نویدنو11/06/1392

نویدنو11/06/1392 

 

 

 درخواست حزب کمونیست مالت از دولت: از نیروهای ترقی خواه مصر حمایت کنید

 با توجه به موقعیت جاری در مصر ، حزب کمونیست مالت خشونت واقدام های تروریستی انجام شده از سوی گروه های افراطی داخل جنبش اخوان المسلمین علیه نیروهای ترقی خواه و جامعه مسیحی را محکوم می نماید . 

 حزب از ابتکار مطرح شده از سوی جنبش توده های ترقی خواه (تمرد) در اصرار بر ارتش به رد کمک های خارجی و به دور انداختن  پیمان صلح با اسرائیل از طریق امضا درخواست حمایت می کند. حزب از نظر اصولی این ابتکار را ، که حق حاکمیت ملی کامل و اداره کامل امور داخلی مصر را باز پس خواهد گرفت و به سال ها تحقیر و وابستگی سیاسی پایان خواهد داد تایید می کند. این بیانیه روشنی علیه امریکا ، عربستان سعودی وامارات متحده عربی است ، که پشت کودتای نظامی علیه دولت به صورت دموکراتیک انتخاب شده مرسی هم قرار داشتند.  

حزب اعلام می کند که " نقش هر ارتشی دفاع از منافع مردم ونه اقدام بعنوان نیرویی ارتجاعی علیه مردم است . ما نگرانیم که ارتش برنامه خود را داشته باشد. ترس ما آن است که ارتش همچنان که قبلا ، در آغاز انقلاب علیه مبارک در راستای متوقف کردن هر پیشرفتی به سوی یک انقلاب کارگری  انجام داده است، بازیچه دست امپریالیست ها خواهد شد "

حزب کمونیست مالت از دولت مالت درخواست می کند تا در مجمع اروپایی از مردم مصر، در مبارزه علیه دخالت نئولیبرالی و امپریالیستی حمایت نماید.

ویکتور دجیووانی

دبیر حزب کمونیست مالت   

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter