نویدنو11/06/1392

نویدنو11/06/1392 

 

 

آیا سناریوی حمله به عراق تکرار میشود؟ بازهم جنگی جدید با دروغی آشنا؟

۰۳ شهریور ۱۳۹۲

امریکا برای حمله به سوریه آماده می‌شود

در پی ادعای استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، سی‌بی‌اس نیوز از آمادگی امریکا برای حمله موشکی به این کشور عربی خبر داده است.

هگل وزیر جنگ آمریکا که در مالزی بسر میبرد، در برابر سوال خبرنگاران تائید کرد که حمله نظامی بنابر درخواست اوباما آماده و مهندسی شده است و تصمیم نهائی فقط بر عهده رئیس جمهور آمریکا میباشد، این در حالیست که مقامات روسی با پخش تصاویر ماهواره ای و فیلم ها و شنود های ماهواره ای برای سران کشورهای اروپائی و آمریکائی نشان داده اند که مخالفان سوریه بانی این عملیات جنایت کارانه بود اند، هگل در برابر سوال خبرنگاران که آیا وى شخصا از استفاده سلاح های شیمیائی از طرف دولت سوریه اطمینان دارد،؟ پاسخی ناروشن داد و گفت که هر دو طرف یکدیگر را متهم به استفاده از سلاح های شیمیائی میکنند! آنگلا مرکل صدر اعم آلمان مخالفت کشورش با حمله نظامی به وریه اعلام کرد، این در حالیست که اوباما چند ساعت پیش با کامرون نخست وزیربریتانیا تماس تلفنی برقرار کرد و با وی در مورد حمله نظامی گفتگو نمود.
سی بی اس نیوز، روز جمعه (
۲۳ آگوست، اول شهریور) گزارش داد، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) «مقدمات اولیه» را برای حمله موشکی کروز به نیروهای دولتی سوریه آماده می‌کند.
سی بی اس در عین حال افزود، چنین حمله‌ای تا تصمیم و دستور باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا صورت نخواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، بدون مجوز سازمان ملل، رئیس جمهور امریکا باید به طور مستقیم ضرورت حمله به کشور دیگر را تایید کند.
جورج صبرا، رئیس مخالفان دولت دمشق موسوم به «ائتلاف ملی سوریه»، روز چهارشنبه (
۲۱ آگوست، ۳۰ مرداد) ادعا کرد، ۱۳۰۰ نفر در حمله شیمیایی دولت دمشق به مواضع شبه‌نظامیان در «عین ترما»، «زملکا» و «جوبر» در حومه دمشق کشته شده‌اند.
تعداد اعلام شده توسط اپوزیسیون توسط هیچ منبعی تائید نشده است

ارتش سوریه بلافاصله ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شبه‌نظامیان تکفیری را به شدت رد و تصریح کرد: این ادعاها به منظور گمراه کردن گروه بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل در سوریه و سرپوش گذاشتن بر تلفات شورشیان مطرح شده‌اند.

بسیاری از ناظران و تحلیلگران، داستان استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی را تکرار ادعاهای واشنگتن در سال ۲۰۰۳ برای توجیه توسل به زور و اقدام نظامی علیه عراق می‌دانند؛ امریکا پیش از جنگ افروزی در عراق، این کشور را به داشتن سلاح‌های کشتار جمعی متهم کرد.

چند ماه قبل، واشنگتن به دمشق هشدار داد، استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ناآرامی‌های داخلی سوریه، واکنش امریکا را به دنبال خواهد داشت.

این درحالی است که ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، روز شنبه (۲۴ آگوست) اعلام کرد، دمشق امکان دسترسی تیم بازرسان سازمان ملل متحد را به محل وقوع حمله شیمیایی اخیر در این کشور فراهم می‌کند.

دولت سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون با خشونت شبه‌نظامیان وهابی / سلفی مواجه شده است؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

به گزارش سازمان ملل، ناآرامی ‌و خشونت در سوریه بیش از صد هزار کشته و در مجموع هفت میلیون و هشتصد هزار آواره و بی‌خانمان برجا گذاشته است.

نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط رویترز و موسسه “آی پی اس او اس” انجام شده نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا با حمله نظامی به سوریه مخالف هستند.بر اساس این گزارش فقط ۹ درصد از مردم آمریکا اعتقاد دارند که اوباما باید حتما در سوریه دست به مداخله نظامی بزند در حالی که ۶۰ درصد از مردم این کشور با هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه مخالف هستند.رویترز در توضیح این خبر می نویسد : اما اگر ثابت شود که دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده آنگاه درصد کسانی که در آمریکا از حمله به این کشور حمایت می کنند افزایش خواهد یافت.بر همین اساس در صورتی که ثابت شود ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده ۲۵ درصد از مردم آمریکا با حمله به این کشور موافق خواهند بود.بر اساس این نظر سنجی، حتی اگر ثابت شود که نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده بازهم اکثریت مردم آمریکا با حمله به این کشور مخالف هستند و نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد که در این صورت نیز ۴۶ درصد مردم ایالات متحده با گزینه حمله به سوریه مخالف هستند.این نظرسنجی که از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ آگوست (دوشنبه ۲۸ مرداد تا جمعه اول شهریور) انجام شده همچنین نشان می دهد که در مقایسه با نتایج نظرسنجی قبلی که در تاریخ ۱۳ آگوست انجام شده بود به طور کلی تعداد مخالفان استفاده از گرینه نظامی علیه سوریه در آمریکا افزایش یافته است.در نظرسنجی ۱۳ آگوست ۳۰.۲ درصد از مردم آمریکا حمایت خود را از حمله به سوریه در صورت استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی اعلام کرده بودند.
پس از مطرح شدن ادعاهای مخالفان سوریه و حامیان آنها مبنی بر حمله شیمیایی ارتش سوریه به ریف دمشق، سران ارتش های آمریکا و رژیم مذهبی و نژادپرست اسرائیل بارها در گفتگوهای تلفنی به تبادل نظر پرداخته اند.یک مقام ارشد ارتش رژیم اسرائیل که خواست نامش فاش نشود، به سایت “یدیعوت آهارونوت” گفته است: “حتی اگر شورای امنیت سازمان ملل هیچ اقدامی نکند، آمریکا به سوریه حمله خواهد کرد.”روز جمعه “مارتین دمپسی” رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با “بنی گانتز” همتای اسرائیلی خود تلفنی صحبت کرد.بنا بر این گزارش ارزیابی اسرائیلی ها این است که آمریکا قطعا به سوریه حمله خواهد کرد.اخیرا منابع خبری غربی فاش کرده اند که ارتش آمریکا برای حمله احتمالی موشکی از دریا، خود را آماده کرده است؛ اما کاخ سفید تاکنون نظر خود را درباره مخالفت با حمله به سوریه تغییر نداده است.رسانه های رژیم اسرائیل نیز می گویند این حمله محدود خواهد بود و هدفش”مجازات و تنبیه ” سوریه است.روز گذشته وزیر اطلاع رسانی سوریه هشدار داد حمله به سوریه، خاورمیانه را به آتش خواهد کشید. مقامات و رسانه های اسرائیل نیز معتقدند در صورت حمله به دمشق، ارتش سوریه سرزمین های اشغالی را هدف قرار خواهد داد. البته این سیاست ایجاد ترس و وحشت از سوی اسرائیل آشناست
مجله هفته

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter