نویدنو 08/10/1392

نویدنو  08/10/1392 

 

 

جمهوری دموکراتیک خلق کره از سوسیالیسم دفاع می کند

برگردان: مهرگان

رهبرهای بورژوایی ما به صورت پیش بینی پذیری بر سرنوشت جانک سونگ تایک ،رهبر دسته ضد انقلابی در داخل حزب کارگران کره ، که هفته پیش به خاطر طراحی برای سرنگونی دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره محکوم به اعدام شد ماتم گرفته اند . 

این افراد، که وقتی صدام حسین از سوی دادگاه کانگورو کاملا متشکل ازدشمن های او محکوم به مرگ شد شادی کردند ، این افراد که زمانی که معمر قذافی از سوی اوباش مزدور ناتو زجر کش شد عاشقانه نگاه کردند، اکنون از " بربریت افراطی" دولت کره شمالی برای اعدام یک خائن خود معترف که خواستار قدرت عالی برای خود و ویرانی سامانه سوسیالیست جمهوری دموکراتیک خلق کره بود سخن می گویند.

آن چنان که روزنامه کارگران پیونگ یانگ مطرح می کند ، انسان پستی مانند جانگ که بدتر از سگ بود ، هفته گذشته پس ازروشن شدن بزه خیانت ، خرابکاری اقتصادی و فساد شرم آور تیر باران شد . جانگ عضو برجسته حزب کارگران کره  مسئول  روابط اقتصادی با چین ، شامل تاسیس منطقه های ویژه اقتصادی در مرزهای دو کشور بود . او از جایگاه خود برای اختلاس مبلغ گزافی از پول برای زندگی مرفه در خارج از کشور استفاده کرد وبه پیروان خود که در طراحی کودتا اورا یاری داده بودند پاداش پرداخت .  

جانگ در دادگاه محاکمه خود پذیرفت که سرمایه کثیف پنهانی را از پول کارهای عمومی برای پرداخت پاداش به دوستان خود و تامین مالی شیوه زندگی سرمایه دارانه خود جمع آوری کرده بود . جانگ در سال 2009 حداقل 4.6میلیون دلار از صندوق سری خود برای قمار ، زن بارگی و مواد مخدر مصرف کرد ، در حالی که تصور می شد در حال درمان پزشکی در کشوری خارجی است . اما انگیزه های جانگ فراتر از پرکردن ساده جیب های خود به بنا کردن شیوه زندگی فاسد ومنحط کشیده شد .  

گروه جانگ عمدا در برنامه های اقتصادی ج د خ کره برای وخیم تر کردن مشکل ها و گسترش  نا رضایی در بین توده ها و نیروهای مسلح خرابکاری می کرد – ناراضی های گروه جانگ سپس تصمیم به گسترش آن برای کسب حمایت از برنامه خود برای قبضه قدرت با یک مشی " اصلاح طلبانه" که اعتقاد داشتند خیلی زود می تواند رسمیت جهانی کسب نماید گرفتند.

این امر از سوی لرد آلتون از لیورپول ، عضو لیبرال دموکرات مجلس که رهبری گروه پارلمانی همه حزبی در باره کره شمالی را به عهده دارد تایید شده بود . عضو لیبرال پیشین مجلس که اساسا به خاطر کارزار خود برای حق سقط جنین معروف است  گفت جانگ سونگ تائک بعنوان " امید واقعی برای اصلاح" مد نظر قرار گرفته بود . او به بی بی سی گفت :" من او را در فاصله یک گردهم آیی رسمی پس از آن که در سال 2006از او اعاده حیثیت شده بود دیدم وازصحبت با افرادی که اورا می شناختند دریافتم که او برای بسیاری امید واقعی برای اصلاح در کره شمالی بود .

 من فکر می کنم ، اعدام جانگ سونگ تائک ، یک یادآور خون آلود و آشکاروبی رحمانه از ماهیت ذاتی وبی رحم رژیمی است که همیشه استالین اتحاد جماهیر شوروی و گولاگ هارا که تعداد 300.000 نفر را در خود جای داد الگوی خویش قرار داده است. " 

خوب استالین وبلشویک ها چیزهای بسیاری به ما آموختند ویکی از آن ها آن بود که مبارزه طبقاتی به موازات پیشرفت جامعه به سوی سوسیالیسم شدت می گیرد . و دیگری آن بود که بزرگترین خطر برای کمونیست ها وجنبش های انقلابی از سوی کسانی نیست که آشکارا با سوسیالیسم مخالفت می کنند بلکه از سوی دشمن های پنهانی است که راه خود را در لفافه اعتماد حزب می پیچند، که خود را بعنوان دفاع کننده های طبقه کارگر و حامی های سامانه سوسیالیستی مطرح می کنند در حالی که مخفیانه برای وارون کردن آن و زنده کردن سرمایه داری تلاش می کنند .  

ما همچنین می دانیم که این راه به میخائیل گورباچف ختم می شود که اتحاد شوروی را از داخل نابود کرد و سپس با افتخار اعلام کرد که کار زندگی او انجام شد ، در حالی که ضد انقلاب در دموکراسی های خلقی تماما از سوی سوسیال دموکرات ها و دشمن های پنهان تغییر قیافته داده بعنوان کمونیست در داخل حزب های حاکم اروپای شرقی هدایت می شدند .

فقر طبقه کارگری که متعاقب آن وجود دارد " یک یادآورآشکار وبی رحمانه از ماهیت ستمگر" سرمایه داری است که میلیون ها لهستانی را به آمدن به بریتانیا برای کار و میلیون های دیگررا به مهاجرت به اروپای غربی از اتحاد شوروی سابق و اروپای شرقی  وادار کرده است .

مردم کره دراطراف کیم جونگ اون و حزب کارگران کره صف بسته اند . آن ها اقدام های محکم وقاطعی برای رفتار با جانگ وخرد کردن گروه او در حفاظت از دولت خلق انجام داده اند واطمینان دارند که کشور به ساختمان یک جمهوری سوسیالیستی مدرن متعهد به رفاه تمام زحمتکش ها ادامه می دهد . 

نقل از نیو ورکر ، هفته نامه حزب کمونیست نوین بریتانیا 20دسامبر 2013

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter