نویدنو 01/10/1392

نویدنو  01/10/1392 

 

 

سخنان صریح سینماگران با وزیر کشور

کد خبر: ۳۶۵۴۵۷

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳ - 17 December 2013

سینماگران در دیدار صمیمانه‌شان با وزیر ارشاد و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نقطه‌نظراتشان را مطرح کردند.
به گزارش ایسنا، در بخشی از نشست صمیمانه سینماگران با وزیر کشور که عصر 26 آذر ماه در خانه‌ی سینما برگزار شد، سینماگرانی چون امین تارخ، کمال تبریزی، فرشته طائرپور، تهمینه میلانی، مرتضی رزاق‌کریمی، منوچهر محمدی، محمد حسین حقیقی، رضا کیانیان، خسرو امیر صادقی، رحمان رضایی سخن گفتند.

امین تارخ: سانسور مانع پرداخت مناسب، موضوعاتی چون مواد مخدر است

امین تارخ در ابتدای سخنانش ضمن خوشامدگویی به رحمانی‌فضلی و تشکر از آمدن او به خانه سینما،گفت: به نظر می‌رسد این فقط اهالی خانه سینما نبودند که انتظار بازگشایی خانه‌شان را می‌کشیدند بلکه بسیاری از وزرا هم منتظر این اتفاق بودند که ما امروز اثرات آن را می‌بینیم.
این بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: خرسندم که به نظر می‌رسد ما شاهد حضور یک دولت فرهنگی در راس امور هستیم که فرهنگ را در کنار اقتصاد و سیاست مدنظر قرار می‌دهد.
او با اشاره به بخشی از سخنان وزیر کشور گفت: فکر می‌کنم اگر نتیجه چنین نشست‌هایی تبدیل به عمل شود، به نتایج خوبی خواهیم رسید، چراکه معتقدم لازم نیست ما این تعداد زیاد شهید را برای چنین مشکلی تقدیم کنیم یا هزینه‌های هنگفت اجتماعی و اقتصادی در این حوزه داشته باشیم. بلکه می‌توان با ساخت بعضی از فیلم‌ها، اثرات خیلی خوبی در پیشگیری از استفاده موادمخدر گذاشت.
رییس انجمن بازیگران سینمای ایران با اشاره به فیلم «مرهم» که به موضوع مواد مخدر می‌پردازد، گفت: چند سال قبل در سینمای ما فیلم «مرهم» ساخته شد که فیلمی خوش‌ساخت و در عین حال مبتنی بر احساس و منطق بود. علیرضا داوودنژاد در این فیلم خشونت اعتیاد و موادمخدر را در کنار لطافت خانواده قرار داده بود و توانسته بود احساس پشیمانی برای معتاد و همچنین هشدار به خانواده‌ها را به صورت توامان به بیننده منتقل کند.
امین تارخ در پایان سخنانش با گله از سانسور نمایش صریح معضلات و مشکلات اجتماعی گفت: متاسفانه به دلیل سانسور در سینما و تلویزیون کمتر توانسته‌ایم به موضوعات مهمی مانند موادمخدر و مشکلات پیرامونی‌اش بپردازیم به همین دلیل امیدوارم در عرصه سینما کمتر شاهد سانسور باشیم تا بتوان به شکل ریشه‌ای به مسائل و مشکلات مهم اجتماعی پرداخت.
کمال تبریزی: اگر آرامش به کشور تزریق شود، اعتیاد هم کنترل خواهد شد
در ادامه این جلسه کمال تبریزی نیز ابتدا به شوخی گفت: فکر می‌کنم آقای عسگرپور از این جهت تاکید داشتند که من برای صحبت به روی سن بیایم که در طول عمرم حتی یک نخ سیگار هم نکشیده‌ام.
وی ادامه داد: امروز فکر می‌کنم موادمخدر به معضلی تبدیل شده است که به این راحتی‌ها قابل حل نیست و تنها می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم.
تبریزی سپس با خنده و شوخی بیان کرد: من برای هر جلسه‌ای که به خانه سینما می‌آیم بوی سیگار می‌گیرم چون در جلسات هنرمندان، اکثرشان سیگار می‌کشند و گویا یک کمی از دُز هنرمندی‌شان به آن سیگار مربوط است اما وقتی دقت می‌کنم می‌بینم که وقتی دوستانم دچار استرس و تشنج می‌شوند و خشونت‌های بی‌دلیل را در رفتار دیگران با خودشان مشاهده می‌کنند (اتفاقی که در سال‌های اخیر افتاد) میزان مصرف سیگارشان بالا می‌رود.
کارگردان «لیلی با من است» اذعان داشت: بنابراین فکر می‌کنم یکی از عوامل مهم گسترش اعتیاد شرایطی است که مردم در آن به سر می‌برند. اگر بتوانیم حجم دوستی را در جامعه افزایش و میزان خشونت‌ها را کاهش دهیم، شاید بتوان اعتیاد را هم از طریق آن به نوعی کنترل کرد.
رییس کانون کارگردانان سینمای ایران در ادامه سخنانش با تاکید بر اثرگذار بودن فضای جامعه بر گسترش بعضی از معضلات اجتماعی مانند استفاده از موادمخدر، بیان کرد: من معتقدم اگر بتوانیم تلخی را از جامعه برداریم، علاوه بر آنکه بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد، سینما نیز از امید سرشار می‌شود، به نظرم اگر دولت یازدهم بتواند آرامش را به جامعه تزریق کند، در سوی مقابل خواهد توانست بسیاری از معضلات اجتماعی را کنترل کند.
کمال تبریزی در پایان سخنانش در ارائه راهکاری به وزیر کشور و خطاب به او سخنانش را اینگونه ادامه داد: فکر می‌کنم وزارت کشور با همکاری خانه سینما می‌تواند کانال تلویزیونی مختص آموزش‌های مربوط به موادمخدر داشته باشد. از این طریق هنرمندان می‌توانند در ارتباط مستقیم با مردم، کمک زیادی به پیشگیری از گسترش موادمخدر و صیانت خانواده‌ها از این مشکل بزرگ بکنند.
طائرپور: یک بار برای همیشه تکلیف ما را با واژه سیاه‌نمایی روشن کنید!
به گزارش ایسنا، فرشته طائرپور نیز در سخنانش ضمن خوشامدگویی به وزیر کشور، خطاب به او گفت: شما جای درستی آمده‌اید. اینجا، جایی است که درباره تمام موضوعات عالم (چه آنهایی محقق شده و چه آنهایی که نشده) می‌توان کارهای ماندگار و تاثیرگذار ساخت که سال‌ها در ذهن بماند.
این تهیه‌کننده سینما سپس مشخص کردن نسبت سینماگران با واژه سیاه‌نمایی را از مطالبات آنها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق جرم هنرمندان و سینماگران در سال‌های اخیر، «سیاه‌نمایی» بوده است. اگر وزارت کشور تکلیف ما را با این واژه مشخص کند، ما نیمی از راه را طی کرده‌ایم.
وی در ادامه سخنانش به فیلم مستند بسیار تلخی درباره پیامدهای اعتیاد در یک خانواده که از سوی وزارت کشور به خانه سینما آورده شده بود و برای هنرمندان نمایش داده شد، اشاره و عنوان کرد: همین فیلم مستندی که دوستان خودتان به خانه سینما آوردند و در اینجا نمایش دادند، اگر بخواهد به فستیوال‌های خارجی برود متهم به سیاه‌نمایی می‌شود؛ ضمن آنکه چنین فیلمی در رسانه‌ها نیز امکان نمایش ندارد اما چرا باید اینطور باشد.
فرشته طائرپور در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اگر تکلیف نظام در یک اعتماد متقابل با جامعه سینمایی در واژه سیاه‌نمایی مشخص شود، ما می‌توانیم به آن نتیجه مطلوب که شما (وزیر کشور) از ما انتظار دارید، برسیم. امیدوارم در دوره شما شاهد یک کار عملی در این حوزه باشیم.
میلانی: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز ما مساله‌ی آبرو است
به گزارش ایسنا، تهمینه میلانی هم در ادامه‌ی سخنان سینماگران درباره‌ی گسترش اعتیاد و لزوم پیشگیری از آن گفت: به نظرم یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه‌ی اعتیاد یا مسائل اجتماعی با آن روبه‌رو هستیم مساله‌ی آبروست که تاکنون کمتر درباره‌ی آن کارشناسی شده است.
وی ادامه داد: مفهوم آبرو دارد یک صدمه‌ی ویرانگر به خانواده‌ها می‌زند و باعث می‌شود که عده‌ای بتوانند صورت مساله را قبل از حل کردن آن به راحتی پاک کنند. مساله‌ی آبرو باعث می‌شود که فیلمساز برای حرف زدن راجع به معضلات اجتماعی، به بی‌آبرویی و سیاه‌نمایی متهم شود. یا دختری که در جامعه مورد تجاوز قرار گرفته و زنی که از شوهرش کتک می‌خورد به خاطر معضل آبرو ساکت باشد و چیزی نگوید.
این کارگردان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم یکی از مشکلات ما این است که به جای آفتابه گردن اراذل و اوباش انداختن و درس عبرت دادن به فکر فرهنگ‌سازی نیستیم.
کارگردان فیلم «آتش‌بس» در ادامه‌ی سخنانش به مشکل دیگری در حوزه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: معتقدم اصلا مهم نیست که مسوولان رده بالای یک کشور درست فکر می‌کنند یا غلط؛ چون حلقه اتصال سیستم با مردم، کارمند پایین‌دستی است که متاسفانه مورد آموزش قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل قادر نیست که با مردم جامعه‌اش ارتباط صحیحی برقرار کند.
تهمینه میلانی در پایان سخنانش با تاکید بر این‌که کارمندان و عوامل اتصال دولت به مردم باید آموزش ببینند، عنوان کرد: به نظرم یکی از مهم‌ترین کارهای دولت این است که حلقه‌ی اتصال آخر خود با مردم را مورد آموزش دقیق قرار دهد؛ چرا که بسیاری از مشکلات از همین آموزش ندیدن چنین افرادی آغاز می‌شود.
رزاق کریمی: در نمایش و حل معضلات اجتماعی، به فیلم‌های مستند توجه کنیم
مرتضی رزاق کریمی هم در سخنانی ضمن یادآوری نقشی که سینمای مستند می‌تواند در نمایش معضلات اجتماعی داشته باشد، اظهار کرد: جامعه موجود زنده‌ای است که اگر تصویر خودش را در آینه ببیند می‌تواند ناهنجاری‌ها را مشاهده کرده و در جهت رفع آن تلاش کند. به نظرم یکی از بهترین شیوه‌ها برای انعکاس تصویر جامعه، سینمای مستند است که متاسفانه از آن غافل شده‌ایم.
وی توضیح داد: رسانه ملی به عنوان یکی از حامیان اصلی سینمای مستند در مواجهه با فیلم‌های واقع‌نما، آنها را به شیر بی‌یال و دم و اشکم تبدیل می‌کند و این کارش را هم به این بهانه انجام می‌دهد که چنین فیلم‌هایی مخاطب ندارند.
این مستندساز در عین حال خاطرنشان کرد: چنین استدلالی در حالی از سوی مسوولان رسانه ملی بیان می‌شود که شبکه‌های خارجی با نمایش مستندهایی که تصویری واقعی اما ساختاری ضعیف دارند توانسته‌اند مخاطبان گسترده‌ای را به خود جذب کنند.
رزاق کریمی در پایان سخنانش خطاب به وزیر کشور گفت: به نظرم باید در شوراهای بالادستی و شوراهای سیاست‌گذار به سینمای مستند و لزوم توجه رسانه ملی به آن توجه ویژه‌ای شود تا این سینما بتواند به عنوان آیینه جامعه عمل کند.
محمدی: نباید از مطرح کردن مشکلات بترسیم
منوچهر محمدی نیز در سخنان خود ابتدا از جسارت وزیر کشور برای شنیدن انتقادات تشکر و اظهار کرد: یکی دو هفته قبل در تلویزیون از آقای رحمانی فضلی خطاب به رسانه‌ها شنیدم که گفته بودند شما شلاق تیغ انتقاداتتان را به پیکر مسوولان درباره‌ی مواد مخدر وارد کنید و از چیزی هم نترسید، به نظرم چنین دیدگاهی بسیار مهم است.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم به عنوان یک ایرانی خیلی باید احساس شرمندگی کنیم که در کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس و در کوچه و خیابان‌های آنها هیچ نشان روشنی از اعتیاد نمی‌بینیم؛ در حالی که در کشور خودمان با نشانه‌های زیادی روبه‌رو هستیم باید بپرسیم که آنها چه کرده‌اند؟! قاعدتا راهکارهایی را به دست خواهیم آورد.
این تهیه‌کننده سینما سپس با اشاره به نگاه توسعه‌محور که وزیر کشور در سخنان خود به آن اشاره کرده بود، بیان کرد: فکر می‌کنم در این حوزه ما نباید از این‌که این پدیده‌ی شوم از پس الفاظ دیپلماتیک خارج شود، بترسیم. واقعا به‌شخصه ترجیح می‌دادم در این جلسه به جای این‌که سینماگران صحبت کنند، چند پدر و مادر و چند خانواده که درگیر معضل اعتیاد هستند درباره‌ی ابعاد این قضیه صحبت می‌کردند تا مشکل آنها وجدان ما و شما را بیدار می‌کرد.
تهیه‌کننده فیلم‌های «طلا و مس» و «بوسیدن روی ماه» با تاکید مجدد بر این‌که نباید از طرح مشکلات ترسید، گفت: کار ما و شما (وزیر کشور) مانند یک جراح است که می‌خواهد یک غده سرطانی را عمل کند. در صورتی که او نتواند به درستی موضوع را متوجه شود قطعا نتیجه‌ی درستی نخواهد گرفت.
منوچهر محمدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اتفاقا باید سیاه‌ترین و تلخ‌ترین وجه استفاده از مواد مخدر را نشان داد تا حداقل یک جوان 16-17 ساله از اینکه به سمت آن برود، بترسد. ضمن آن‌که در این واقع‌نمایی اگر فسادی هم در قوه قضاییه یا پلیس وجود دارد که باعث گسترش مصرف مواد می‌شود را باید نشان دهدیم، نه این‌که فقط یقه یک معتاد را بچسبیم.
حقیقی: بیاییم اعتراف کنیم که اشتباه کرده‌ایم و باید سیاست‌هایمان را تغییر دهیم
به گزارش ایسنا، محمدحسین حقیقی (تهیه‌کننده)، در ابتدای سخنانش با طرح این پرسش که چرا فیلم‌های تلخ و تکان‌دهنده درباره‌ی معضل گسترش اعتیاد اجازه‌ی نمایش از رسانه ملی را ندارند؟ گفت: ما 30 سال است که در این کشور ادعای انقلاب فرهنگی داریم، چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم که در اتخاذ سیاست‌های گذشته حداقل در بخش‌هایی از معضلات اجتماعی اشتباه عمل کرده‌ایم؟ چرا قبول نمی‌کنیم جامعه‌ای که به خودش دروغ بگوید هیچ وقت به صلاح نمی‌رسد.
این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: معتقدم بعضی از مشکلات اجتماعی که امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم حاصل فاجعه عملکرد من و شماست. بیاییم در برخی از حوزه‌ها بگوییم که اشتباه کرده‌ایم و از این به بعد کارها را بر اساس واقعیات جامعه جلو ببریم.
وی با تاکید بر این‌که نمی‌خواهد پیشرفت‌های سال‌های اخیر را نادیده بگیرد، اظهار کرد: نمی‌خواهم منکر پیشرفت‌های سال‌های اخیر، گسترش فرهنگ و ... شوم که طبیعتا این پیشرفت‌ها مرهون زحمات همه‌ی دوستان در دوره‌های مختلف مسوولیتشان بوده است اما امروز بچه‌های این کشور با مشکلاتی نظیر اعتیاد روبه‌رو هستند که کار برای بعضی از آنها به جاهای باریکی مانند تن‌فروشی رسیده است، با این معضل باید چه کنیم؟
کیانیان: کارگروه مشترکی بین سینماگران و وزارت کشور تشکیل شود
رضا کیانیان از بازیگران سینما و تئاتر نیز در سخنان خود ضمن انتقاد شدید از وضعیت سانسور نمایش معضلات اجتماعی گفت: چه اتفاقی افتاد که در هشت سال گذشته مردم ما کم‌کم یاد کره شمالی افتادند؟! مردم عادی کره شمالی را نمی‌شناختند اما در سال‌های اخیر دیدیم که حتی بچه دبیرستانی‌ها هم کره شمالی را به خوبی می‌شناسند. بگذارید خودم به این سوال پاسخ دهم، این اتفاق بر اثر سانسور در حد المپیک اتفاق افتاده است.
وی توضیح داد: وقتی این حد از سانسور را شاهدیم همه‌ی حرف‌ها سرکوب می‌شود و دیگر انگار هیچ‌کس قرار نیست حرفی بزند و همه قرار است حرف‌های دیگران را تایید کنند.
این بازیگر سپس خطاب به وزیر کشور که در جلسه حضور داشت گفت: ما این‌جا قرار است چه کنیم؟ قرار است حرف‌هایی بزنیم و پس از آن همه‌مان جلسه را ترک کنیم و به قول معروف حاجی حاجی مکه؟! فکر می‌کنم باید یک کمیته مشترک و کاملا رسمی میان ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و سینماگران تشکیل شود تا به نتیجه‌ی درست برسد و کاری انجام دهد.
کیانیان در ادامه‌ی سخنانش با طرح این پرسش که چرا استفاده از مواد مخدر حرام نیست؟ بیان کرد: گاهی مردم در کوچه و خیابان با ما مطالبی را مطرح می‌کنند و می‌خواهند جایی که مسوولین را دیدیم یا در رسانه‌ها آن را مطرح کنیم. به عنوان مثال مردم می‌گویند چرا هیچ‌کس استفاده از مواد مخدر را حرام نکرده است؟ از این پرسش‌ها بسیار است.
این بازیگر سینما در پایان سخنانش از وزیر کشور مجددا درخواست کرد که کمیته مشترک میان سینماگران و وزارت کشور را برای کمک به حل مشکل استفاده از مواد مخدر پایه‌ گذاری کند.
امیرصادقی: لطفا فکری به حال قاچاق فیلم کنید
به گزارش ایسنا، آخرین سینماگری که در نشست صمیمانه وزیر کشور با سینماگران در خانه سینما سخن گفت، خسرو امیرصادقی بود که ترجیح داد به معضل اصلی این روزهای سینمای ایران یعنی قاچاق فیلم در شبکه‌های ماهواره‌ای بپردازد.
وی در این زمینه اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه‌ی قاچاق، قاچاق فیلم و سریال‌هاست که شبکه‌های ماهواره‌ای به راحتی مرتکب آن می‌شوند. این در حالی است که این شبکه‌ها به راحتی از سطح شهرهای مختلف تبلیغ می‌گیرند و طبیعتا دفاتر و کارگزارانی در داخل کشور دارند.
این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: پیدا کردن عوامل این شبکه‌ها و دستیابی به منبع اصلی آنها در داخل خیلی کار سختی نیست و اگر شما دستتان را در دست دکتر ایوبی بگذارید در طول یک ماه می‌توانید مشکل ما را در این حوزه کاملا حل کنید. در این صورت مطمئن باشید 50 درصد از سینمای ایران را نجات خواهید داد.
به گزارش ایسنا، هم‌چنین رحمان رضایی از کارگردانان کم‌کار سینما سخنانی را در حضور وزیر کشور مطرح کرد که سخنان وی با واکنش رحمانی فضلی روبه‌رو بود.
رحمان رضایی انتقاداتی را به عملکرد مسوولان در سالهای اخیر وارد دانست.
پاسخ وزیر کشور به سینماگران
وزیر کشور هم در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اظهارات رحمان رضایی گفت: گفتن بعضی از کلیات در شأن این جلسه نیست. اینکه به خاطر یک معضل، کل نظام و انقلاب را زیر سوال ببریم، اصلا درست نیست. من در واقع به اینجا آمده‌ام تا در جمع شما بگویم که با معضلی روبه‌رو هستیم و کمک کنید این مشکل نیز مانند مسائل دیگر حل شود.
این عضو هیات دولت جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: سرانه تعداد معتادان در کشور نسبت به خیلی از کشورها بسیار کمتر است و ما تنها حرفمان این است که حتی این تعداد هم در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
وزیر کشور سپس در پاسخ به مطلبی که رضا کیانیان درباره‌ ایجاد حرمت برای استفاده از مواد مخدر مطرح کرده بود، گفت: بعضی از علما برای استفاده از مواد مخدر حکم به حرمت آن داده‌اند و بعضی دیگر هم از نظر فقهی به این نتیجه نرسیده‌اند که طبیعتا می‌توان از آنها پرسید که چرا به این نتیجه نرسیده‌اند.
وی در پاسخ به مطلب دیگر رضا کیانیان مبنی بر راه‌اندازی ستاد مشترک با سینماگران عنوان کرد: من می‌خواستم خودتان این پیشنهاد را بدهید و ما هم حتما از آن استقبال می‌کنیم. در شورای مشورتی ستاد مبارزه با مواد مخدر تقریبا تمام طیف‌های نخبگان نماینده دارند و سینماگران هم می‌توانند یک نماینده در آن داشته باشند.
رحمانی فضلی افزود: همچنین باید بگویم من به آقای ایوبی گفته‌ام که اگر هر تفاهم‌نامه‌ای در زمینه‌ کمک متقابل سینماگران و ما بنویسند را امضا می‌کنیم. در حوزه‌ قاچاق فیلم‌ها هم که دوستانی به آن اشاره کردند می‌توان مواردی را در این تفاهم‌نامه گنجاند که مشکلات حل شود.
وزیر کشور در ادامه‌ درباره‌ این سخن بعضی از سینماگران که می‌گفتند معضلات اجتماعی اجازه‌ نمایش در تلویزیون و سینما پیدا نمی‌کنند، گفت: من از رسانه‌ها دعوت کردم و به آنها گفتم که شما در حوزه‌ مواد مخدر شلاق را بردارید و بر پیکر ما بزنید چون می‌دانم که رسانه‌هایی مانند تلویزیون چه قدرتی در رصد مشکلات و معضلات دارند. الان هم تاکید می‌کنم درباره مواد مخدر و مسائلی که در حوزه کاری من است، به صورت منصفانه و با نگاه حل معضل هر آنچه که لازم است را مطرح کنید و من نیز پاسخگو خواهم بود.
وی درباره‌ نمایش صریح معضلات اجتماعی در تلویزیون نیز خاطرنشان کرد: من به آقای ضرغامی هم گفته‌ام که مشکلی با نمایش معضلاتی که به حوزه‌ من مربوط می‌شود، ندارم اما تصمیم‌گیری در هر صورت با ایشان است. من حتی به تلویزیون گفته‌ام که می‌توانند هر موردی که به حوزه وزارت کشور مربوط می‌شود را از تلویزیون پخش کنند.
وزیر کشور یادآور شد: من رئیس شورای امنیت کشور هستم و می‌گویم که مشکلات را از تلویزیون پخش کنید که بدانیم مشکل کار کجاست و آن را حل کنیم. روحیه‌ من این است. مجددا و خیلی صریح می‌گویم که هر اشکالی که در حوزه‌های مربوط به من دیدید را بگویید و از تلویزیون پخش کنید و من نیز قطعا پاسخگوی آن خواهم بود.
رحمانی فضلی سپس خطاب به سینماگران گفت: از این‌که میزبان ما بودید تشکر می‌کنم. من یک سال دیگر مجددا به خانه سینما خواهم آمد و اگر کاری انجام نشده باشد از شما گلایه می‌کنم و گزارش می‌خواهم که چرا به یاری ما نیامدید که مشکلات را تا حد امکان کم کنیم.
وزیر کشور در پایان از حجت‌الله ایوبی معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی نیز تشکر و خطاب به وی اظهار کرد: قرار بود ما ایشان را به معاونت اجتماعی وزارت کشور ببریم اما آقای جنتی زودتر دست ایشان را گرفتند و به وزارت ارشاد بردند. در هر صورت باید از آقای ایوبی تشکر کنم و امیدوارم که ایشان همراه ما باشند.
اجرای این برنامه را کامران ملکی برعهده داشت.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter