نویدنو:16/09/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

بیانیه کمیته اجرایی حزب کمونیست مردم اسپانیا

 درباره رفراندم قانون اساسی ونزوئلا

برگردان : هاتف رحمانی

کمیته اجرایی حزب کمونیست مردم اسپانیا، با توجه به  نتیجه نا سازگار رفراندم قانون اساسی که روز دوم دسامبر در جمهوری بولیواری  ونزوئلا اتفاق افتاد، در نخستین ارزیابی برای  جهت یابی عقاید  و مداخله سیاسی ستیزه گران و دوستان ما ، وبا انتظار دریافت جزئیات  بیشتر دیدگاه ها  از رفقای حزب کمونیست ونزوئلا، اعلان می دارد که :  

 این نتیجه به هیچ وجه مشروعیت و صلاحیت سیاسی انقلابی را زیر علامت سوال نمی برد. راه انقلابی همچنان باز است و پیشرفت ها باید ، برای ایجاد قدرت مردمی و تضعیف  پایه های مادی و ایدئولوژیکی که فدرت الیگارشی در ان ریشه کرده است ،  ادامه یابد. همزمان باید به منظور دفاع از انقلاب و وطن،خط ضد امپریالیستی انقلاب تعمیق یافته و چارچوب های اتحاد های گسترده و مختلف با سایر ملل  امریکای  لاتین و دیگر کشور های جهان  گسترش یابد .

 این وضعیت به روشنی در مراحل مبارزه طبقاتی در ونزوئلا جای گرفته است و خود را در چشم انداز تقویت ناگزیر و به موقع  مواضع اولیگارشی  و امپریالیستی نشان می دهد، ضرورت پیشرفت همانگونه که رفیق اسکار فیگورا ، دبیر کل حزب کمونیست ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی  بر آن تاکید کرد ، در " ضرورت و غیر قابل تعویض بودن ساختمان ابزارهای سیاسی انقلاب " و "  پیش رفتن در جهت مبارزه ایدئولوژیک عمیق در میان مردم " نهفته است ،

 از این گذشته ، تعمیق اندکی بیشتر بر برخی جنبه های ایدئولوژیک ، این نتیجه را نشان می دهد:

 برای پیشرفت مصمم انقلابی ، متحد کردن کلان طبقه کارگر و قشر های مردمی در روند تغییرات  سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ضروری است .تنها نقش اصلی طبقه کارگر و مردم قادر است پیشرفت  موقعیت های انقلابی را تضمین نماید.به منظور دست یابی به این هدف ، ایجاد سازمان های انقلابی پیشتاز بر بنیان های  شفاف سازمانی ، برنامه ای و ایدئولوژیک ضروری است . 

 بدون درهم شکستن پایه های اقتصادی و ایدئولوژیک دیرین مسلط از سوی الیگارشی  هیچ دموکراسی ای نمی تواند وجود داشته  باشد. با وجود کنترل تقریبا تمام شرکت های بزرگ و رسانه های جمعی توسط الیگارشی هوادارکودتا یی که از منافع خود با چنگ ودندان دفاع می کند هیچ آزادی ای نمی تواند وجود داشته  باشد.  با دخالت موثر و دائمی  امپریالیستی ( امریکا واروپا) در امور داخلی،  هیچ حق حاکمیتی نمی تواند وجود داشته باشد .

ما اعلام می کنیم که بدون دموکراسی ، بدون آزادی و بدون حق حاکمیت ملی مردم ، تنها ضرورت رسمی که یک رهبری انقلابی باید تسلیم آن باشد اعطا قدرت بیشتر به مردم است . هیچ رسمیت موروثی ناشی از بدنه سیاسی معین جامعه  بورژوازی نمی تواند برای ساختن جامعه نو از سوی اکثریت برای اکثریت تصمیم گیری نماید . 

 در مقابل ، ما تمام سازمان های حزب کمونیست مردم اسپانیا وتمام نیروهای ضد امپریالیست را برای تشدید فعالیت های خود در حمایت از انقلاب بولیواری و محکوم  کردن تمام دخالت های امپریالیستی از جمله آن موردی که از سوی میراث خوار فرانکو[i] درآخرین همایش سران دولت ها در شیلی در دفاع از منافع شرکت های چند ملیتی اظهار شد فرا می خوانیم . این دخالت های امپریالیستی مرکز خودرا در همدستی با قیمومیت امپریالیسم یانکی در اسپانیا دارند.

کمیته اجرایی حزب کمونیست مردم اسپانیا


 

[i] - اشاره  به سخنان پادشاه اسپانیا در همایش سران کشورهای اسپانیایی زیان در شیلی است که طی آن  در بین سخنرانی چاوز به هو گو چاوز گفت " چرا خفه نمی شوی " ( بر گرداننده)

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics