز هسته‌يي بگيرند. من در اينجا به آقاي بوش مي‌گويم هر روز نيم ساعت از اين پيام‌ها براي ملت‌ ايران بفرستيد چرا كه مردم ايران با شنيدن سخنان شما آگاه شده‌اند كه شما نمي‌خواهيد ملت ايران پيشرفت كند و با شنيدن اين سخنان خشم ملت ايران روزافزون شده است.

احمدي‌نژاد در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه "من نمي‌دانم در مغز دشمنان ايران اسلامي چه مي‌گذرد" گفت: آنها دائم با تبليغات مي‌خواهند تفرقه ايجاد كنند. آنها تصور مي‌كنند خواسته‌ي داشتن انرژي صلح‌آميز هسته‌يي فقط متعلق به قسمتي از مردم ايران است در صورتي كه آنها بايد بدانند تمام ملت ايران خواهان اين است كه اين كشور به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي دست پيدا كند. دشمنان در مورد ايران اشتباه مي‌كنند.

رييس‌جمهور گفت: دشمنان ما را تهديد مي‌كنند كه ما را در صحنه‌ي جهاني منزوي مي‌كنند ولي من در اينجا اعلام مي‌كنم كه اين آقاي بوش و رفيقش بلر در صحنه‌ي جهاني منزوي هستند.

احمدي‌نژاد گفت: من مطمئن هستم كه اين دو آقا كه مي‌خواهند دنيا را به هم بريزند هرجا كه بروند همان رفتاري كه مردم اندونزي داشتند، تكرار خواهد شد.

احمدي نژاد گفت: اين دولت نوكر مردم است، دولت دقيقه‌اي را نيز در راه خدمتگزاري به مردم تلف نمي‌كند اين دولت اهل باند بازي و حزب‌بازي نيست.

وي گفت: در جلسات دولت و غير دولت ما هرگز وقت خود را صرف باندبازي و گروه‌بازي نمي‌كنيم.

رييس‌جمهور همچنين با بيان اينكه ظرفيت‌هاي كاري در كشور ما فراوان است، گفت: من از نمايندگان محترم مي‌خواهم در هنگام رسيدگي به بودجه توجه‌ نيز به مناطق محروم داشته باشند تا دولت مجبور نباشد براي گرفتن بودجه‌ي عمراني دائم رايزني و پيگيري كند.

وي گفت: اگر بودجه‌اي مناسب در اختيار دولت باشد دولت با تمام توان از اين بودجه براي خدمت به مردم استفاده مي‌كند.

رييس‌جمهور همچنين اظهار داشت كه دولت 60 ميليارد تومان براي توسعه و آباداني اسلام‌آباد غرب اختصاص داده است كه البته اين رقم بايد با توجه به محروميت اين استان افزايش پيدا كند.

احمدي‌نژاد همچنين گفت: كه دولت لايحه‌اي را براي ايجاد يك منطقه‌ي ويژه‌ي اقتصادي در اسلام‌آباد غرب به مجلس ارائه خواهد داد.

رييس جمهور گفت: ما سعي داريم يك واحد دانشگاهي از دانشگاه رازي كرمانشاه را در اين شهرستان ايجاد كنيم وگردشگري را در اين شهرستان گسترش داده و دو ورزشگاه جداگانه براي پسران و دختران ايجاد كنيم.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در جمع مردم گيلان‌غرب نيز با بيان اين كه آمريكا و اروپا‌يي‌ها مي‌دانند در برابر ملت ايران هيچ كاري نمي‌توانند بكنند، گفت: آنها اكنون با فشار و تبليغات تلاش دارند بين ملت ايران تفرقه ايجاد كنند.

وي گفت: آنها براي اينكه نقشه‌هاي شوم خود را پيش ببرند، فتنه جديدي را آغاز كرده و شعار تحريم ايران را سر مي‌دهند تا فضايي ايجاد كنند كه در داخل صفوف يكپارچه‌ي ملت ايران دودستگي ايجاد كنند. آنها بلندگوهايي را نيز در داخل كشور براي اين كار دارند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه دشمن به اهداف خود نخواهد رسيد و يك بار ديگر با اين اقدامات در مورد ملت ايران اشتباه خواهد كرد، گفت: اين ملت، ملتي متعهد و همدل است.

وي گفت:‌ در حال حاضر دستهاي خبيث،خودخواه و وابسته‌اي در تلاشند فرهنگ كار، تلاش و مجاهدت را از زندگي ملت ايران حذف كنند.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: دولت براي رفع مشكل اشتغال شش ميليارد تومان براي اين شهرستان در نظر گرفته است.

وي گفت: ما سعي مي‌كنيم در اين شهرستان شهرك صنعتي ايجاد كنيم.

وي همچنين از مطالعه ايجاد سدهاي جديد در اين شهرستان خبر داد و گفت: ما اعتبارات لازم را براي ايجاد شبكه‌هاي پايين‌دستي سدها اختصاص خواهيم داد.

وي همچنين از تجهيز و كامل شدن بيمارستان اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در دالاهو نيز اظهار داشت:‌ وحدت ملت ايران رمز پيروزي است.

وي با اشاره به اين كه براي ساختن ايران اسلامي نيازمند كار و مجاهدت پي‌گير هستيم، گفت:‌خوشبختانه ملت ايران ملتي اهل تلاش و مجاهدت است.

احمدي‌نژاد همچنين با بيان تمام هم و غمش دولت خدمتگزاري به مردم است، گفت:به اينكه خادم كوچك شما هستم افتخار مي‌كنم.

رييس‌جمهور درباره رفع بيكاري هم گفت: دولت براي رفع بيكاري جوانان شهرستان دالاهو 23 ميليارد تومان اختصاص داده است كه ان‌شاءالله به صورت عادلانه توزيع خواهد شد.

احمدي‌نژاد همچنين گفت:‌ ان‌شاءالله دولت با همكاري مردم، كشاورزي و دامداري را در اين شهرستان رونق مي‌دهد و كارخانه‌هايي نيز راه‌اندازي مي‌كند.

وي به ايجاد منطقه نمونه‌ گردشگري هم اشاره كرد و گفت: در اين شهرستان يك شهرك صنعتي نيز ايجاد خواهد شد.

وي به اهتمام دولت براي توسعه و تكميل دانشگاه پيام نور شهرستان هم اشاره كرد و گفت:‌ان‌شاءالله دو سدي كه در اين شهرستان در حال ساخت است با اعتباراتي كه در مورد آن اختصاص داده خواهد شد، تكميل مي‌شود.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در قصر شيرين هم اظهار داشت: به لطف خداوند در حال حاضر دشمنان ما منزوي، خوار و ذليل شده‌اند و ملت ايران عزيز است.

احمدي‌نژاد افزود: دوباره آقاي بوش دوباره پيامي به ملت ايران ارسال كرده و از ملت ايران خواسته جلوي دولت و رييس‌جمهور خود را بگيرند! وي به مردم پيام داده دولت شما مي‌خواهد به سمت انرژي هسته‌يي حركت كند و اگر شما جلوي دولت‌تان را در اين ارتباط نگيريد، ما شما را در دنيا منزوي مي‌كنيم. من در اينجا مي‌خواهم يك پاسخ روشن و شفاف به آقاي بوش بدهم.

وي خطاب به بوش گفت:‌ آقاي بوش از كاخ شيشه‌اي خود بيرون بيا و وسط ملت خود قرار بگير و ببين چقدر نه تنها در جهان بلكه در ملت خود منزوي هستي. امتحان اين كار ارزان و مجاني است. آقاي بوش مي‌تواند به يكي از ايالات آمريكا سفر كند و در يك استاديوم ورزشي از مردم محلي آن ايالت دعوت كند و ببيند كه مردم آن ايالت با وي چه رفتاري مي‌كنند.

احمدي‌نژاد گفت: ‌من مطمئن هستم مردم آمريكا همان رفتاري را با آقاي بوش مي‌كنند كه مردم اندونزي با او كردند.

وي اظهار داشت:چند آدم به اصطلاح ابرقدرت دور هم جمع شده‌اند و فكر مي‌كنند تمام اختيارات دنيا در دست آنهاست. به آنها مي‌گويم چشمتان را باز كنيد، امروز ديگر دنيا براي تصميمات شما ارزشي قائل نيست.

وي هم‌چنين به اهميت رفع بيكاري در شهرستان اشاره كرد و گفت:ان‌شاءالله بازارچه‌ي مرزي ايجاد مي‌كنيم. هم‌چنين اين شهرستان ميوه و مركبات دارد كه مي‌توانيد از مركبات ارزشمند براي پيشرفت استان‌تان استفاده كنيد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين سهم جوانان اين شهرستان را از منابع ارزان قيمت 15 ميليارد تومان عنوان كرد.

وي گفت: ما تلاش مي‌كنيم به زودي مرز خسروي را احيا و بازگشايي كنيم.

وي از تاسيس دو ورزشگاه نيز خبر داد.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در سر پل ذهاب نيز با مطرح كردن سوالاتي از جمله اين كه چرا اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها مخالف پيشرفت ايران هستند، گفت: يكي از علت‌هاي اصلي مخالفت آنها اين است كه مي‌ترسند ايران در عرصه‌ي جهاني به يك الگوي مقتدر تبديل شود.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه ملت ايران داراي وحدت و اقتدار است، گفت: دشمنان، سازندگي، پيشرفت و آباداني ايران را نمي‌پسندد.

احمدي‌نژاد گفت: آنها براي اين كه مانع‌تراشي كنند حتي حاضرند قوانيني را كه خود تصويب كرده‌اند زير پا بگذارند و آبرو و حيثيت خود را قرباني كنند.

وي گفت: هر وقت يك پروژه عمراني آغاز به كار مي‌كند و فعاليت كارخانه‌اي كليد مي‌خورد و يا دانشگاهي برپا مي‌شود، مانند تيري است در قلب دشمنان.

احمدي‌نژاد گفت: دشمنان ايران به واقع نگران فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي نيستند، آنها مخالف بمب نيستند، چرا كه خود بمب دارند، آنها مي‌دانند اگر ايران به انرژي هسته‌يي دسترسي پيدا كند در همه‌ علوم پيشرفت مي‌كند و به عنوان يك الگو مورد توجه ملت‌ها قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين كه دولت‌هاي زورگو و ابرقدرت ديگر اعتباري ندارند، گفت: آنها با بيداري ملتها مجبور شده‌اند حقوق آنها را به رسميت بشناسند.

احمدي‌نژاد گفت: آنها تصور مي‌كنند ملت ايران براي پيشرفت منتظر اجازه‌ي آنها خواهد نشست، ولي بايد بدانند ملت ايران راه عزت را انتخاب كرده و با وحدت و همدلي اين مسير را با اقتدار به پايان خواهد رساند و به مانع‌تراشي‌ها توجهي نخواهد كرد.

وي گفت: به آنها توصيه مي‌كنيم خود را بي‌جهت به زحمت نيندازند و بدانند ملت ايران يكپارچه ازحقوق مسلم هسته‌يي خود دفاع مي‌كند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه به لطف ايستادگي ملت ايران مسير اصلي در قضيه‌ي هسته‌يي طي شده و يك قدم كوتاه باقي مانده گفت: ان‌شاءالله به لطف ايستادگي شما آن گام نيز با تدبير برخواهيم داشت و ان‌شاء‌الله در دهه فجر جشن پيروزي را برگزار خواهيم كرد. دهه‌ي فجر ان‌شاءالله دهه ايستادن ايران در كنار كشورهاي هسته‌يي جهان خواهد بود.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه وحدت و برادري رمز پيروزي ملت ايران و مسلمانان است، گفت: دشمنان فاسد، وحدت ما را هدف قرار داده و سعي مي‌كنند با دسته‌بندي،حزب‌بازي و گروه‌بازي تفرقه ايجاد كنند.

وي گفت: آنها سعي مي‌كنند با افكار انحرافي و انديشه‌هاي ارتجاعي در بين ملت ما تفرقه ايجاد كنند ولي بدانند به نتيجه‌اي نخواهند رسيد.

احمدي‌نژاد گفت: آنها ميلياردها دلار فقط براي ايجاد تفرقه بين امت اسلامي و صفوف فشرده‌ ايراني‌ها اختصاص داده‌اند ولي بدانند ملت ايران از هر گروه، مذهب و طايفه‌اي در كنار هم هستند و يك خانواده‌ را تشكيل مي‌دهند و تا پيروزي كامل ايستاده‌اند.

وي در ادامه با بيان اين كه بايد براي حفظ وحدت تلاش و مجاهدت كنيم و آستين‌ها را بالا بزنيم، گفت: بايد در كشورمان عدالت نيز ايجاد كنيم. عدالت روح مكتب و محور كشور و انقلاب ماست.

رييس‌جمهور در بخش ديگر از سخنان خود اظهار داشت: دولت براي پيشرفت سرپل ذهاب و اشتغال در آن 26 ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت اختصاص داده است. در جلسه‌ي هيات دولت نيز تصميم‌گيري خواهد كرد، به نحوي كه زمينه را براي پيشرفت و آباداني شهرستان فراهم كند و كارخانه‌ها، مزارع، دامداري، كشاورزي و گردشگري رشد كند.

احمدي‌نژاد همچنين از حمايت دولت از احداث مجتمع‌هاي دامپروري و گلخانه‌اي در اين منطقه خبر داد و گفت: ان‌شاءالله با توجه به ظرفيت شهرستان دو منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري ايجاد خواهد شد.

وي از اختصاص اعتبارات لازم براي تكميل و تجهيز بيمارستان سرپل‌ذهاب نيز خبر داد و گفت: براي رفع بيكاري جوانان اين شهرستان با همكاري كشور همسايه بازارچه‌ مرزي ايجاد خواهيم كرد و براي توسعه و تجهيز دانشگاه پيام نور شهرستان نيز برنامه‌ داريم و ورزشگاه‌هاي جداگانه دختران و پسران نيز اختصاص خواهد داده شد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد، چهارشنبه شب نيز در جمع نخبگان استان كرمانشاه حضور پيدا كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا وي در ابتداي سخنان خود با اشاره به اهميت ساختن ايران اسلامي اظهار داشت: ساختن ايران لازمه موفقيت در عرصه‌ي جهاني است.

رييس‌جمهور با اشاره به پتانسيل كشورمان براي پيشرفت و آباداني گفت: خداوند اين فرصت گرانبها را در اختيار ملت ايران قرار داده ولي ما بايد توجه داشته باشيم همواره ساختن مشكل‌تر از خراب‌كردن است.

وي اظهار داشت: ما مي‌توانيم براي ساختن ايران از الگو‌هاي ديگر كشورها استفاده كنيم ولي استفاده از اين الگوها ممكن است به تحقق آرمان‌هاي ما منتهي نشود و نتوانيم حيات طيبه را در كشور خود ايجاد كنيم، بنابراين بايد به فكر و انديشه خود متوسل شويم.

احمدي‌نژاد گفت: برخي كشورها در ظاهر پيشرفت كرده‌اند و عده‌اي نيز در داخل كشور ما سعي مي‌كنند اين كشورها را به عنوان كشورهاي قوي و رو به رشد معرفي كنند و آنها را با بينشي كوته‌بينانه به رخ ملت بكشند ولي اگر در عمق اين كشورهاي به ظاهر پيشرفته برويم، متوجه مي‌شويم آن‌ها به سمت سقوط در حال حركتند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه ما بايد ايران را بسازيم تا بتوانيم مسووليت‌هاي جهاني خود را به نحو احسن انجام دهيم گفت: ولي مطمئنا در مقابل حركت ايران براي سازندگي موانع گوناگوني وجود دارد.

رييس‌جمهور به موانع ساختاري اشاره كرد و گفت: لجاجت، خودخواهي, دروغ گويي، حزب بازي، قبيله‌گرايي و توطئه‌هاي دشمنان و مانع‌تراشي‌هاي آن‌ها از ديگر عواملي است كه مانع حركت مردم ايران به سمت ساختن كشور است.

وي گفت: دشمنان مي‌دانند اگر در ايران زمينه يك الگوي متعالي شكل بگيرد، ديگر جايي در دنيا ندارند.

احمدي‌نژاد افزود: در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران يك حركت مبنايي و عقلاني را آغاز كرده و خوشبختانه ملت‌ها بيدار شده‌اند و ديگر زير بار زورگويي ابرقدرت‌ها و قدرت‌هاي استكباري نمي‌روند. امروز ديگر ملت‌هاي عالم توي دهن ابرقدرت‌ها مي‌زنند و حرف‌هاي آن‌ها را گوش نمي‌كنند.

وي به بحث پرونده‌ي هسته‌يي كشورمان اشاره كرد و گفت: يكي از دلايل اصلي فشار دشمنان به ملت ايران در مسأله هسته‌يي اين است كه مي‌خواهند وقت مردم و مسوولان را بگيرند و نگذارند موتور پرشتاب سازندگي كشور با سرعت به جلو برود.

رييس‌جمهور با بيان اين كه جوانان ايراني داراي استعدادهاي زيادي هستند، گفت: جوانان كرمانشاهي نيز داراي استعدادهاي زيادي هستند. در منطقه كرمانشاه شاهد تمدن و فرهنگ عظيمي هستيم و اگر يك روز وضع مالي دولت اقتضا كند و هزينه گسترده‌اي براي كاوش آثار تاريخي و باستاني در اين استان اختصاص دهد، مطمئنا آثاري در اين استان كشف مي‌شود كه تمام بشريت را متعجب مي‌كند و اين نشان دهنده غناي فرهنگي و تمدني استان كرمانشاه است.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه خود در عمليات مرصاد كه در اين استان برگزار شده، حضور داشته، گفت: من در آن عمليات ديدم جوانان اين استان چه فداكاري‌ها و رشادت‌هايي نشان دادند. البته اين رشادت‌ها را نيز قبل از عمليات مرصاد نيز ديده بودم.

وي افزود: در هنگام برگزاري عمليات مرصاد عده‌اي مي‌گفتند عقب برويم و از همدان دفاع را شروع كنيم، ولي مطمئنا كساني كه اين حرف را مي‌زدند افرادي بودند كه كرمانشاه و مردمش را به خوبي نمي‌شناختند.

وي گفت: بايد كرمانشاه در منطقه غرب كشور به عنوان يك استان الگو و نمونه بدرخشد و بار ديگر استان‌هاي غربي كشورمان را نيز به دوش بكشد. كرمانشاه از ستون‌هاي محكم ايران‌زمين است.

رييس‌جمهور ادامه داد: براي اين كه ما بتوانيم اهداف خود را محقق كنيم بايد برنامه‌ريزي جامع داشت و در اين ارتباط مسووليت‌هايي بر عهده شما و مسووليت‌هايي بر عهده دولت است.

وي گفت: يكي از مسووليت‌هاي اصلي دولت سرمايه‌گذاري در اين استان است كه دولت سعي مي‌كند اين كار را با قاطعيت و دقت هرچه بيشتر انجام دهد.

رييس‌جمهور افزود: برخي تصور مي‌كنند احمدي‌نژاد مي‌تواند لحظه به لحظه تمام امور كشور را زير نظر داشته باشد. اين انتظار خوبي است ولي در عمل به سختي امكان‌پذير است.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: براي ساختن و پيشرفت بايد زياده‌خواهي‌ها را كنار گذاشت.

رييس‌جمهور در ادامه به سخنان منتخبان اين استان اشاره كرد و گفت: از حرف‌هاي دوستان در اين جلسه استفاده كردم و در برخي مواقع نيز از حرف‌هاي آن‌ها متاثر شدم ولي در حرف‌هاي همه آن‌ها دلسوزي وجود داشت.

وي گفت: همكاري و همدلي در راه ساختن يك عطيه ارزشمند و در عين حال بسيار شكننده است و بايد مانند يك جام بلوري كه در پنبه از آن نگهداري مي‌شود، از اين عطيه مراقبت كرد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: متأسفانه در 15، 20 سال اخير عده‌اي نان خود را در تفرقه و باندبازي ديده‌اند. البته مي‌توان اين افراد را شناسايي و آن‌ها را نصيحت كرد و اگر قبول نكردند آن‌ها را كنار زد.

وي افزود: اين عده تفرقه ايجاد مي‌كنند و خود در گوشه‌اي مي‌نشينند و سوء استفاده مي‌كنند.

رييس‌جمهور در ادامه‌ي سخنان خود در جمع نخبگان كرمانشاه اظهار داشت:بايد به كارها نگاهي عالمانه داشته باشيم.

احمدي‌نژاد گفت: اين دولت آنگونه نيست كه حرف‌هايي بزند و وعده‌هايي بدهد و بعد از آن فراموش كند. اين دولت سعي دارد حرف‌هاي خود را محقق كند.

وي افزود: عده‌اي موقع انتخابات كه مي‌شود مي‌آيند و حرف‌هاي بي‌ربط و با ربط مي‌زنند و بعد از اين كه انتخابات تمام شد خداحافظي مي‌كنند و گويي اين صحبت‌ها را نكرده‌اند.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با تاكيد بر اين كه بايد همه با مشورت تصميم بگيريم و كار كنيم و اين مطمئنا در پيشرفت استان بسيار تاثيرگذار خواهد بود، گفت: من نمي‌دانم آقاي استاندار گروه مشاوران دارند يا ندارند، به احتمال زياد دارند ولي اگر چنين گروهي را در اختيار ندارند به وي توصيه مي‌كنم چنين گروهي را تشكيل دهد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه ظرفيت‌هاي اين استان از نظر سياحت و گردشگري نسبت به ديگر استان‌ها بالاتر است، گفت: البته گردشگري بايد در متن مردم راه پيدا كند. گردشگري به اين معنا نيست كه مثلا چند هتل بسازيم و بعد بگوييم گردشگري در اين استان توسعه پيدا كرده است.

وي گفت: البته عيب ندارد مشكلات را بازگو كنيم ولي بايد بيان مشكلات دوستانه عمل كنيم. دوستانه مشكلات را بگوييم و دوستانه نيز مشكلات را بشنويم به نحوي كه كدورت ايجاد نشود، چرا كه كدورت نقطه‌ شكست است.

احمدي‌نژاد در ادامه به سخنان برخي از افراد حاضر در اين جلسه اشاره كرد كه اعلام كرده بودند استان كرمانشاه استان محرومي است.

احمدي‌نژاد گفت: نبايد بگذاريم واژه‌ي محروميت درباره‌ اين استان جا باز كند چرا كه تلقي‌كننده ضعف است و خود مانع پيشرفت مي‌شود. قبول است در اين استان مشكلاتي وجود دارد و بايد اين مشكلات رفع شود ولي نبايد گفت كه اين استان داراي محروميت است.

احمدي‌نژاد در ادامه به سياست‌هاي دولت نهم در ارتباط با حمايت از دانشگاهيان اشاره كرد و گفت: دولت مصمم است از دانشگاهيان حمايت كند و مطمئنا از توسعه‌ي دانشگاه‌ها در كرمانشاه به صورت قاطع حمايت مي‌كند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: اميدوارم اين دولت مثل دولت‌هايي نباشد كه بيايد و بگويد اين كار را مي‌كنم و بعد فراموش كند.

وي گفت: ما براي اين كه برنامه‌ها و كارهايمان را فراموش نكنيم زحمت سفر استاني را به دوستان تحميل كرده‌ايم. ما به استان‌ها مي‌آييم تا مشكلات واقعي استان‌ها را ببينيم.

احمدي‌نژاد گفت: معتقدم وزرا، معاونان بايد تمام كشور را از روي واقعيت بشناسند نه از روي كاغذ. معتقدم دولت بايد در همه جاي كشور حضور پيدا كند، البته در اين ارتباط موانعي نيز وجود دارد.

وي ادامه داد: يك سري آدم‌هاي خودخواه كه سال‌هاي قبل تمام اختيارات كشور را در دست‌شان گرفته و اقدامي نكرده و فرصت‌ها را از دست داده‌اند، مي‌آيند مدعي مي‌شوند، فشار مي‌آورند و كارشكني مي‌كنند، ولي در همين جا مي‌گويم تا زماني كه احمدي‌نژاد هست اين دولت همين طور كشور را خواهد گشت. احمدي‌نژاد از اين حركت يعني سفرهاي استاني دست بر نخواهد داشت.

رييس‌جمهور با بيان اين كه اين دولت مي‌خواهد فرهنگ انقلابي را در كشور رشد و گسترش دهد، گفت:زماني فرهنگ انقلابي در اين كشور آمد و زماني اين فرهنگ برگشت و ما اكنون مي‌خواهيم اين فرهنگ را فراگير كنيم.

احمدي‌نژاد افزود: يك عده خواب مي‌بينند، نقشه مي‌كشند و تصور مي‌كنند اين دولت رفتني است و نمي‌تواند فرهنگ انقلابي را جا بيندازد و به همين خاطر در مورد اين دولت نقشه مي‌كشند، ولي بايد بدانند اين دولت برآمده از آراي مردم است و اين مردم تا آخر پاي انقلاب و ارزش‌هاي انقلاب ايستاده‌اند.

وي در ادامه گفت: برخي دوستان به من گفتند چرا اين‌قدر دير به استان كرمانشاه سفر كرده‌ايد ولي من بايد بگويم دير سفر كردن ما به اين استان به معناي كم‌اهميت بودن استان نيست، ما سي استان داريم و براي انجام يك سفر استاني بايد عوامل گوناگوني را در نظر گرفت. پيش از سفر كارهاي كارشناسي صورت مي‌گيرد تا دولت بتواند تصميمات خوبي در مورد استاني كه سفر كرده بگيرد.

احمدي‌نژاد گفت: به هر حال در هنگام تنظيم سفر به هر استان شرايط آب و هوايي، سفرهاي خارجي، ميهمان‌هاي خارجي، كنفرانس‌هاي خارجي و جلسات دائمي كه داريم را بايد در نظر بگيريم.

احمدي‌نژاد همچنين تاكيد كرد: ما سعي مي‌كنيم به يك منطقه در موقعي كه آب و هواي خوبي دارد سفر نكنيم. يعني به جاهاي خوش آب و هوا زماني كه داراي آب و هواي خوبي است سفر نمي‌كنيم. ما در طول اين دو روز به شهرهاي مختلف كرمانشاه رفتيم. به كنگاور رفتيم و در آنجا شرايط زندگي مردم را مشاهده كرديم. به نظر من ما بايد در اين شهرستان‌ها كمي مي‌لرزيديم، سرما را احساس مي‌كرديم كه ببينيم واقعا مردم چه مي‌كشند.

وي گفت: پس بايد شما در نظر داشته باشيد كه چنين مسايلي در تنظيم سفرهاي استاني رييس جمهور دخالت دارد.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين كه اين استان داراي اين ظرفيت هست كه بتواند يك ميليارد دلار صادرات داشته باشد، گفت: ما حمايت واقعي از كشاورزان را در صدر كارهاي خود قرار داديم و اميدواريم سال به سال حمايت‌هاي دولت از كشاورزان توسعه پيدا كند. البته اين انتظار كه توقع داشته باشيم تمام توليدات كشاورزي را دولت از كشاورزان بخرد انتظار چندان درستي نيست. دولت سعي مي‌كند در راستاي حمايت از كشاورزان اقدامات اساسي انجام دهد.

وي در ادامه به عزم دولت براي جلوگيري از تغيير كاربري زمين‌ها خبر داد و گفت: ما از استاندار و مسوولان محلي مي‌خواهيم از زمين‌هاي كشاورزي به نحو احسن حمايت و مراقبت كنند. همه بايد براي پيشرفت اين استان دل بسوزانند. نبايد اجازه داد زمين‌هاي كشاورزي مرغوب اين استان بيهوده تلف و از بين برود.

احمدي‌نژاد هم‌چنين در ادامه به عزم دولت براي تقويت مراكز تربيت معلم و تقويت راه‌ها و جاده‌هاي استان اشاره كرد و گفت: دولت مطمئنا برنامه‌هاي مناسبي براي حمايت از دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي خواهد داشت.

احمدي‌نژاد گفت: در حال حاضر شرايط به گونه‌اي است كه عده‌اي از دولت مي‌خواهند براي كل كشور كار ايجاد كند و تصور مي‌كنند همه بايد بيايند و در دستگاه‌هاي دولتي مشغول به كار شوند در صورتي كه اين تصور اشتباهي است. ما بايد جوانان خود را به نحوي تربيت كنيم كه خلاق و به كارهاي توليدي و صنعتي مشغول شوند. نبايد انتظار داشت همه در دستگاه‌هاي دولتي مشغول به كار شوند.

احمدي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: حمايت از كانون‌هاي فرهنگي و ايجاد خلاقيت در بين جوانان را به طور جدي پيگيري كرده و اين مساله را در شوراي آموزش و پرورش و فرهنگ و فناوري مطرح مي‌كنم.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين كه دولت به تمام اقشار به ويژه اصناف اعتماد كامل دارد، گفت: ما بايد همه با هم كشور را بسازيم و اگر عده‌اي تصور مي‌كنند كه دولت بايد همه‌ي كارها را بكند تصور اشتباهي دارند. عده‌اي تصور مي‌كنند كه گويي همه متخلف بوده و دولت بايد بيايد و كارها را درست كند. اين انديشه‌ي نادرستي است.

رييس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: دست‌هايي به دنبال ايجاد كدورت و تفرقه در كشور هستند. آنها سعي مي‌كنند اقشار مختلف كشور را از هم جدا كنند. براي هر يك از اقشار داستاني را ايجاد مي‌كنند تا تفرقه ايجاد شود. ولي من در همين جا تاكيد مي‌كنم دولت در كنار كشاورزان، دانشگاهيان، اصناف و بازار است نه مقابل آنها چرا كه ما همه يك خانواده‌ايم.

احمدي‌نژاد گفت: متاسفانه باندبازي براي عده‌اي شده دين و آيين و تمام تلاششان را مي‌كنند كه باند يا گروهشان در قدرت قرار بگيرد و اگر نتواند در عرصه‌ي قدرت حضور پيدا كنند تلاش مي‌كنند تا زمينه را براي شكست مسوولاني كه در عرصه‌ي قدرت هستند فراهم كنند. آنها هر تهمت و افترايي مي‌زنند.

وي با بيان اين كه حجم افترا به اين دولت بسيار زياد بوده، گفت: افترا به معناي اين است كه يك عمل مجرمانه را به كسي نسبت دهيم.

وي گفت: چندي پيش افتراها و مطالب اين‌گونه را جمع‌آوري كرده و به پيش من آورده بودند كه اگر بخواهم تيتر اين افتراها را بچينم، از اين جا تا نوك سقف بالا خواهد رفت.

احمدي‌نژاد ادامه داد: عده‌اي در اين كشور نقشه مي‌كشند تا برنامه‌هاي دولت اجرا نشود و بعد بگويند ديديد اين دولت نمي‌تواند كاري بكند.

وي گفت: به هر حال من از اخبار و جلسات اين گروه‌ها اطلاع دارم و مي‌دانم براي اين كه دولت نتواند پيروز شود چه نقشه‌هايي مي‌كشند.

احمدي‌نژاد در ادامه به برگزاري اين انتخابات بيست و چهارم آذر اشاره كرد و گفت: ديديم كه يك انتخابات شايسته و متين برگزار شد و شايد براي اولين بار بود كه دولت به صورت كامل جدا در انتخابات بود و هيچ گونه دخالتي در انتخابات نكرد.

وي گفت: البته چندين گروه در عرصه‌ي انتخابات آمدند، عكس من را چاپ كردند و گفتند ما طرفدار احمدي‌نژاد هستيم، در صورتي كه من در همان موقع اعلام كردم دولت هيچ گونه دخالتي در امر انتخابات ندارد، شما ديديد كه اين طرفي‌ها آن طرفي‌ها و وسطي‌ها آمدند و گفتند ما طرفدار احمدي‌نژاد هستيم و من همان موقع گفتم كه از من و دولت در اين انتخابات مايه نگذاريد.

احمدي‌نژاد گفت: انتخابات 24 آذر يك انتخابات متين و بدون فضاسازي كاذب بود. مردم در اين انتخابات شركت كردند و اين نشان‌دهنده‌ي اميد، استحكام و ايستادگي مردم است.

رييس‌جمهور در ادامه گفت: دشمنان با مشاهده‌ي حضور مردم در صحنه‌ي انتخابات وحشت كردند و فهميدند كه راهي جز تسليم در برابر ملت ايران ندارند. ديديد كه 28 ميليون نفر در سرما و برف در صف ايستادند تا راي بدهند ولي عده‌اي به نام فلان گروه يا فلان حزب يا رقابت‌هاي سياسي حرف‌هايي را مطرح مي‌كنند كه اين حرف‌ها با واقعيت سازگاري ندارد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: اين حرف‌ها براي دولت مهم نيست. ما همگي بايد همت كنيم تا موانعي كه در سر راه پيشرفت ايران است برداشته شود. مهم اين است كه مردم ايران همه با هم وحدت داشته و براي خداوند كار كنند.

وي افزود: عده‌اي مي‌آيند و مي‌گويند اگر فلاني بر روي كار باشد كشور پيشرفت مي‌كند و اگر فلاني روي كار نباشد كشور پسترفت مي‌كند، من مي‌خواهم بگويم اجازه بدهيد دولت و نمايندگان دولت كار خود را به نحو احسن انجام دهند و پاسخگو باشند. من در اينجا از افراد بانفوذ در استان از جمله علما و نمايندگان محترم و سياسيون نافذ مي‌خواهم اجازه بدهند نماينده‌ي دولت با احساس آرامش و تعهد امور استان را تنظيم كند. البته مسوولان نبايد تحت تاثير علايق شخصي خود قرار بگيرند. ما همه در برابر ملت عزيز ايران مسوول هستيم.

احمدي‌نژاد گفت: برخي از حرف‌ها و صحبت‌ها از تهران شكل گرفت، مثلا مي‌آيند و در وظايف رييس جمهور دخالت مي‌كنند. مثلا وقتي رييس‌جمهور مي‌خواهد معاونان را انتخاب يا مسوولي را جابه‌جا كند، مي‌آيند و دخالت مي‌كنند، مي‌گويند كه بايد با ما در اين ارتباط صحبت كنيد يا فردي را انتخاب كنيد كه از ما باشد و فشارهاي اينگونه مي‌آورند، من به آنها مي‌گويم به شما چه ربطي دارد كه در اين گونه كارها دخالت مي‌كنيد؟ مردم راي داده‌اند و نماينده‌اي را انتخاب كرده‌اند و اين نماينده نيز بايد تلاش كند امور به خوبي پيش برود. اين‌ها مي‌آيند در برابر دولت مانع‌تراشي مي‌كنند و مي‌گويند اگر مي‌خواهي معاونت را عوض كني، بايد با ما صحبت كني. آنها مي‌گويند بايد از ما فردي را انتخاب كني، اين چه سخني است كه اين عده مطرح مي‌كنند؟ آنها بر اساس چه حقي چنين صحبت‌هايي را مطرح مي‌كنند؟ در كجا چنين اختياري به آنها داده شده است، در كجاي قانون يا قانون اساسي؟.

رييس‌جمهور گفت: وقتي مي‌رويم جايي و مي‌بينيم وضع آنجا نابسامان است، وقتي مي‌پرسيم چرا وضع فلان جا اين گونه استژ، مي‌گويند فلان آقاي مسوول با فشار، فلان فرد را به ما تحميل كرده است و به همين خاطر است كه وضع اين گونه است.

احمدي‌نژاد گفت: كساني كه با فشار در مسووليت قرار مي‌گيرند صلاحيت‌هاي لازم را ندارند.

وي گفت: اگر در اين استان چنين اتفاقي رخ داده بايد اصلاح شود و انسان‌هاي عاشق و دلسوز مردم سر كار قرار بگيرند.

احمدي‌نژاد گفت: يكي از دوستان در اين جلسه گفت افرادي در اين استان با مدرك ديپلم بر سر كارها قرار گرفته‌اند.

وي گفت: بايد چنين افرادي را شناسايي كرد، نبايد اين گونه باشد كه افراد با فشار سر كار قرار بگيرند البته درك و شعور ربطي به مدرك دانشگاهي ندارد ولي وقتي كه در يك رشته چندين نفر تحصيلكرده حضور دارند بايد از افراد تحصيلكرده استفاده كرد.

احمدي‌نژاد به بحث زمين‌خواري نيز اشاره كرد و گفت: من بحث زمين‌خواري را پي‌گيري مي‌كنم و اسناد آن را نيز در اختيار گرفته‌ام. البته در اين ارتباط استانداري و دادگستري استان نيز وظايفي دارد.

وي همچنين به حاشيه‌نشيني اشاره كرد و گفت: حاشيه‌نشيني در برخي از شهرهاي بزرگ ما وجود دارد كه دولت با كمك مسوولان اقداماتي در جهت رفع آن انجام خواهد داد.

احمدي‌نژاد گفت: يكي از دوستان در اين جلسه به من گفت برخي از مديران اموال مجهول‌المالك را در تصرف خود گرفته‌اند. شما مطمئن باشيد كه احمدي‌نژاد با اين اقدام برخورد خواهد كرد. من از شما مي‌خواهم اسناد اين موضوع را به من بدهيد و هر كجا كه اين اتفاق افتاده باشد خود احمدي‌نژاد پيگيري مي‌كند.

رييس‌جمهور همچنين در مورد مشكلات مرز خسروي و عدم تردد زوار از اين مسير گفت: مرز خسروي يكي از مرزهاي بسيار خوب ماست. داراي امكانات زيادي است ولي دولت عراق اعلام كرده در حال حاضر اين امكان را ندارد تا از زواري كه از مرز خسروي وارد عراق مي‌شوند حمايت و براي آنها امنيت ايجاد كند.

احمدي‌نژاد افزود: اميدوارم شرايط عراق هر چه زودتر به سمتي برود كه بتوانيم از مرز خسروي با حداكثر شرايط استفاده كنيم.

وي هم‌چنين گفت: در اين جلسه يكي از دوستان مطرح كرد در حال حاضر افرادي در خارج از مرزها براي ايجاد شبهه پراكني در كشور ما پرورش پيدا مي‌كنند، من مي‌خواهم بگويم به واقع اين گونه است. دشمنان تلاش مي‌كنند براي جوانان و مردم ما شبهه درست كنند. ما بايد اين شبهه‌پراكني‌ها را خنثي و حتي آنها را معكوس كنيم و اين شدني است.

احمدي‌نژاد همچنين به اقدامات دولت براي پاكسازي مناطق آلوده به مين اشاره كرد و گفت: در اين ارتباط دولت بودجه‌اي را در نظر گرفته است.

احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به اظهارات يكي از حاضران كه اظهار داشت در اين جلسه مانند ديگر جلسات هيات دولت از هنرمندان و هنر صحبتي به ميدان نيامد، گفت: در بسياري از جلسات دولت در ارتباط با هنر و هنرمندان و مسايل مربوط به آن صحبت مي‌شود.

احمدي‌نژاد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: من به نحوه‌ي برگزاري اين جلسه ايراداتي دارم چرا كه در اين جلسه نمايندگان كارگران، ورزشكاران، هنرمندان، روحانيون و بانوان سخن نگفتند و اين بسيار مهم است كه آنها نيز دغدغه‌هاي خود را مطرح كنند.

به گزارش ايسنا قبل از سخنان رييس‌جمهور نيز تعدادي از نخبگان اين استان به نمايندگي از ديگر نخبگان و اقشار ديدگاه‌هاي خود را در ارتباط با مسايل مختلف بيان كردند.

يكي از حاضران مدعي شد كه استان‌دار مديران خود را با حزب بازي و سياسي بازي انتخاب مي‌كند.

وي همچنين به مساله‌ي بيكاري و طلاق در اين استان اشاره كرد و گفت: در حال حاضر گرايش‌هاي قومي، قبيله‌يي و حزبي حرف اول را در انتخاب مي‌زند و مديراني بعضا بر سر كار مي‌آيند كه داراي مدرك ديپلم هستند.

وي مدعي شد: طبق گزارش‌ها استاندار كرمانشاه كمترين نمره را در بين استانداران گرفته است پس چرا نبايد عوض شود. آيا وجود چنين مديري براي اين استان مطلوب است؟

وي همچنين در ادامه به بحث رشد حاشيه‌نشيني در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: يكي از مناطق اين استان به نام جعفر آباد در حال حاضر برق ندارد.

وي همچنين از رييس جمهور پرسيد كه چرا از مرز خسروي كه يكي از بهترين راه‌ها است براي تردد زوار استفاده نمي‌شود؟

وي همچنين گفت: در پاكستان دانشگاهي از سوي وهابيون ايجاد شده و اين دانشگاه افرادي را براي شبهه پراكني در كشور پرورش مي‌دهد. اكنون گروه‌هاي منحط و لائيك در اين استان مشغول به كار شده‌اند ودر بين جوانان شبهه‌پراكني مي‌كنند.

اين فرد همچنين گفت: اين استان خود يكي از استان‌هاي نفت‌خيز است ولي برخي از شهرستان‌هاي اين استان از نظر سوخت در مضيقه هستند.

وي همچنين به گراني اجناس در استان اشاره كرد و گفت: مثلا در اين استان تخم مرغ دانه‌اي 110 تومان است و اكنون با اين گراني خوردن نان و تخم مرغ تبديل به يك غذاي اشرافي شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics