نویدنو 29/10/1392

نویدنو  29/10/1392 

 

 

هدف های عملی دولت دست راستی در باره خصوصی سازی آشکار می شوند

برگردان : مهرگان

بیانیه گیورگوس لوکایدس سخنگوی مطبوعاتی کمیته مرکزی آکل در باره خصوصی سازی سازمان های نیمه دولتی

تاریخ انتشار:8ژانویه 2014

رئیس حزب دموکراتیک رالی در بیانات ایراد شده دیروز خود برای اولین باربه شیوه صریحی موضع های واقعی حزب دموکراتیک رالی و دولت را در باره موضوع خصوصی سازی ، که آن را اقدامی ضروری برای مدرنیزه کردن تلقی می کند افشا کرد .  

آقای آوروف هر چند کاملابا تاخیر با بیانات خود نشان داد که حقیقت را در باره چنین موضوع تعیین کننده ای برای اقتصاد واجتماع پذیرفته است .از این رو گفتنی است که دولت و رئیس جمهور، مردم قبرس ، زحمتکش های سازمان های نیمه دولتی و شریک ائتلاف خود حزب دموکراتیک را وقتی که در ایام کارزارپیش ازانتخاباتی  تعهد می کردند که نمی خواهند خصوصی سازی سازمان های نیمه دولتی را توسعه دهند گمراه کرده  وفریب داده اند .

علاوه بر این پذیرش آشکار آقای آوروف نشان می دهد که چرا دولت مارس گذشته مسئله خصوصی سازی را باتروئیکا مورد بحث قرار نداد. توضیح می دهد چرا دولت ونیروهای حاکم هرگز برای راه حل های جایگزین دیگر ، با وجود آن که از سوی اپوزیسیون برای انجام  این کار وتبعیت از پیشنهاد های ارائه شده از سوی سازمان های غیر دولتی اصرارمی شد تلاش نکردند. پذیرش آشکار آقای آوروف  بر موافقت دولت با مموراندوم (یاداشت تفاهم اقتصادی بین دولت وتروئیکا) به روز شده وگفتگوهای مربوط به آن در باره نقشه راه برای خصوصی سازی سازمان های نیمه دولتی را روشن می کند. 

کاملا روشن می کند که انتقاد دولت علیه دولت پیشین و استناد ، از طریق تحریف ، به  تدارک یک مموراندوم مناسب ، چیزی جز بهانه برای پنهان کردن و استتار سیاست دراز مدت آن ها در طرف داری از حراج کردن سازمان های سود ده نیمه دولتی نبود.

به علاوه ، بر عکس ادعا های آقای آوروف که خصوصی سازی ها – پوشیدن رخدیس " مدرنیزه کردن"- هیچ رنگ یا ایدئولوژی ندارند ، حقیقت کاملا متفاوت است . در سراسرجهان ، در قبرس هم ، نیروهای سیاسی نئو لیبرالیسم برای تحمیل حراج بخش های راهبردی اقتصاد، که به دولت و عموم مردم تعلق دارد ، با هدف خدمت انحصاری به منافع خصوصی بزرگ ، همیشه به زیان مردم ، کارگر ها وجامعه، تلاش می کنند .

یک بار دیگر ، ما زحمتکش ها و به طور کلی شهروند ها را به صف آرایی و متحد کردن نیروهای خود علیه حراج کردن ثروت ملی خودمان فرا می خوانیم .

علاوه بر این ، ما حزب DHKO شریک ائتلاف دولت را  به توضیح آن که آیا با حزب DISY موضع مشترک دارد که خصوصی سازی ها اقدامی ضروری برای مدرنیزه کردن است و اساسا ، آیا آن حزب در نهایت به حراج کردن سازمان های نیمه دولتی سود ده رضایت خواهد داد ، فرا می خوانیم     

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter