نویدنو 12/12/1392

نویدنو  12/12/1392 

 

بیانیه در باره تحول های ارتجاعی در اکرایین

رخ داد های فجیع اخیر در اکرایین ،آن چنان که از سوی رسانه های جمعی امریکا واتحادیه اروپاتوصیف می شود ،  به معنی "پیروزی دموکراسی" از سوی به اصطلاح "انقلابی ها" نیست ، بلکه رخ دادی خطرناک  به ویژه برای خود مردم اکرایین است .  

نیروهای سیاسی ارتجاعی ، زادگان ایدئولوژیکی نازی ها ، با کمک اتحادیه اروپا وامریکا تا "سطح" سیاسی بالا آمده اند. آن ها نیروهایی هستند که صرف نظر از ویران کردن دفترهای مخالف های خود ، برای پیگرد های سیاسی ، و ممنوع کردن حزب ها ، به ویژه علیه کمونیست ها ، و حتی  وضع  قانون های نژاد پرستانه به زیان جمعیت روس زبان ، شبیه آن چه در بیست سال گذشته در کشورهای "اروپایی" بالتیک اجرا شده است ، با حمایت سیاسی رسوای اتحادیه اروپا نقشه می کشند.

حزب های کمونیست وکارگری امضا کننده این بیانیه :

همبستگی وحمایت خود را با کمونیست های اکرایین ، به ویژه با آن هایی که در خیلی از موارد در راستای دفاع از بنا های یادبود لنین و سایر بنا های یادبود شوروی و ضد فاشیست به خیابانها رفتند و خود را " هدف" ، تلاش " پاکسازی " ایدئولوژیک تاریخ از سوی گروه های مسلح ملی گرا – فاشیست قرار دادند اعلام می کنند . 

امریکا واتحادیه اروپا را در رابطه با دخالت رسوای آن ها در مسائل داخلی اکرایین ، در رابطه با حمایت مستقیمی که برای گروه های مسلح فاشیست فراهم کردند وفراهم می کنند ، در رابطه با حمایت توسعه طلبی تاریخی علیه پی آمد جنگ جهانی دوم ،در رابطه با تبدیل سیاست کمونیست ستیزی به سیاست رسمی خود ونیز بزک کردن گروه های فاشیست ، ایدئولوژی وفعالیت جنایتکارانه آن ها ، ترویج تفرقه مردم اکرایین با تعقیب برنامه ریزی شده به زیان اکرایینی های روس زبان را محکوم می کنند .

تاکید می کنند که موضع نیروهای اپورتونیست که این توهم را که "اتحادیه اروپای" بهتردیگری ، موافقت نامه همکاری بهتردیگری بین اتحادیه اروپا واکرایین می تواند وجود داشته باشد می پراکنند خطرناک است. اتحادیه اروپا مانند هر اتحادیه  سرمایه داری بین کشوری  اتحادی غارتگر است که منشی عمیقا ارتجاعی دارد و نمی تواند به طرف دار مردم تبدیل شود ، و علیه حقوق  زحمتکش ها وخلق ها عمل می کند وعمل خواهد کرد  .

یادآوری می کنند که تحول ها در اکرایین به دخالت های اتحادیه اروپا وامریکا متصل هستند ، پی آمد رقابت سبعانه این قدرت ها با روسیه برای کنترل بازار ها ، مواد اولیه وشبکه های حمل ونقل کشور هستند. هر چند مردم اکرایین ، مانند تمام مردم اروپا در جانب داری از این یا آن امپریالیست ، یا جانب داری از این یا آن اتحاد غارتگر هیچ منافعی ندارند .  

منافع طبقه کارگر و لایه های مردمی اکرایین به معنی آن است که  باید از افتادن در "تله" ملی گرایی ،مسائل غیر قابل حل  تفرقه انگیز ، مبتنی بر ویژگی های قومی ، زبانی ، مذهبی  خود داری کنند و منافع طبقاتی خود را در اولویت قرار دهند ، وراه مبارزه طبقاتی برای حقوق خود وسوسیالیسم را رسم نمایند. سوسیالیسم  بیش از همیشه به هنگام وضروری باقی است . این چشم انداز علیه تمام اتحادیه های بین کشوری سرمایه دار ، در راستای هموار کردن راه برای اقتصاد واجتماعی است که نه  بر پایه سود ، بلکه بر اساس نیازهای کارگران عمل خواهد کرد.

حزب کمونیست آلبانی

تریبون دموکراتیک ترقی خواه بحرین

حزب کارگران بلژیک

حزب کمونیست کانادا

حزب کمونیست در دانمارک

حزب کمونیست المان

حزب کمونیست متحد کرجستان

حزب کمونیست یونان

حزب کمونیست اردن

حزب کمونیست مکزیک

حزب کمونیست نروژ

حزب کمونیست لهستان

حزب کمونیست  پرتقال

حزب کمونیست فدراسیون روسیه

حزب کارگران کمونیست روسیه

حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی

حزب کمونیست نوین یوگسلاوی

حزب کمونیست سوئد

حزب کمونیست ترکیه

اتحادیه کمونیست های اکرایین

حزب کارگر استرالیا

قطب احیا کمونیستی در فرانسه

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter