نویدنو 12/12/1392

نویدنو  12/12/1392 

 

 

 

ما واکرایین

نویدنو

بار دیگر شاهد فاجعه رویارویی هایی قومی در کشوری هستیم که چون انبار باروت هر لحظه می تواند به آتش کشیده شود. اوکراین قدم به قدم به طرف فاجعه ای انسانی به پیش می رود. همه چیز در ابتدا با اعتراض ها شروع می شود. مردم از رهبرانی که به جای خدمت به مردم مشغول چپاول منابع کشورند به ستوه آمده اند. هستند جریان هایی که بر دوش این امواج سوار شوند. طالبان ها، فاشیست ها، ناسیونالیست ها با تکیه بر پول و آموزش و حمایت خارجی تعزیه گردان ماجرا ها می شوند، برای آن ها مردم جز ابزاری برای رسیدن به اهداف جاه طلبانه نیستند. دایره بازاریابی شرکت های نظامی امنیتی جهانی که از قبل بازار تضادهای ملی و قومی را نقشه برداری دقیق کرده اند، برای چنین فرصت هایی آماده اند. آن ها در کار کشاندن تناقض های و تضادهای محلی و منطقه ای به رویارویی های نظامی صاحب فن آوری های به روز شده ای می باشند.  جنگ روانی به کمک رسانه های شرکتی از جمله ابزارهای مورد استفاده آن هاست. کافی است به فاجعه رویارویی آذری ها و ارمنی ها، تکه تکه شدن یوگوسلاوی در جریان بحران بالکان، و یا لیبی، گرجستان و ... نگاهی بیندازیم تا ببینیم چگونه همه چیز به خاک و خون کشیده شده و مسابقات تسلیحاتی منطقه ای بازار سهام آن ها را داغ نگه داشته است. نیروهای سیاسی و دولت های ضد مردمی مختلفی در این بازی مرگ نقش آفرینی کرده اند، اما تقریبا در همه آن ها دستان آلوده به خون ناتو  به خوبی هویداست.

بار دیگر جهان در آستانه جنگی تازه قرار گرفته است. تاجران مرگ خواب روزهای خوشی را برای به شیشه کردن خون مردم بیگناه می بینند. نباید اجازه دهیم که ما را بین طرفداران این سوی مرگ یا آن سوی مرگ دو شقه کنند. رسانه های شرکتی تمام توانشان را در این راه بکار خواهند بست و با دمیدن در آتش جنگ روانی، هدف مشخصی را دنبال می کنند. این هدف جا انداختن لزوم مداخله نیروهای نظامی در بحران است. شیوه تبلیغاتی آن ها سانسور یک سویه اخبار، گزارش های جعلی و دروغ و نیز دامن زدن به تحریکات است.

جنگ و خونریزی و مرگ جز به نقع مجتمع های صنعتی نظامی نیست که میلیاردها دلار از آن سود می برند. باید با تمام توان خواستار جلوگیری از جنگ و حل همه مناقشات از طریق مذاکره شد. نباید اجازه داد اوکراین به سرزمینی سوخته با انبوه آوارگانی همچون سوریه و … تبدیل شود.

 

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter