نویدنو 15/10/1392

نویدنو  15/10/1392 

 

 

به بهانه خیزش مردمی 88 و سرکوب خونین رژیم ولایت فقیه

 

 

بدون حضور نیرومند جنبش مردمی در صحنه، رژیم ولایت فقیه نیازی به تغییر سیاست و شیوه حکومت مداری کنونی نخواهد دید.
حزب ما همچنان که در جریان جنبش اعتراضی سال 88 نشان داد آماده است تا تمام توان خود را در این راه به کار بسته و در این عرصه با همه نیروهای ملی و آزادی خواه میهن همکاری کند.



  
ما در هفته های اخیر شاهد کارزار گسترده تبلیغاتی سران ارتجاع بر ضد جنبش اعتراضی-مردمی سال 88 و رهبران آن هستیم.
پایگاه اینترنتی علی خامنه ای، با انتشار طرحی، ”فتنه ۸۸“، را  به صورت پرونده ای نابخشودنی به تصویر کشید و به نقل از او نوشت:”گناه بزرگ فتنه‌گران در سال ۸۸ این بود که اگر خوشبینانه نگاه کنیم و بگوئیم اینها یک شبهه‌اى، خدشه‌اى در ذهنشان بود، این خدشه را به صورت ایجاد چالش براى نظام اسلامى مطرح کردند. این گناه بزرگ، قابل اغماض هم نیست؛ آثار آن هم همچنان در جامعه‌ى ما موجود است...“
به گزارش ”جرس“ تلاش های سران رژیم و دستورات  خامنه‌ای برای هرچه بیشتر با شکوه برگزار کردن برنامه‌های سالگرد ۹ دی، روز تظاهرات طرفداران ارتجاع بر ضد جنبش سبز با عدم استقبال جدی مواجه شد. بر اساس همین گزارش در جهت تحقق فرمان ”رهبر“ از مدت‌ها پیش رسانه ی ملی برنامه ریزی ویژه‌ای انجام داد و بخش فرهنگی سپاه پاسداران برنامه‌های خاصی را تدوین کرد که انتشار یک مجموعه ی 9 جلدی با عنوان ”دایره المعارف فتنه“ از آن جمله بود که علاوه بر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، عکس سید محمد خاتمی بر روی جلد آمده است.
ستاد ”برگزاری نماز جمعه“ نیز در دستورالعمل هفتگی خود به امامان جمعه تهران و شهرستان‌ها دستور داد که بر روی این نکته تاکید کنند که جرم سران جنبش سبز غیرقابل بخشش و محاکمه و مجازات آنان ضروری است، الا این که موسوی و کروبی از گناه خود توبه کنند. این دستور العملی بود که برای تمام مقام‌های سیاسی، فرهنگی و قضایی کشور نیز ارسال شد.
سردار نقدی فرمانده بسیج نیز در سخنرانی ای که در ”ایلنا“ منعکس شد از جمله گفت: ”سران فتنه باید مجازات شوند تا برای دیگران درس عبرت شود.“   نقدی در ادامه اظهارات خود حتی از هیات اروپایی که با نسرین ستوده و پناهی ملاقات کرده بودند با عنوان جاسوسان استکبار یاد کرد که برای دادن جایزه به عوامل دخیل در نا‌آرامی‌های سال ۸۸ به کشور آمده بودند. وی خواستار محاکمه رهبران جنبش سبز شد و گفت: ”خواست ملت، مجازات سران فتنه است و ملت از این موضع عقب‌نشینی نمی‌کنند و از دولت و دستگاه قضایی می‌خواهند تا آن‌ها را به سزای عملشان برسانند.“ آیت الله آملی لاریجانی، رئیس دستگاه بیداد قضایی رژیم نیز قبلا در روز چهارشنبه چهارم دی ماه در جمع مسئولان قضایی ضمن بازخوانی ”احساس خطر جدی نظام از این وقایع“ گفت: ”داستان فتنه ۸۸ فراموش شدنی نیست؛ زیرا به جزئی از تاریخ کشور تبدیل شده است.“، لاریجانی افزود: ”نمی‌دانیم اگر آن حرکت و حماسه مردمی روی نمی‌داد، اکنون کشور در چه وضعی قرار داشت.“
ادامه تبلیغات گسترده ارتجاع بر ضد جنبش اعتراضی مردمی، نشان از ریشه های عمیق این جنبش در بطن جامعه ما و هراس ارتجاع از سر بلند کردن مجدد آن و به چالش کشیدن استبداد حاکم بر میهن ماست.
کودتای انتخاباتی سازمان یافته از سوی ولی فقیه، فرماندهان سپاه، بسیج و دیگر نهادهای امنیتی رژیم در خرداد 88، نقطه عطفی در حیات رژیم استبدادی حاکم بر ایران بود. سران ارتجاع درمانده از شکست سنگین انتخاباتی که متحمل شده بودند و در حالی که میلیون ها ایرانی با رأی دادن به میرحسین موسوی خواست انکار ناپذیر خود را مبنی تغییر اساسی در حکومت مداری کشور طلب می کردند، با لگدمال کردن خشن آرای مردم اراده خود بر ادامه حکومت استبدادی به هر قیمتی اعلام داشتند. سرکوب خونین و خشن اعتراض های میلیون ها شهروند که در تهران و دیگر شهرها کشور به خیابان ها آمده بودند و خواستار به رسمیت شناخته شدن آرای پایمال شده شان بودند، پایه های رژیم ضدمردمی را به شدت به لرزه درآورد. در لابلای سخنان سران رژیم در روزهای اخیر این هراس را پس از گذشت چهار سال از آن سرکوب خونین و سه سال پس از دستگیری و حصر موسوی، کروبی و زهرا رهنورد به روشنی می توان مشاهده کرد. تجربه ای که رژیم از این رویارویی خطرناک  با توده های جان به لب رسیده مردم آموخت در انتخابات مهندسی شده سال 92، به قصد کنترل خشم و نارضایتی توده ها، و جلوگیری از تکرار تجربه 88، با تردستی بکار بست
تجربه خیزش مردمی سال 88، حاوی درس های مهمی برای جنبش آزادی خواهی میهن ما نیز می باشد. اعتراض های میلیونی توده ها در سال 88 نشان داد که در بطن جامعه ما نیروی عظیمی بر ضد ادامه رژیم استبدادی حاکم موجود است که به دلیل عدم سازمان یافتگی و نداشتن پلاتفرم واحد مبارزاتی قادر نیست مبارزه سازمان یافته و پیگیری را بر ضد استبداد حاکم به پیش رانده و به سرانجام موفق آن برساند. جنبش اعتراضی سال 88 اگر چه از منظر پایگاه اجتماعی آن نیروهای گسترده یی از زنان، جوانان، و دانشجویان را به عرصه مبارزه با ارتجاع حاکم کشاند، ولی دارای پایگاه طبقاتی محدودی، عمدتاً در چارچوب قشرهای میانی بود و نتوانست حمایت گسترده کارگران، زحمتکشان و محرومان میهن مان جلب کند. همچنین جنبش اعتراضی سال 88 عمدتا حول شعار محدود ”رای من کجاست“ سازمان دهی شده بود و خواست های مشخص و گسترده تر سیاسی-اجتماعی دیگری را مطرح نمی کرد.
این ضعف های جدی به رژیم ارتجاع امکان داد تا با به کار گیری گسترده نیروهای انتظامی، سرکوب خشن و خونین تظاهر کنندگان، اعلام نوعی حکومت نظامی در شهرها و جلوگیری از گردهم آیی مردم و همچنین دستگیری گسترده کادرها و فعالان اجتماعی و سرانجام حصر موسوی، کروبی و زهرا رهنورد، جنبش سازمان نیافته مردمی را با چالش های جدی روبه رو کرده و سرانجام به عقب نشینی وادار کند.
امروز پس از گذشت چهار سال، و در پی انتخابات مهندسی شده سال 92، رژیم ولایت فقیه همچنان مصمم است تا اجازه ندهد جنبش مردمی میهن ما سربلند کند و تجربه ای نظیر خیزش گسترده سال 88 در میهن ما تکرار گردد. تأکید سران رژیم بر ”نابخشودنی بودن گناه“ رهبران و کادرهای جنبش اعتراضی سال 88 نیز تأکید مجددی بر این واقعیت است که سران رژیم خوب می دانند که حضور نیرومند جنبش مردمی در صحنه مبارزه چه خطرات جدی می تواند برای آنها به همراه داشته باشد. تأکید بر درهم شکستن مقاومت موسوی، کروبی و زهرا رهنورد و ”توبه“ کردن آنان برای پایان دادن به حصر نیز بخشی از ادامه فعالیت های سرکوبگرانه رژیم برای درهم شکستن اندیشه مقاومت و موثر بودن مبارزه بر ضد حکومت استبدادی حاکم بر ایران است.
در مقابل برنامه و ترفندهای رنگارنگ ارتجاع باید به کار بازسازی جنبش مردمی میهن ما ادامه داد. توان نیرومند عظیم اجتماعی که در بطن جامعه ما بر ضد رژیم استبدادی حاکم نهفته است نیازمند سازمان دهی است و این کار بدون تلاش مشترک همه نیروهای مترقی، آزادی خواه و اصلاح طلب میهن ممکن نخواهد بود. در خیزش تاریخی سال 88، طیف گسترده ای از نیروهای سیاسی کشور، در زیر پرچم اعتراض به ارتجاع حاکم گردهم آمدند و این تجربه نشان داد که می توان با اتکاء به منافع ملی و میهنی در کنار هم مبارزه مشترکی را برای دست یابی به آینده ای رها از استبداد و دست یابی به آزادی، و عدالت اجتماعی به پیش برد.
ما معتقدیم که برخلاف همه ادعاها و قول های آقای روحانی و دولت او، این مجموعه دنبال پیگیری خواست های اصلاح طلبانه و آزادی خواهانه جنبش مردمی و اعتراضی میهن ما نیستند. ما در عین حال معتقدیم که باید از شرایط کنونی و قول های داده شده توسط دولت روحانی برای بسیج نیروهای اجتماعی حول شعارهای مشخص آزادی فوری و بدون قید شرط زندانیان سیاسی و پایان بدون قید و شرط موسوی، کروبی و زهرا رهنورد،  و همچنین مخالفت با سیاست های اقتصادی مخربی که تنها به نفع کلان سرمایه داران کشور است، و همچنین  به رسمیت شناحتن حقوق صنفی از جمله حقوق سندیکایی کارگران فعالیت را تشدید کرد. بدون حضور نیرومند جنبش مردمی در صحنه، رژیم ولایت فقیه نیازی به تغییر سیاست و شیوه حکومت مداری کنونی نخواهد دید.
حزب ما همچنان که در جریان جنبش اعتراضی سال 88 نشان داد آماده است تا تمام توان خود را در این راه به کار بسته و در این عرصه با همه نیروهای ملی و آزادی خواه میهن همکاری کند.

به نقل از نامه مردم، شماره 937، 9 دی ماه 1392 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter