نویدنو 14/12/1392

نویدنو  14/12/1392 

 

 در توضیح ایراد آقای فرهاد عاصمی

 

آقای فرهاد عاصمی در نوشته ای که به گفتگوی رفقا هاتف رحمانی واحمد سپیداری مربوط است از جمله نوشته اند:" نويدنو“ در آغازِ «باب گفتگويي» كه خبر آن را داده بود (٢٩ر١٠ر٩٢)، متعهد شده بود، نظرها را در ارتباط با اين بحث ها، بازتاب دهد. متاسفانه اما به عهدي كه با خوانندگان بسته بود، وفا نشان نداد. ”نويدنو“ دو نوشتار گذشته نگارنده را كه در آن نظراتي در ارتباط با مضمون نامه هاي سپيداري و هاتفي طرح شده بود، بازانتشار نداد. در مقاله ”ماركسيسم داراي چه مفهومي است؟“، نكته هاي بسيار پراهميتي در ارتباط با «ارتقاي سوسياليسم علمي» طرح شده است. همچنين نوشتار ”گفتگو ميان توده اي ها ضرورتي مبرم - نويدنو ١“...، ضمن مخالفت با انحراف بحث، نكته هاي شايسته توجهي را طرح كرده است.

”نويدنو“ باري ديگر از موضع انتشار نظرها عدول كرده است كه مي تواند نشان نفوذ انديشه فراكسيونيسم باشد. به طور مجزا مي توان به اين نكته پرداخت. ضرورت پرداختن به اين نكته از آن رو ديده مي شود، تا روشن شود كه «اختلافات»، ريشه ي «اصولي و جدي» و يا «ذهني و فاقد پايه اصولي» دارا است (احسان طبري، از ديدارِ خويشتن، بخش «اختلافات در حزب»، ص ١٤٨). بهرجهت، شيوه اعمال شده به مانعي براي تحكيم پايه هاي نظري ي خط مشي انقلابي حزب توده ايران و تفهيم برنامه حداقل كارگري و تقويت سازماني آن نزد زحمتكشان و ديگر ميهن دوستان ايراني بدل شده است ." (تاکید از نوید نو)

اولین موضوع قابل توجه وشاید وارد آقای عاصمی در رابطه با درج " نظرها" در رابطه با گفتگو ها است . آقای فرهاد عاصمی مطالب مورد نظر خود را قبل از درج در نوید نو در تارنمای خود درج کرده بودند ، از این رو انتظار دوباره کاری برای درج آن ها در نوید نو تنها می تواند انگیزه دیگری داشته باشد . چون علاوه بر آن که مطالب از طریق نوید نو در اختیار رفقا قرار گرفته است ، خود رفقا هم حتما به نظر ایشان می توانند دسترسی داشته باشند ودر صوررت صلاحدید پاسخشان را بنویسند. نوید نو باز هم تکرار می کند ، در صورتی که نوشتار برای نویدنو ودرج در نویدنو  ارسال گردد آمادگی دارد آن را بی کم وکاست منتشر سازد،ولی اجازه نمی دهد نوید نو محل جولان برای تبلیغ سایت دیگری باشد که به نظر ما چیزی جز "راه توده به سرقت نرفته دوره اول " نیست . برای مستدل کردن این ادعا آخرین نوشته آقای عاصمی نمونه گویایی است . ایشان در چند جا به مطلب نوید نو اشاره کرده اند اما در هیچ کجا لینک مطلب آورده نشده است ، اما هرجا به نظر های قبلی خود ارجاع داده اند با لینک مطلب در سایتشان همراه است . فقط به آقای عاصمی یاد آوری می کنیم که دوره این گونه "مشتری یابی" ها مدت هاست سپری شده است . با ذکر این که نوید نو هیچ کار تشکیلاتی انجام نمی دهد که دچار "نفوذ اندیشه فراکسیونیسم" گردد داوری در مورد "، شيوه اعمال شده به مانعي براي تحكيم پايه هاي نظري ي خط مشي انقلابي حزب توده ايران و تفهيم برنامه حداقل كارگري و تقويت سازماني آن نزد زحمتكشان و ديگر ميهن دوستان ايراني بدل شده است " را به خوانندگان وا می گذاریم . آقای عاصمی در همین نوشتار خود نشان می دهد که "واقعیت" ها برای او تنها وتنها از فیلتر "من " عبور می کند و بس !

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter