نویدنو11/06/1392

نویدنو11/06/1392 

 

 

کشورهای آمریکای لاتین یکصدا با اقدام نظامی احتمالی امریکا علیه سوریه مخالفت کردند

 

وزیر جدید امور خارجه برزیل اعلام کرد که کشورش از مداخله نظامی در سوریه بدون تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت نخواهد کرد…

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در حالی که آمریکا و برخی از متحدانش حمله به سوریه را در نظر دارند، بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین مخالفت خود را با چنین اقدامی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه ای اعلام کرد : حمله به سوریه عواقب بسیار جدی برای خاورمیانه که پیشتر گرفتار ناآرامی شده است، در پی خواهد داشت.

وزارت امور خارجه کوبا حمله به سوریه را نقض قوانین و حقوق بین المللی دانست و افزود: این اقدام تهدید ها علیه صلح و امنیت بین المللی را افزایش می دهد.

واشنگتن، لندن و پاریس در حالی مسوولیت حمله ۲۱ اوت (۳۰ مردادماه) در نزدیکی دمشق را که ظن استفاده از عامل شیمیایی در آن می رود، متوجه دولت سوریه می دانند که دمشق اتهام استفاده از سلاح شیمایی در مبارزه با معارضان را رد می کند.

رافائل کورئا رییس جمهوری اکوادور نیز با اشاره وجود ارتشی قوی در سوریه، با استفاده از هرگونه مداخله نظامی در مشکل سوریه، مخالفت کرد.

ایوو مورالس رییس جمهوری بولیوی نیز با محکوم کردن تهدید حمله به سوریه، اخبار مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی را کذب خواند و عنوان کرد : این اقدام توسط معارضان و برای ترغیب جامعه جهانی به مداخله در سوریه صورت گرفته است.

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز با محکوم کردن تهدید حمله نظامی غربی ها علیه سوریه، اعلام کرد : مقام های ونزوئلایی توطئه تروری را خنثی کردند که قرار بود در زمان حمله احتمالی غربی ها به سوریه صورت گیرد.
مادورو با اشاره به بازداشت اخیر دو کلمبیایی عنوان کرد که آن ها قصد داشته اند همزمان با حمله احتمالی غرب به سوریه وی را ترور کنند.

لوییز آلبرتو فیگوئردو وزیر جدید امور خارجه برزیل نیز اعلام کرد که کشورش از مداخله نظامی در سوریه بدون تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت نخواهد کرد. وی چنین اقدامی را نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل عنوان کرد.

۰۷ شهریور ۱۳۹۲ 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter