نویدنو 27/12/1392

نویدنو  27/12/1392 

 

 

 

کریمه نمونه ائ برای مناطق دیگراوکراین !

برگردان : م . چابکی

تصمیم پیوستن کریمه به روسیه نمونه ای از اراده وشجاعت برای دیگر مناطق اوکراین است.

گنادی زوگانف صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست و رهبر فراکسیون دومای دولتی روسیه ، نتیجه رفراندوم و دموکراسی در کریمه را یک پیروزی با عقل سلیم خواند . وی گفت این یک جشن ملی است . من می خواهم این جشن را به  مردم کریمه تبریک بگویم . این تنها یک پیروزی با عقل سالم و پیروزی  بر" باندرا" ایست ها ست که با سازماندهی و وحشی گری برتمام اوکراین دست یازیده بودند.

وقتی که شهروندا ن تمام شبه جزیره برای همه پرسی به مراکز رای گیری آمدند و بطورروشن و باحضور منحصر به فردخود متحدانه به رای دهی پرداختند ،  پیروزی واقعی دمکراسی بود .این پیروزی اجازه می دهد مردم با احساس مشترک و سازماندهی ، صرف نظر از ملیت و گرایش سیاسی ، برای جلوگیری از هرگونه اخلال در نظم با اتحاد موفق گردند. این پیروزی تحسین بر انگیز که با شجاعت همراه بود نمونه همبستگی روحی وتمایل به زندگی مشترک در راه صلح و دوستی را نشان می دهد و نمونه ای است برای بسیاری از مردمان اوکراین که امروزه با فقرو رنج ومشکلات دست وپنجه نرم می کنند.

گنادی زوگانف گفت : اجازه بدهید این روز استثنا ئی را به همه شما مردم کریمه تبریک بگویم .می خواهم یاد آورشوم در" دونتسک" لوگانسک " و در" خارکف" امکان سرمشق گرفتن از کریمه وجود دارد . باسازماندهی مستقل ، از جمله برگزاری رفراندوم برای گرفتن حق وحقوق منطقه ای که بسیار قدرتمند و  آموزش دیده است مشکلی وجود ندارد . من به قدرت شما ایمان دارم .که می تواند با رد " باندرا" به مسائل دموکراتیک منطقه بپردازد ، اگر درکریمه پیش برد مسائل اجتماعی سازمان یافته نبود آنجا هم احتمال برخوردها وجود داشت  بگذار مردم کریمه نمونه ای در اوکراین برای جلو گیری از آتش جنگ باشند

گنادی زوگانف، علاوه براین ، به حزب حاکم نسبت به عقب نشینی در برابر اقدامات احتمالی پس از رفراندوم هشدار داد. وی با اشاره به رهبر جناح " روسیه متحد" " و.آ. وآسیلیو" بی پرده چنین سخن گفت :هر قدر که برای ما خیلی مشکل بود که یکی شویم ولی توانستیم بطور متحد الشکلی دراین مورد متحد گردیم ووظیفه خود را برای مردم کریمه بانجام رسانیم.

از نتایج 100% برگه های رای گیری 96077% رای دهندگان برای پیوستن کریمه به روسیه رای دادند. این آرا در صبح  روز دوشنبه به رئیس کمیته رفراندوم " میخائیل مالورشو" اعلام گردید. تعداد آرا شرکت کنندگان در همه پرسی پیوست به روسیه 96,77% است ، که تعداد یک میلیون و 233 هزار  و 200  رای را شامل می شد .این سخنان را " م. مالیشو" در یک جلسه مطبوعاتی به خبر نگاران اظهار نمود. بنا به گفته او  دراین همه پرسی یک میلیون و274هزار و 96 نفر شرکت کردند که نمایش گر 83,1% کل دارندگان حق رای است. وی اشاره نمود که این آمار براساس رفراندومی که در روز گذشته درکریمه برگزار شد اعلام می گردد.

" به وضعیت باقی ماندن کریمه بعنوان بخشی از اکرایین 31.997 نفر رای دادند که معادل 2.51درصد کل رای ها است . کسانی که برای پیوستن کریمه به اوکراین رای داده بودند 31.997 نفر ، حدود 2,51% آرا و تعداد ارا غیر معتبر 8899 رای به نمایندگی از 0,72% کل رای ها است .

برگرفته از سایت حزب کمونیست  روسیه فدراتیو   17/03/2014

برگردان : م . چابکی   17/ 03/2014

http://kprf.ru/party-live/cknews/129373.html

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter