نویدنو:25/07/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

فراخوان حزب کمونیست پاکستان برای محکوم کردن تجاوز امریکابه پاکستان  

 

 به کمیته مرکزی تمام احزاب برادر منطقه

 رفقای گرامی

پاکستان در حال حاضر از نظر سیاسی در گرداب عمیقی فرورفته است .فعالیت های نظامی متنابهی در مرزهای شرقی آن با افغانستان وجود دارد.اوضاع خطرناک کنونی نتیجه آستان بوسی امریکا از سوی نهادهای مدنی ونظامی پاکستانی است .

حزب کمونیست پاکستان همراه با دیگر نیروهای دموکراتیک ، برای خارج کردن ارتش از سیاست واقتصاد پاکستان شدیدا مبارزه می کند. ارتش به خوبی با امپراطوری اقتصادیش عجین ومستحکم است. اما ارتش در آخرین انتخابات عمومی برگزار شده در فوریه  2008متحمل عقب نشینی شده است .فشار افکار عمومی تا حد زیادی  مانع از دستکاری نهاد ارتش در نتایج انتخابات شده وژنرال مشرف نماد دیکتاتوری مجبور به استعفا از ریاست جمهوری گشت .درحال حاضر دولت غیر نظامی منتخبی بر سرقدرت است .ادامه این روند گذار به حاکمیت غیر نظامی ، علیرغم بی آیندگی ائتلاف احزاب سیاسی حاکم ،در راستای منافع چپ ونیروهای دموکراتیک قرار دارد.اما دسیسه چینی در سطح ملی وبین المللی برای بی ثبات کردن روند استقرارمدنی آغاز شده است .

امریکا ونیروهای متحدش در ناتو، مستقر در افغانستان ، مدت هاست حق حاکمیت پاکستان را با حملات مشکوک از نهانگاه جنگ طلبان با پرتاب موشک مورد تجاوز قرار می دهد .این حملات در دوران ژنرال مشرف برای نجات امریکا به ارتش پاکستان منسوب می شد .شتاب گرفتن حملات هوایی وزمینی امریکا وحتی تهدید حمله به کراچی واسلام آباد ،دولت منتخب را در موقعیت دشواری قرار داده است .بیانیه اخیر رئیس ستاد ارتش پاکستان نشانه ای از این انگیزه است. او در بیانیه اش با اعلام هشدار به امریکا برای کسب همدلی مردم تلاش کرده است

. محکوم کردن این تجاوزات امریکا به حق حاکمیت پاکستان حمایت اخلاقی از نیروهای ضد امپریالیست را فراهم خواهد آورد.از این رو از شما تقاضا می کنیم این تجاوزات امریکا را در تمام سطوح ممکن ودرسخن رانی ها محکوم کنید .

کمیته مرکزی حزب کمونیست پاکستان

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics