نویدنو 14/11/1392

نویدنو  14/11/1392 

 

 

همبستگی سندیکای شرکت واحد با کارگران چادرملو

کارگران حق طلب معدن چادرملو را فورا" آزاد کنید

 

درست در آستانه سالگرد انقلابی که قرار بود عدالت و آزادی و کرامت انسانی را برای مردم ایران به ارمغان آورد، متاسفانه کارگرانی که از محروم ترین و زحمتکش ترین کارگران ایران هستند را به جرم دادخواهی دستگیر و زندانی می کنند.

کارگران ایران، طی سی و پنج سال گذشته بیشترین سهم از فلاکتها و بدبختی های ناشی از ندانم کاری مسئولان را به دوش کشیده اند، در زمانی که خط فقر حدود دو و نیم میلیون تومان و حداقل دستمزد کارگران کمتر از پانصد هزار تومان در شرایط تورم چهل درصدی می باشد و در حالی که رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی را در دستور کار قرار داده و وزیر کار از اجرای واقعی اصل سه جانبه گرایی سخن می گوید، آقایان در مقابل دادخواهی و اعتراض کارگران روش زندان درمانی و امنیتی را در پیش گرفته اند.

مسئولین بدانند، روش های امنیتی، پلیسی و بگیر و ببند در برابر اعتراضات و دادخواهی کارگران هیچ سودی ندارد. مسئولان موظفند شرایط زندگی شایسته برای کارگران را بوجود آورده و حق آزادی تشکیلات سندیکایی کارگری را به رسمیت بشناسند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که خود برای حق طلبی کارگری و حق آزادی های سندیکایی بهای سنگینی همچون زندان، اخراج، تعقیب و تنبیه اعضاء خود را پرداخت کرده، ضمن همبستگی بادادخواهی این کارگران، دستگیری کارگران معدن چادرملو را شدیدا" محکوم کرده و خواستار آزادی فوری وبی قید و شرط دبیر و اعضای انجمن صنفی و دیگر بازداشت شدگان، بازگشت بکار و پرداخت حقوق معوقه این کارگران شریف می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از سازمان جهانی کار و سندیکاهای کارگری می خواهد برای آزادی این کارگران از هرگونه تلاش و کوششی فروگذاری نکنند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

بهمن یکهزاروسیصدونودودو

   

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter