نویدنو11/07/1392

نویدنو11/07/1392 

 

 

تعطیلی ۸۰ درصد واحد‌های تولیدی چهار محال و بختیاری ظرف ۸ سال

 

یک فعال کارگری در شهر کرد با اعلام تعطیلی ۸۰ درصدی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی این شهرستان طی هشت سال اخیر، خواستار احیاء صنایع استان چهار محال بختیاری در دولت یازدهم شد.

«
عبدالله رئیسی» با اشاره به تعطیلی بیش از دو سوم از واحدهای تولیدی استان به سبب سیاستهای اقتصادی دولت گذشته، با ذکر چند نمونه به ایلنا گفت: کارخانه چینی همگام، شادکام، دریش، جنات، چینی سحر، پیچ مهره و... از جمله واحدهای بزرگ در حال توسعه بودند که طی هشت سال گذشته به سبب سیاست گذاریهای غلط اقتصادی تعطیل و کارگرانشان بیکار شدهاند.
دبیر خانه کارگر شهر کرد افزود: دلیل تعطیل شدن این واحدها، کمبود نقدینگی، عدم فروش محصولات و گران بودن مواد اولیه و در ‌‌‌نهایت سوء مدیریت است که باعث بیکاری تعداد زیادی از کارگران شاغل در این استان محروم شده است.
این فعال کارگری با بیان اینکه آمارسازیهای دولتی صحت نرخ اشتغال را زیر سئوال برده است، اظهار کرد: صرف نظر از آمار، آنچه مشهود است، علاوه بر بیکاری کارگران شاغل، ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی نیز با کاهش روبرو بوده بطوری که هم اکنون واحدهای صنعتی با کمترین ظرفیت نیروی کار فعالاند.
وی مهمترین عامل بالا رفتن نرخ بیکاری در این شهر را بازگشت مهاجران فعال در کشورهای عربی حوزه خلیج خلیج فارس عنوان کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد از نیروی کار صنعتی و خدماتی این استان قبل و بعد از انقلاب با هدف کسب درآمد بیشتر به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مهاجرت کرده بودند که به دلیل رکود اقتصاد این کشورها اکنون به شهرشان بازگشتهاند و به جمعیت جویای کار استان افزوده شدهاند.
این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود به جمعیت ۶۰ درصدی روستائیان استان چهار محال و بختیاری اشاره کرد و گفت: حدود ۳۵ درصد از این جمعیت در بخش دامداری فعالیت دارند اما توجهی به مشکلات دامداران نمیشود.
عبدالله رئیسی همچنین حفظ فرصتهای شغلی موجود را مهمتر از ایجاد شغل دانست و در خاتمه اظهار داشت: چنانچه در خصوص رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان چهار محال بختیاری اقدامی صورت نگیرد، استمرار این وضعیت باعث وخیمتر شدن شرایط اقتصادی کارگران خواهد شد.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter