نویدنو:04/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

پیام نوروزی آیت الله خامنه ای   

پیام نوروزی رئیس جمهور اسلامی ایران

پیام نوروزی محمد خاتمی

*****************************

پیام نوروزی آیت الله خامنه ای   

 

از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي
سال 86 به نام سال " اتحاد ملي و انسجام اسلامي" نامگذاري شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

حضرت آيت الله خامنه اي ، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز سال نو، سال 1386 را سال "اتحاد ملي و انسجام اسلامي" نامگذاري كردند و افزودند: آرزو و اميد همه ايرانيان "استقلال ملي، عزت ملي و رفاه عمومي ملت" است و همه اين اهداف به بركت "ايمان اسلامي، اتحاد كلمه، اميد و عزم ملي، استفاده صحيح از ظرفيتهاي كشور و تدبير و تحرك و تلاش" محقق خواهد شد.
به گزارش ايلنا ، ايشان عيد نوروز را به عنوان "جشن ملي ايرانيان" به فرد فرد ملت ايران، تمامي ايرانيان در سراسر جهان و همه ملتهايي كه نوروز را جشن مي گيرند، تبريك گفتند و با اشاره به زيباييهاي فراوان جشن ملي نوروز، افزودند: مستحكم كردن روابط و پيوندهاي عاطفي، شادي و طراوت دلها و نو كردن محيط زندگي از جمله خصوصيات "زيبا، نجيبانه و مهربانانه" نوروز است كه همگي مورد تاييد آيين مقدس اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به متبرك بودن سال 1385 به نام مبارك پيامبر اعظم (ص)، خاطرنشان كردند: سال 85 لبريز از نام و ذكر آن بزرگوار بود اما دستيابي به معرفت پيامبر اعظم زماني بسيار گسترده مي طلبد و در واقع همه سالهاي ما سال پيامبر اعظم است.
رهبر انقلاب اسلامي، موفقيتها و پيشرفتهاي ايران را در سال 85 بيشتر از تلخي ها و توقفها ارزيابي كردند و افزودند: تلاشهاي متراكم در عرصه هاي مختلف داخلي از جمله در زمينه هاي علمي و اقتصادي و متجلي شدن ابهت ملي ايرانيان در عرصه هاي بين المللي از نشانه هاي پيشرفتهاي چشمگير ايران در سال 85 محسوب مي شود و اين حركت و تلاش ملي در سال جديد نيز متناسب با نيازهاي ملت، با همت بلند آحاد مردم و مسوولان ادامه خواهد يافت.
ايشان، "بيداري، اميد، عزم عمومي و اعتماد به نفس ملي" را دستمايه حركت به سوي آيندهاي مطلوب خواندند و افزودند: ملت ايران با نو شدن سال، عزم خود را نو مي كند و با ورود به ميدانهاي جديد و در برخورد مدبرانه با چالشها و دشمني ها، مسير روشن خود را ادامه مي دهد.
رهبر انقلاب اسلامي، "ايجاد تفرقه و تضعيف وحدت ملي ايرانيان" و "به وجود آوردن مشكلات اقتصادي براي متوقف كردن پيشرفت كشور" را دو روش عمده دشمنان براي مقابله با ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي برشمردند و با اشاره به ابلاغ سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي و فراهم بودن زمينه براي فعاليتهاي اقتصادي، افزودند: تلاش اقتصادي همه مردم از جمله نيروهاي ملي و معتقد به آرمانهاي بلند ملت، و استفاده از ظرفيتهاي فراوان كشور، خنثي كننده تلاشهاي دشمنان براي متوقف كردن روند آباداني و پيشرفت كشور خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري جنگ رواني و تلاشهاي موذيانه دشمنان براي ايجاد اختلاف و تفرقه در ميان ملت ايران و در جهان اسلام، افزودند: دشمنان به بهانه هايي همچون قوميت، مذهب و گرايشهاي صنفي، درصدد هستند وحدت كلمه ملت ايران را از بين ببرند و در جهان اسلام نيز اختلافات مذهبي را دامن بزنند و با براه انداختن جنگ شيعه و سني ميان ملت ايران و جوامع اسلامي فاصله ايجاد كنند.
ايشان تلاش براي اتحاد و يكپارچگي ملي و تقويت هوشيارانه و خردمندانه انسجام امت اسلامي را تنها راه نااميد كردن دشمنان و خنثي كردن توطئه هاي آنان خواندند و تاكيد كردند: به ياري پروردگار، در سال 86، آحاد ملت، قوميتهاي گوناگون، مذاهب مختلف و همه صنوف مردم ايران با اتحاد ملي، حركت پراميد به سوي آينده درخشان خود را شتاب مي بخشند و همه ملتهاي مسلمان نيز با انسجام اسلامي و تقويت برادري اسلامي، وحدت كلمه خود را نشان خواهند داد.

 

پیام نوروزی رئیس جمهور اسلامی ایران

پيام نوروزي رئيس جمهور
توزيع عادلانه منابع در سال 86 با سرعت بيشتر و گسترده تر جلو خواهد رفت
ملت بزرگ ايران بر مواضع حق خود محكم ايستاده است

تهران- خبرگزاري كار ايران

محمود احمدي نژاد- رييس جمهور در پيام نوروزي خود به مناسبت آغاز سال يكهزار و سيصد و هشتاد و شش هجري شمسي؛ با تبريك عيد نوروز و فرارسيدن سال نو، تصريح كرد: امروز نام ايران و ايراني بعنوان نماد اخلاق، ايمان، پاكي، فرهنگ، مهرورزي، وحدت و صلابت زبانزد ملت هاي عالم است.


به گزارش ايلنا ،رييس جمهور با تبريك آغاز سال نو و عيد نوروز به همه مردم ايران زمين و همه ايرانيان در نقاط مختلف جهان و همه كساني كه نوروز پر رمز و راز و سرتاسر زيبايي را جشن مي گيرند؛ نوروز را جلوه اي از حيات حي لا يموت عنوان كرد و گفت: آغاز بهار و شكوفه هاي حيات و زندگي در طبيعت آيتي از جمال بي مثال الهي است كه دگرگوني و شور و نشاط و نور دل هاي ما به اراده اوست.
رييس جمهور با بيان اينكه در آغاز سال 86 ، شادي ملت ايران به دليل همزماني آغاز نوروز و آغاز ماه ربيع المولود پيامبر گرامي اسلام پس از صدها سال مضاعف است، ابراز اميدواري كرد كه سال جديد پربركت و عزتمند براي ملت ايران باشد.
دكتر احمدي نژاد سال 85 را سالي سرشار از كوشش، جوشش، عزت، مجاهدت همگاني و افتخار براي ملت ايران دانست و افزود: در سال گذشته در عرصه علمي و فناوري پيشرفت هاي بزرگ و دستاوردهاي ارزشمندي براي ملت ايران بدست آمد و در عرصه اقتصادي نيز گام هاي بلندي در زمينه هاي مختلف ازجمله در سرمايه گذاري داخلي و خارجي و سازندگي برداشته شد به طوري كه حجم تقاضا براي سرمايه گذاري داخلي دوبرابر و در سرمايه گذاري خارجي نيز اين حجم چند برابر شده است .
احمدي نژاد افتخار آفريني جوانان ايراني در بخش هاي گوناگون را يادآورشد و گفت: در سال 85 در عرصه فرهنگي اميد و تلاش، ايمان و محبت و عشق به انسان ها و آرمان هاي الهي در ايران موج زد.
رييس جمهور با اشاره به برگزاري انتخابات پرشور و راهپيمايي هاي حماسي و سرنوشت ساز و با بيان اينكه افزايش دو برابري كار عمراني و اجراي صد ها مصوبه استاني شور و تلاش و كار در كشور را دوچندان كرده است تاكيد كرد: وحدت و اميد و عزم ملي براي سازندگي سرلوحه كار دولت و ملت ايران در سياست داخلي طي سال 85 بود.
احمدي نژاد سياست خارجي ايران در سال گذشته را پر نشاط، پر تحرك و تاثير گذار و مطمئن در گسترش روابط دوستانه با ساير ملت ها و دفاع از حقوق ملت ايران دانست و گفت: در سال 85 ده ها قرارداد جديد ميان ايران و ساير كشورها امضاء شد و همچنين ده ها طرح مشترك به بهره برداري رسيد.
وي با بيان اينكه برنامه هاي دولت در سال 86 قوي تر، گسترده تر و منسجم تر ادامه خواهد يافت تاكيد كرد: اجراي سياست هاي مترقي و انقلابي اصل 44 و توزيع گسترده سهام عدالت كه در سال گذشته به 12 ميليون رسيد و همچنين واگذاري شركت هاي دولتي از طريق بورس هرچه سريعتر ادامه مي يابد.
رييس جمهور با اشاره به ايجاد فرصت هاي كار و تلاش سازنده براي آحاد مردم و توزيع عادلانه تسهيلات ارزان قيمت بانكي اشتغال آفرين در سال 85 گفت: در سال گذشته حدود 12 هزار ميليارد تومان تسهيلات اشتغال زايي ميان جوانان توزيع شد كه زمينه ايجاد 650 هزار شغل را پايه گذاري كرد.
احمدي نژاد اقدامات دولت در كاهش نرخ سود بانكي و تمركز گرايي را خاطر نشان كرد و افزود: در سال 85 ضمن كنترل واردات، مردم و شركت ها براي صادرات بعنوان پايه توليد و اشتغال تشويق شدند كه با ثابت ماندن تقريبي ميزان واردات، ميزان صادرات كالاهاي ايراني با افزايشي بي سابقه و رشدي 39 درصدي به بيش از 15 ميليارد دلار رسيد كه از اين رقم دو ميليارد دلار مربوط به صادرات كالاهاي كشاورزي بود.
رييس جمهور با اشاره به تلاش هاي دولت براي حل ريشه اي مشكل مسكن، تقويت بخش كشاورزي، توسعه روستايي و خريد نقدي محصولات كشاورزان تاكيد كرد: برنامه هاي دولت براي توسعه فرهنگي و مهرورزي، توسعه صنعت و سرمايه گذاري مراكز تفريحي و گردشي و امكان سفر براي مردم و ساخت زيربناها و توليد نيرو و توجه بيشتر به اقشار كم درآمد و توزيع عادلانه منابع در سال 86 با سرعت بيشتر و گسترده تر جلو خواهد رفت.
احمدي نژاد با بيان اينكه دولت براي نخستين بار و داوطلبانه در قانون بودجه 86، هزينه هاي مصرفي خود را كاهش داده است ، گفت: دولت تلاش خواهد كرد نظير سال گذشته با جلوگيري از سوءاستفاده ها و با كاهش هزينه هاي غير ضرور، بازدهي را افزايش دهد.
رييس جمهور با ابراز اميدواري مبني بر اينكه به فضل الهي امسال سرشار از پيروزي و پيشرفت و عزت براي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود گفت: ايران متعلق به همه ما است و همه بايد در راه آباداني آن بكوشيم و دست در دست هم و با محبت و عشق در راه پيشرفت و تعالي آن تلاش كنيم.
وي با بيان اينكه برخي قدرتهاي بزرگ با پيشرفت ملت ايران و دوستي و عزت ملت ها مخالفند، به تلاش اين قدرتها در راستاي عقب نگهداشتن ملت ها براي تحكيم سلطه خود بر آنها اشاره و تاكيد كرد: قدرت هاي زورگو منافع ملت هاي خود را نيزرعايت نمي كنند و به تنها چيزي كه مي انديشند پركردن جيب و تامين منافع گروهها و احزاب و كمپاني هاي وابسته به خودشان است.
رييس جمهور با اشاره به اقدامهاي برخي قدرتهاي بزرگ در راستاي جنگ رواني و تبليغاتي به منظور تامين منافع نامشروع خود از جمله تحريف تاريخ، ساخت فيلم و مشوه جلوه دادن چهره ايران و ايراني و ساير ملت ها گفت: آنها در مقابل منطق مستحكم ملت ايران شكست خورده اند و از جانب ساير ملت ها هم طرد شده اند و درصددند با جنگ رواني و تبليغاتي و تلاش براي سوء استفاده از سازمانهايي كه خودشان ساخته اند و بطور انحصاري بر آنها حاكمند، جلوي پيشرفت ملت ايران و ساير ملت ها را بگيرند.
احمدي نژاد با بيان اينكه آنها با تلاشي مذبوحانه و شكست خورده و ناشي گري مي خواهند ملت ايران را در مقابل ساير ملت ها جلوه دهند در حاليكه همه ملت ها خوب و به دنبال پاكي و مهرباني و عدالت هستند، افزود: ملت ايران در طول تاريخ پيام آور صلح، دوستي، يگانه پرستي، انديشه پاك، عدالت و مهرورزي براي همگان و حامي همه ملت ها بوده است.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ملت ايران پايه گذار بسياري از علوم و صنايع و انديشه ها بوده و همواره دستاوردهاي خود را سخاوتمندانه در اختيار بشريت قرار داده است، گفت: آنچه از ملت ايران به ديگران رسيده است علم، هنر ، انديشه، فرهنگ و روحيه پاكي، صداقت و خداپرستي بوده است و پيامبر عزيز اسلام نيز پرچمدار مهرورزي و عدالت براي جهانيان است.
وي با بيان اينكه مشكل جهان امروز عده اي صهيونيست نژادپرست هستند كه با دست اندازي به مراكز قدرت و رسانه مي خواهند جهان را در سختي و فقر و كينه ورزي نگه دارند تا حاكميت خود را تثبيت كنند، تصريح كرد: ملت بزرگ ايران با اين روند مخالف است و بر مواضع حق خود محكم ايستاده است ولي آنها متوجه نيستند كه با روشهاي شكست خورده به مصاف ارزشهاي انساني و تمدن بشري و ملت ها بخصوص ملت بزرگ ايران آمده اند.
رييس جمهور با اشاره به اينكه دشمنان مي دانند كه قادر نيستند آسيبي به ملت ايران وارد كنند اما تلاش دارند با هياهو و جنجال ما را وادار به عقب نشيني كنند و جلوي تكامل بشر را بگيرند گفت: آنها قطعا نمي¬توانند به خواسته خود برسند و بهترين راه براي آنان اذعان به حق ملت عزيز ايران و تن دادن به قانون و عدالت است.
احمدي نژاد با بيان اينكه عليرغم ميل آنان بشريت به سوي قله هاي كمال انساني و ارزشهاي الهي و عدالت و خداپرستي در حركت است تاكيد كرد: سرمايه ملت پيشتاز ايران در اين راستا يكتاپرستي و تقوا است و بدون ترديد همين سرمايه ملت ايران را به مقصد مي رساند.
رييس جمهور با قدرداني صميمانه از همه ملت بدليل تلاش براي تعالي كشور، حضور در 22 بهمن و انتخابات و استقبال و تشويق خادمان خود به خدمت بيشتر، گفت: از جوانان، كارگران،فرهنگيان، دانشگاهيان، كشاورزان، اصناف و بازاريان، علما و دانشمندان تشكر و قدرداني مي كنم و اميدوارم سال 86 سال علم و تلاش و درخشش جوانان، دانشمندان، متخصصان، تجار، ورزشكاران، كشاورزان، كارگران دانشگاهيان و صنعتگران ايراني در عرصه هاي گوناگون باشد.

پیام نوروزی محمد خاتمی

پیام شادباش سیدمحمد خاتمی به مناسبت فرار رسیدن نوروز86

امروز: سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق در آستانه تحویل سال 86 با انتشار بیانیه ای نوروز را به ایرانیان تبریک گفت متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:
به نام خداوند جان و خرد
نوروز پیروز را که طلیعه بهار دلنشین است و امسال با اولین روز ربیع الاول همراه است. به همه ایرانیان گرامی و هموطنان عزیزم در هر کجا که هستند و به همه آنان که نوروز را گرامی می دارند از ژرفای جان شادباش می گویم.
نوروز جایگاه بلندی در وجدان تاریخی ایرانیان دارد و برای همه ما با شکوه و خاطره انگیز است، به ویژه که اسلام عزیز نیز وقتی آمد نه تنها آن را نفی نکرد، که مورد تأیید و ستایش قرار داد.
نوروز انگیزه ساز گونه ای در حال و کار آدمی و رهایی از روزمرگی است و امیدوارم همت کنیم تا همانگونه که کودکانمان با جامه نو به پیشباز نوروز و بهار می روند، ما نیز با جان نو برپاکننده جهان نو باشیم.
با تغییراتی که در زندگی همه ما پدید آمده است و با وجود آشفتگی در حال که ناشی از کنده شدن از عالم گذشته و واماندگی از ورود به عالم جدید و ناتوانی از آفرینش عالمی دیگر است و به رغم سرگشتگی و بریدگی از دیار و یار، اما از بختیاری هنوز نوروز در میان ما زنده است و احساس «خود بودن» را در ما زنده نگاه می دارد و امید آنکه این احساس بیش از پیش مایه تفکر شود تا بتوانیم امروز و فردایمان را با تکیه بر گذشته (و نه رفتن و ماندن در آن) بسازیم تا هم «خود» باشیم سرافراز و پیشرو، و هم انسان زمان خود.
امیدوارم سال نو برای میهن ارجمند و هم میهنان گرامی سرشار از کامروایی و پیروزی در همه عرصه ها باشد و جهان و جهانیان نیز روزگاری بهتر از آنچه داشته اند، داشته باشند.
بارخدایا! حال و کار ما را بهترین حال و کار بگردان!
سید محمد خاتمی
۱۳۸۶/۱/۱

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics