نویدنو 17/09/1392

نویدنو  17/09/1392 

 

 

بیانیه حزب کمونیست افریقای جنوبی در باره در گذشت مادیبا

 

"...انقلابی واقعی  با احساس عظیم عشق هدایت می شود . "

 

شب گذشته میلیون ها نفر ازمردم افریقای جنوبی ، اکثریت آن ها از طبقه کارگروفقرا ، و میلیارد ها نفر از مردم سراسر جهان ، یک انقلابی واقعی ، پرزیدنت نلسون رولیهلاهلا ماندلا ،تاتا مادیبا را از دست دادند.

حزب کمونیست افریقای جنوبی همراه با مردم افریقای جنوبی وجهان صمیمانه ترین تسلیت های خود را به خانم گراکا ماچل و تمام خانواده ماندلا به خاطر ازدست دادن  آن چه پرزیدنت زوما به درستی  اورا بزرگترین فرزند افریقای جنوبی توصیف کرد ، رفیق ماندلا اظهار می دارد . ما همچنین مشتاقیم با استفاده از این فرصت همبستگی خود را با کنگره ملی افریقا ، سازمانی که اورا پرورش داد  و او نیز با احترام خدمت کرد ونیز همکارها ورفیق های او درجنبش رهایی بخش گسترده تر خود اعلام نماییم . همان گونه که تاتا مادیبا گفت :" شاه ها و ژنرال هانیستند که تاریخ می سازند بلکه توده های مردم ، کارگرها ، دهقان ها... تاریخ می سازند" 

در گذشت رفیق ماندلا بر زندگی یکی از بزرگترین انقلابی های قرن بیستم پایان می دهد ، که برای آزادی علیه تمام شکل های ستم هم در کشور خود وهم در جهان جنگید . بعنوان بخشی از توده ها که تاریخ می سازند ، مشارکت رفیق ماندلا در مبارزه برای آزادی در عضویت جمعی و رهبری جنبش انقلابی رهایی بخش ملی ما تحت رهبری کنگره ملی افریقا شکل گرفته وآبدیده شده بود – برای همین او یک منزوی نبود . در قامت رفیق ماندلا ما سربازی بی باک ودلیر ، وطن پرست و انترناسیونالیست داشتیم که ، وام گرفته از چه گوارا، یک انقلابی واقعی بود که با احساس عظیم عشق به مردم خود ، ویژگی برجسته تمام انقلابی های اصیل مردم ، هدایت می شد

در دستگیری 1962  ، نلسون ماندلانه تنها یک عضو حزب کمونیست افریقای جنوبی که  در آن زمان فعالیت زیرزمینی داشت ، بلکه عضو کمیته مرکزی حزب بود . برای ما بعنوان کمونیست های افریقای جنوبی ، رفیق ماندلا برای همیشه نشان گر مشارکت تاریخی حزب کمونیست افریقای جنوبی در مبارزه آزادی بخش ما خواهد بود .مشارکت کمونیست ها در مبارزه برای دست یابی افریقای جنوبی به آزادی نظیر های اندکی در تاریخ کشور ما دارد. پس از آزادی او از زندان در سال 1990، رفیق ماندلا تا آخرین روزهای زندگیش به یکی از دوستان بزرگ ونزدیک کمونیست ها تبدیل شد . 

درس عمده ای که ما نیاز داریم از ماندلا ورهبر های هم نسل او بیاموزیم تعهد آن ها به اتحاد اصولی در داخل هر یک ازسازمان های ائتلاف ما ونیز یک پارچگی ائتلاف ما بعنوان یک کل وآن هم جنبش متحد دموکراتیک توده ای بود . نسل آن ها برای ساختن و محکم کردن یک پارچگی ائتلاف ما مبارزه کرد . بگذارید به کسانی که  اندازه  خونی را که در تعقیب یک پارچگی ائتلاف جاری بود درک نمی کنند یاد آور شویم که نباید با بی پروایی ودر خطر قرار دادن  یک پارچگی ائتلاف ما به میراث و خاطره کسانی چون مادیبا لجن پراکنی کنند.    

حزب کمونیست افریقای جنوبی ازپشتیبانی ماندلا از آشتی ملی حمایت کرد .آشتی ملی برای او هر گز به معنی دوری ازپیش پا بر داشتن نابرابری طبقاتی و سایر نابرابری های اجتماعی در جامعه ما نبود ، آن چنان که  امروز برخی مایلند ما آن را باور کنیم . برای مادیبا ، آشتی ملی سکویی برای تعقیب  واقعی ساختن یک جامعه افریقای جنوبی تساوی گراتررها از تازیانه نژاد پرستی ، پدرسالاری و نابرابری ریشه ای بود. و آشتی ملی واقعی هر گز در جامعه ای که هنوز با شکاف گسترده نابرابری ها و بهره کشی سرمایه داری مشخص می شود دست یافتنی نخواهد بود . 

به احترام این رزمنده شجاع ، حزب کمونیست افریقای جنوبی  مبارزه علیه تمام شکل های نابرابری ، از جمله تشدید مبارزه برای سوسیالیسم ، بعنوان تنها راه حل سیاسی و اقتصادی برای مشکل های پیش روی بشریت  را تقویت خواهد داد .

برای حزب کمونیست افریقای جنوبی درگذشت مادیبا باید به همه آن افریقای جنوبی هایی که یک افریقای جنوبی دموکراتیک راکاملا  نپذیرفته اند  ، وهنوز به این  یا آن شیوه آرزومند  دوران تسلط سفید پوست ها هستند ، شانس دومی برای بازگشت به ضوابط افریقای جنوبی دموکراتیک مبتنی بر اصل حکومت اکثریت اعطا نماید .  

ما تمام  مردم افریقای جنوبی را به سرمشق قرار دادن نمونه از خود گذشتگی ، فداکاری ، تعهد و خدمت به مردم خود ماندلا فرا می خوانیم .

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter