نویدنو 12/08/1392

نویدنو  12/08/1392 

 

 

سقوط اینترنت در پی جاسوسی امریکا

کارشناسان هشدار دادند که طرحهای برزیل، آلمان و هندوستان برای ایجاد شبکه های مجزا به منظور مسدود کردن راه های جاسوسی آمریکا می تواند به سقوط و فروپاشی اینترنتی منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اظهارات کارشناسان و شخصیتهای آکادمیک، جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا که توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق این سازمان افشا شد، موجب شد که تعدادی از کشورها برای حفظ حریم خصوصی خود یا نامه های الکترونیک حساس و سوابق تماسهای تلفنی از سرویسهای جاسوسی و امنیتی آمریکا و بریتانیا وارد عمل شوند.

چنین اقداماتی برای تقویت ترافیک آنلاین منطقه ای به جای گذر از ایالات متحده به صورت محلی پیش می رود. این اقدامات احتمالا نخستین گامها در تغییر بنیادین شیوه عملکرد اینترنت محسوب می شود و این احتمال می رود که تبعات اقتصادی نیز دربر داشته باشد.

به دنبال انتشار گزارشهایی درباره مقیاس جاسوسی ایالات متحده آمریکا، دولت برزیل اعلام کرد که در نظر دارد فناوری شبکه خود را داشته باشد و با توجه به اهمیت ترافیک اینترنتی منطقه ای اقدام به راه اندازی سرویس ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی امن ملی کرد.

آیان بران از موسسه اینترنت آکسفورد اظهار داشت: شاید کشورها تنها چند راه متفاوت با راهی که برزیل در پیش گرفته داشته باشند. این روشها پرهزینه است و سرعت نوآوری را که تا امروز موجب توسعه اینترنت شده را کاهش می دهد.

افشا شدن جاسوسیهای آمریکا اینترنت را به سوی یک نقطه تحول سوق داده است که این امر می تواند تأثیر قابل توجهی روی کار ارتباطات آنلاین داشته باشد.

دنیل کاسترو تحلیلگر ارشد بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری در واشنگتن اظهار داشت: به طور قطع ما به لبه یک پرتگاه می رویم و وقتی به این لبه رسیدیم دیگر امکان توقف وجود ندارد. سیستم امروزی تازمانی کار می کند که همه تصمیم دارند به کار ادامه دهد وقتی در این کار وقفه ایجاد شود، کل سیستم سقوط می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter