نویدنو:27/01/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

پناه می آورم به شما، از دست آن هرزنامه نویس!

امضا: یک قربانی

 

چه روزگار خوشی داشتم. هر وقت پیام رسان «یاهو» رسیدن نامه ای را خبر می داد، یا نامه ای خواندنی بود، یا زنگ تفریحی دوست داشتنی یا خبری که از آن بی خبر بودم.

تا آنکه – دستم بشکند- آدرس پست الکترونیکم را به یکی از فعالان سیاسی دادم که ایشان مطالب جدید تارنمایشان را برایم بفرستند. نیازی به این کار نبود. صبح هر روز سری به تارنماهای خبری و تحلیلی و بیانیه ای می زنم و آنچه خواندی ست را می خوانم و در خور نیازم بی خبر نمی مانم.

اما کاش بد بیاری ام به همینجا ختم می شد. آن فعال سیاسی آدرس پست الکترونیک من را سخاوتمندانه در اختیار فرزند دلبندشان گذاشتند و آن فرزند دلبند هم بی کم و کاست، دستکم روزی 3 ، 4 بار من را از حال دنیا با خبر می کردند. خیلی با خودم کلنجار رفتم و آخر از این آقا پسر خواستم که ای میل من را از فهرست شان قلم بگیرند. گفتم: «خودم به وبلاگ خبری شما سر می زنم و از بقیه منابع هم اخبار را می گیرم.» دل نگرانی به سراغم آمده بود که نکند طفلک، از این درخواست من احساس ناراحتی و پژمردگی و زبانم لال «شرم» کرده باشد. اما صبح روز بعد که ملتفت شدم هنوز من را بی نصیب نگذاشته دل نگرانی ام بر طرف شد و کلافگی دوباره به سراغم آمد.

همچنان به پاک کردن التفاتات آقا مشغول بودم که فهمیدم یکی از دوستان مهربان هم، مشکل من را – با همین شاخ شمشاد سیاسی زاده - دارد. چاره جویی کردم و راه نشانم داد که : « علامت spam کنار آن ها بزن.. مشکلت حل می شود». پرسیدم: «می فهمه که این کار رو کردم؟» دلسوزانه نگاهی انداخت و انگار که امروز من را در خشت خام آن روز ببیند گفت: «نه، نمی فهمه». امیدوار بودم که راست گفته باشد و روحیه «حقوق بشری» و «آزادیخواه» آن پسر جوان از این عمل من آزرده نشود.

بالاخره دل را به دریا زدم و به مدیریت محترم یاهو اطلاع دادم که این خبر رسانی حقوق بشری برای من حکم spam را دارد و اگر زحمتی نیست، شر آن ها را از سر من کم کنید. اما چند روز نگذشته همان آش و همان کاسه. فکر می کردم، در دیار خارجه کارها حساب و کتاب دار تر از این حرف ها باشد و یادشان بماند که من چند روز پیش این آدرس را مسدود کرده ام. از رفیق مهربان پرسیدم و رهنمودی داد: دوباره همان کار را بکن. چند وقتی این کار را ادامه دادم اما هر مرتبه بیش از یک هفته آسایش و آرامش من دوام نمی آورد. می رفتم که پیغام جدیدم را بخوانم. اشتیاق داشتم که از عزیزی سفر کرده چند کلمه ای رسیده باشد، می دیدم که "اخبار حقوق بشر" است. نگران بودم که درخواست شغلم پذیرفته شده، یا نه، می دیدم که "اخبار حقوق بشر" است. می خواستم بدانم نشریه ای که مشترکم منتشر شده است یا نه، می دیدم که اخبار حقوق بشر است ... با این «پای لنگ» اینترنت تلفنی ساعتی 300 تومنی 56 کیلوبایتی روزی دو، سه بار تا لب چشمه صندوق پست الکترونیکم می رفتم و تشنه، همان شربت مولتی ویتامین «اخبار حقوق بشری» را می دیدم. از اینکه جلوی ای میل ها نشانه spam بزنم خسته شده بودم و از اینکه پاکشان کنم هم نفسم بریده بود. لاجرم کارم به آنجا رسید که بیش از 500 نامه نخوانده در صندوق پست الکترونیکم داشتم و از هرچه پیام رسان و یاهو حالم به هم می خورد. ذکر شب و روزم شده بود: خدا لعنت کند این آسمان را، این دیلی و این نیوز را... خدا لعنت کند این «آسمان دیلی نیوز» را ... هفته اول فروردین بود که چراغ خانه این شاخ شمشاد را در پیام رسان یاهو روشن دیدم. چاپلوسانه حال و احوالش را پرسیدم و سال نو را مبارک باد گفتم : « یک عیدی ازت می خوام... تو رو خدا نه نگو». فرمودند:« بگو». عرض کردم: « تو را به جان 30 ماده قطعنامه حقوق بشر قسم، آدرس من را از فهرستت پاک کن». فرمودند:« او کی».

نیازی نیست که شرح بدهم چه امیدی داشتم و چه واهی بود.

خسته شدم. همیشه فکر می کردم که پس چه فرقی است بین پست جمهوری اسلامی ایران و یاهو؟ آن یکی آن چیزی را که باید، نمی رساند. این یکی آن چیزی را که نباید، می رساند. همین چند روز پیش فهمیده ام که بیچاره یاهو تقصیری ندارد. این هرزنامه نویس جوان ما زیادی باهوش است. هر دو هفته یک بار (گاهی هم در بازه های زمانی کوتاه تر) آدرسش را عوض می کند و همه رشته های قربانیانی مثل من را پنبه می کند. در زیر فهرستی از آدرس های ایشان را آورده ام. فرض را هم بر این گذاشته ام که آدرس های دیگری که نام «آسمان دیلی نیوز» را یدک نمی کشند و با اسامی «نسترن» و «نازنین خوشگله» می خواهند مولتی ویتامینشان را به هر قیمتی که شده به خورد مردم بدهند و در کلبه درویشی بیچاره هایی مثل من را از پاشنه درآورده اند در این فهرست نیاورم.

 

Asemandailynews.de2@gmail.com

Asemandailynews.de@gmail.com

Asemandailynews.gold2@gmail.com

Asemandailynews.systematic@gmail.com

Asemandailynews.uk2@gmail.com

Asemandailynews.uk@gmail.com

Asemandailynews.webmaster@gmail.com

Asemandailynews.winter@gmail.com

Asemandailynews@gmail.com

skydailynews@gmail.com

skydailynews2@gmail.com

your.asemandailynews@gmail.com

your.asemandailynews2@gmail.com

 

ای مردم! ای افکار عمومی! یاری کنید و از این شاخ شمشاد بخواهید دست از سر من بردارد. کاش آن قطعنامه سی و یک بند داشت و در بند سی و یکم می نوشت که «هیچ کس را نمی توان مجبور به دریافت spam کرد و یا از دریافت spam واداشت مگر آنکه خودش خریتی کرده باشد و آدرس پست الکترونیکش را – در اصطلاح کوچه-  شوهر داده باشد».

امضا: یک قربانی

  |

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics