نویدنو 03/09/1392

نویدنو  03/09/1392 

 

 

اعدام‌ها را متوقف کنید!

رژیم ولایت‌فقیه در راستای مسلط کردنِ جو هراس و وحشت‌آفرینی در جامعه، در خلال هفته‌های گذشته، عده‌یی از زندانیان سیاسی- عقیدتی را در چند شهر کشور اعدام کرده است. این سیاست جنایتکارانه و ضد انسانی، به‌ویژه در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، و سیستان و بلوچستان، خشم و نفرت و اعتراض‌های مردم را برانگیخت.


اعدام فعالان و مبارزان سیاسی و مخالفانِ عقیدتی، شیوه شناخته‌شده و رسمیِ رژیم ولایت‌فقیه بوده و است. واپس‌گرایان برای خاموش کردنِ صدای اعتراض مردم و سرکوبِ آنان همواره از این روش استفاده کرده است، و اینک نیز این روش در برنامه‌های مردم‌ستیزِ آنان در اولویت قرار دارد. ولی فقیه، نهادهای امنیتی، و سیستم قضایی، با توسل به اعدام‌ها می‌کوشند هر حرکتِ اجتماعی را خنثی و به‌کنترل خود درآورند.
اعدام‌ها فقط به زندانیان سیاسی و عقیدتی محدود نبوده و نیست. رژیم با اعدام‌های گروهی و خیابانی زندانیان عادی نیز می‌کوشد فضایی از ترس و وحشت در جامعه پدید آورد و مقاصد خود را عملی سازد. اعدام‌های انتقام‌جویانه اخیر زندانیانی در استان سیستان و بلوچستان و عده‌یی از فعالان سیاسی در استان کردستان و آذربایجان غربی، ماهیت عمیقاً ضد انسانی رژیمی را آشکار می‌سازند که برای پیشبرد هدف‌ها و منافع خود همواره به‌سرکوب، شکنجه، و اعدام روی می‌آورد. سیاستِ ”نرمش قهرمانانه“ ولی‌فقیه در عرصهُ خارجی، حل‌وفصل مسایل با غرب و در عرصة داخلی ادامة سرکوب و به‌کارگیریِ خشونت معنا می‌دهد.
حزب توده ایران، اعدامِ زندانیان سیاسی- عقیدتی را به‌شدت محکوم می‌کند و آن‌ را سیاستی هدفمند ازسوی نهادهای نظامی- امنیتی به‌منظور رویارویی با خواست مردم میهن ما برای تغییر و دست یافتن به آزادی و عدالت اجتماعی ارزیابی می‌کند.
ما، هم‌راه و هم‌صدا با همه نیروهای میهن‌دوست و ترقی‌خواه، ضمن محکوم کردن اعدام‌های اخیر، لغوِ مجازات اعدام به‌هر شکل و به‌هر دلیل را خواستاریم. مجازات اعدام باید از قوانین حذف شود!

با مبارزه‌یی متحد توقف اعدام‌ها را خواستار شویم!

نامه مردم 934- دوشنبه, 27 آبان 1392

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter