نویدنو25/07/1392

نویدنو25/07/1392 

 

 

آمریکا: تا کنون چنین مذاکره بی پرده ای با ایران نداشتیم

یکی از مقامات آمریکایی حاضر در ژنو با مثبت خواندن مذاکرات اخیر اعلام کرد که تاکنون شاهد مذاکراتی تا به این حد فشرده و مشخص با طرف ایرانی نبوده است.

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز؛ یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در پایان مذاکرات دوروزه ایران و شش قدرت جهانی در ژنو گفت: مدت دو سال است که در این مذاکرات حضور دارم و تا کنون شاهد چنین مذاکرات فشرده، جزئی، مشخص و بی پرده ای با هیات ایرانی نبوده ام.

 

وی در ادامه گفت: هرچند اختلافات زیادی در زمینه های بسیار میان طرفین باقی ماند و درباره اینکه لغو چه تحریم هایی مناسب به نظر می رسد بحث های ویژه ای شکل گرفت.

 

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکرات ژنو گفته است هیئت آمریکایی برای «بحثی واقعی» به ژنو رفته و این اتفاق افتاده است. وی تاکید کرده است که از دید نمایندگان آمریکا برخی جزئیات فنی مطرح شده در این دور از مذاکرات، پیش از این سابقه نداشته است.

 

به گفته وی «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد آمریکا قرار است به زودی در مورد این دور از گفت وگوها به کنگره گزارش دهد. با این حال وی اذعان کرده است که فعلا قرار نیست تحریمی لغو شود و باید در این مورد مذاکرات بیشتری صورت گیرد.وی افزود: ما شاهد سطح جدیدی از گفت وگوها هستیم که با آنچه که پیش از این رخ می داد، تفاوت دارد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: به کار بیشتری نیاز است. این تازه شروع کار است و به این دلیل که در ابتدا قطعات را بر روی میز می چینید به ندرت نتیجه ای حاصل می شود.

 

وی در پایان گفت: ما کاملا واضح می گوییم که ایران نباید به بمب هسته ای دست یابد. این همان نتیجه ای است که ما به دنبال آن هستیم.

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter