نویدنو04/07/1392

نویدنو04/07/1392 

 

 

اخراج ۷۰۰ کارگر دیگر واحد کشتی‌سازی شرکت صنعتی دریایی (صدرا)

در حالی که ایلنا در روزهای گذشته خبر از اخراج ۸۰۰ نفر از کارگران واحد کشتی‌سازی شرکت صنعتی دریایی (صدرا) خبر داده بود، منابع کارگری در بوشهر از اخراج ۷۰۰ کارگر باقی مانده در این شرکت خبر می‌دهند که به این ترتیب شمار کارگران اخراجی صدرا به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد.

«سیدموسی میر جهانمردی» دبیر خانه کارگر بوشهر در این باره به ایلنا گفت: با توجه به اینکه در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بیش از ۱۵۰۰ کارگر قراردادی و رسمی تحت نظر چندین شرکت پیمانکاری همانند فرا ساحل، آریا صنعت، صادق صنعت و… در ساختن پروژه‌های دریایی فعالیت دارند، اخیرا رکود کار باعث جابجایی شرکت‌های پیمانکاری و ورود پیمانکاران جدید در بخش کشتی سازی این شرکت عظیم دریایی شده است و به تبع این تغییرات،۱۵۰۰ نفر از این کارگران که در چهار ماه گذشته نیز حقوقی دریافت نکرده‌ بودند با پایان یافتن دوره قرارداد کاری‌شان تا پایان شهریور ماه تعدیل می‌شوند.

به گفته این فعال کارگری، پیش از این ۸۰۰ نفر از این کارگران حکم اخراج خود را دریافت کرده بودند و در انتظار اخراج خود تا پایان شهریور ماه بودند.

میرجهانمردی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۱۵۰۰ کارگر این واحد عظیم کشتی سازی با سوابق ۲ تا ۲۰ سال بالاتکلیف بوده و قرار است آن دسته از این کارگران اخراجی که شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری را دارند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شوند.

دبیر خانه کارگر بوشهر با بیان اینکه فعالیت مجموعه کشتی سازی صدرا تقریباً متوقف شده است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اخراج‌ها در این واحد عظیم تولیدی، مربوط به شرکت پیمانکاری «فرا ساحل» با ۵۳۸ کارگر است و گفته می‌شود فقط یک یا دو شرکت پیمانکاری همانند شرکت پیمانکاری «آبهای عمیق» با تعداد کمی کارگر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به انباشت بدهی‌های پیمانکاران شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: گفته می‌شود میزان بدهی یکی از شرکت‌های پیمانکاری به سازمان تامین اجتماعی حدود ۲۷۰ میلیون تومان است.

این فعال کارگری با بیان اینکه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) یکی از مطرح‌ترین واحد‌های ساخت و تعمیرات کشتی و اجرای سکوهای نفتی و گاز در کشور است، اظهار داشت: اغلب نیروهای فعال در مجموعه «صدرا» را کارگران متخصص و مهندسان با تجربه تشکیل می‌دهند.

به گفته این فعال کارگری در بوشهر، در شرایط رکودی که بر مناسبات اقتصادی کشور حاکم است، سفارش‌ها برای ساخت کشتی‌های جدید کاهش یافته و عمده فعالیت این مجموعه به تعمیر کشتی‌های فرسوده محدود شده است.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter