نویدنو:19/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

كوبا رفتار دوگانه آمريكا را در مبارزه با تروريسم تقبيح كرد

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۶/۰۱/۱۸
 

كوبا روز شنبه از حكم آزادي يكي از مخالفان "فيدل كاسترو" از سوي قاضي فدرال آمريكا، به‌عنوان نماد رفتار دوگانه آمريكا ياد و آن را به‌شدت محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از هاوانا، روزنامه "گرانما" ارگان حزب كمونيست كوبا نوشت: "راي اين دادگاه، شاهدي ديگر بر استاندارهاي دوگانه دولت جرج بوش رييس جمهوري آمريكا در زمينه به اصطلاح جنگ با ترور است." "لوئيس پوسادا كاريلس" ‪ ۷۹ساله از ماموران سابق سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) است كه در ارتباط با دست داشتن در سقوط يك هواپيماي كوبايي محكوم شده بود.

قاضي دادگاه "ال پاسو"ي تگزاس آمريكا، روز گذشته(جمعه) راي داد كه كاريلس كوبايي تبار و تبعه ونزوئلا، به شرط بسر بردن در شرايط حبس خانگي و تحت مراقبت‌هاي الكترونيكي در حانه‌اش در ميامي، با وثيقه ‪ ۳۵۰هزار دلاري آزاد شود.

كاريلس كه از مخالفان سرسخت كاسترو رهبر كوباست، به طراحي سقوط يك هواپيماي جت كوبا با ‪ ۷۳كشته در سال ‪ ۱۹۷۶متهم شده بود. او در سال ‪۱۹۷۶ در ونزوئلا دستگير و در ارتباط با اين پرونده محكوم شد، اما در سال ‪۱۹۸۵ از زندان گريخت.

راي روز گذشته دادگاه فدرال آمريكا الزاما به معناي آزادي فوري او نيست زيرا ممكن است مقام‌هاي اداره مهاجرت آمريكا كه حكم اخراج اين فرد را دارند، او را بازداشت كنند.

مقام‌هاي اداره مهاجرت آمريكا در ماه مي‪ ۲۰۰۵كاريلس را به جرم ورود غيرقانوني به آمريكا دستگير كردند. وي هم اكنون در يك زندان فدرال آمريكا در ايالت "نيو مكزيكو" در جنوب غربي آمريكا نگهداري مي‌شود.

مقام‌هاي آمريكايي با اين ادعا كه ممكن است كاريلس در صورت استرداد به ونزوئلا يا كوبا، در آنجا مورد شكنجه قرار گيرد، از استرداد وي به اين دو كشور خودداري مي‌كنند.

ونزوئلا و كوبا، آمريكا را به پناه دادن به يك تروريست شناخته شده، متهم مي‌كنند.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics