نویدنو 28/11/1392

نویدنو  28/11/1392 

 

امنیت شغلی کارگران داروخانه‌‌ها در حد صفر است

 

رئیس انجمن صنفی کارگران فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه گفت امنیت شغلی کارگران فنی داروخانه‌های این استان در حد «صفر» است و کارفرمایان هر زمانی که بخواهند آن‌ها را اخراج می‌کنند.

«برهان آرش» در این باره به ایلنا گفت: میان کارگران فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه و کارفرمایان قرارداد کاری منعقد نمی‌شود و هر مشکلی میان کارفرما و کارگر فنی داروخانه، به اخراج کارگر منتهی می‌شود.

وی با انتقاد از داوری‌های ناعادلانه هیات‌های تشخیص و حل اختلاف وزارت کار در خصوص حکم اخراج کارکنان فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه، افزود: هیات‌های تشخیص و حل اختلاف وزارت کار معمولا به اخراج کارگر و پرداخت غرامت ناچیزی به وی حکم می‌دهند.

گفتنی است ماده ۲۰ قانون کار صراحت دارد: هر‌گاه کارفرما نتواند ثابت کند اخراج کارگر مستند به دلایل موجه بوده، به حکم هیات تشخیص مکلف به بازگرداندن کارگر به کار و پرداخت حقوق یا مزد وی از تاریخ مراجعه به کارگاه است و اگر بتواند آن را اثبات کند باید به ازای هر سال سابقهٔ کار، معادل ۴۵ روز آخرین مزد را به وی پرداخت کند.

این فعال صنفی در ادامه با انتقاد از حقوق و مزایای اندک کارکنان فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه که روزانه بیش از ۸ ساعت کار می‌کنند، بیان کرد: کارکنان فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه اگر با سابقه و تحت پوشش بیمه باشند، دستمزدی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و در غیر اینصورت، کمتر از ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند.

به گفته آرش، ساعت کاری غیر قانونی و مزد اندکی که به کارکنان فنی داروخانه‌ها پرداخت می‌شود مصداق بهره کشی از نیروی کار آنهاست.

وی در ادامه با انتقاد از اجبار غیرقانونی کارکنان فنی داروخانه‌ها برای حضور در دوره آموزشی انجمن داروسازان ایران، گفت: شهریه ۳۰۰ هزار تومانی که برای ثبت نام در این دوره‌ها تعیین شده بسیار سنگین است و کارکنان فنی داروخانه‌ها که بسیاری از آن‌ها بیش از۲۰ سال سابقه کار دارند تمایلی به شرکت در این کلاس‌ها ندارند.

رئیس انجمن صنفی کارگران فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه در پایان اظهار داشت: از نزدیک به ۳ هزار کارگری که در داروخانه‌های استان کرمانشاه شاغل هستند کمتر از ۵۰۰ نفر برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت نام کرده‌اند.

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter