نویدنو 17/09/1392

نویدنو  17/09/1392 

 

 

بیانیه مطبوعاتی کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان در باره مرگ نلسون ماندلا

 

حزب کمونیست یونان هم دردی صمیمانه خودرا در رابطه با مرگ نلسون ماندلا،مبارز،سمبل مبارزه علیه آپارتاید،رئیس  پیشین کنگره ملی افریقا و اولین رئیس جمهور منتخب افریقای جنوبی در انتخاباتی چند نژادی ابراز می دارد.

"مادیبا" آن گونه که از سوی لایه های مردمی خوانده می شد ، با مبارزه علیه استعمارو تبعیض نژادی ، علیه گرسنگی وفقرشناخته شده بود. او نقش برجسته ای در مبارزه –سیاسی و مسلحانه - کنگره ملی افریقا علیه آپارتاید ایفا کرد و به مدت 27 سال به خاطر این فعالیت زندانی شد . او از نزدیک با حزب کمونیست افریقای جنوبی در چارچوب ائتلاف همکاری کرد ودوش به دوش با کادرهای تاریخی آن ، مانند جو اسلوو و کریس هانی کار کرد . او از سوی اتحاد جمهوری های سوسیالیستی شورایی برای این فعالیت با جایزه صلح لنین مورد تجلیل قرار گرفت و نیز جایزه صلح نوبل را دریافت کرد ، در عین حال حزب کمونیست افریقای جنوبی در سال 1998 جایزه صلح " کریس هانی" را به او هدیه کرد.  

میراث مبارزه های خلق که او درآن ها شرکت ونقش برجسته ای علیه تبعیض ، فقر، بیکاری ، نابرابری ایفا کرد امروزتجلی و معنی می یابد و هدف مبارزه کارگرها ولایه های مردمی افریقای جنوبی وسراسر جهان علیه انحصارها، بهره کشی و سرمایه داری را تشکیل می دهد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter