نویدنو28/05/1392

نویدنو28/05/1392 

 

 

هیچ دستاویزی کشتار مردم را توجیه نمی کند.

نویدنو

 

دستان ارتش مصر به خون توده مردم آلوده شد . در یورشی سبعانه در شهرهای مصر، ارتش نزدیک به 650 نفررا کشت وبیش از 3000نفر را زخمی کرد.

نیروهای مختلفی در جهان ، ارتش مصر را در وحله اول برای کودتا علیه مرسی و سپس برای قتل عام مردم محکوم کردند. دراین میان نیروهایی با دستاویز قرار دادن "سیاهکاری" های اخوان المسلمین ، مرسی وهواداران او ، تلاش کردند ارتش مصر را تبرئه نموده وآن را در ردیف نیروهای خواهان تحول قرار دهند. استدلال آن ها این است که "ارتش برای جلوگیری از خون ریزی و اوج گیری تقابل بین مردم ، به هواداری از نیروهای ترقی خواه، مرسی را بر کنار کرد . به جای اعلام حکومت نظامی ، دولتی غیرنظامی تشکیل داد، وبا ترسیم "نقشه راه" برای آینده مصر، در راستای تفاهم وآشتی ملی تلاش کرد ، وپس از التیماتوم روز عید فطر برای پایان دادن به تحصن هایی که زندگی مردم را مختل کرده بود، با تحصن کنندگان بر خورد ومواضع آن ها را پاکسازی کرد. این نتیجه نافرمانی اخوان المسلمین وهواداران مرسی از پذیرش "نقشه راه" تحول مصراست ."

دراین استدلال چندین هسته معیوب وجود دارد که یک نیروی انقلابی نمی تواند بر آن ها چشم بپوشد :

1- حرکت ارتش بر اساس تعریف های پذیرفته شده کودتا بود . با تغییر نام کودتا به "هواداری از نیروهای ترقی خواه " نمی توان ماهیت حرکت را تغییر داد.

2- ماهیت ارتش مصر ، ماهیتی به غایت ارتجاعی ، وابسته به کمک های امریکا و دارای منافع گسترده اقتصادی ، مالی وسیاسی است . صرف نظر کردن از این ماهیت واین منافع از سوی نیروهای ترقی خواه ، در اصل استحاله انقلاب به ارتجاع است .

3- هواداری از حمله ارتش برای سرکوب نیروهای اجتماعی ، دقیقا صدور مجوز سرکوب برای همه ارتش ها وتوجیه رفتار آن ها است . خواه در مصر ، اسرائیل ، بحرین وخواه هر جای دیگر .

4- نیروهایی که از حقوق بشر دم می زنند و خود را مقید به رعایت آن می دانند ، آیا مردم سرکوب شده مصر را "بشر" نمی دانند که باید از حقوق آن ها هم صرف نظر از اعتقاد ها وباورهای دینی شان دفاع کرد؟

5- قرار دادن دو گانه اسلام گرا وسکولاردر مقابل هم برای توجیه قتل عام توده مردم مصر، دستاویزی ارتجاعی برای توجیه کشتار ارتش مصر است . هیچ نیروی انقلابی انسان ها را به سکولار واسلامگرا تقسیم نمی کند تا کشتار یکی را به دست دیگری توجیه نماید .

6- اقدام وحشیانه ارتش مصر عملا جامعه مصر را وارد دو قطبی خطرناکی نموده است که عواقب ناگوار آن دامن تمام کشورهای منطقه را خواهد گرفت وبه صورت زخمی مزمن در هر بزنگاهی سر باز خواهد کرد .

7- از سوی دیگر رهبری نیروی فرقه گرا وماورا ارتجاعی اخوان المسلمین با دست یازیدن به کشتار وازار قبطی ها وسایر نیروهای مردمی و نیز افراد نظامی وپلیس آتش بیار معرکه ای هستند که منافع اصلی آن نصیب دشمنان مردم مصر خواهد شد .

با توجه به همه این موارد ، نوید نو  وظیفه انقلابی خود می داند سبعیت ارتش مصر در کشتار توده مردم مصر ونیز ترفندهای فرقه اخوان المسلمین علیه سایر اقلیت های مصر، از جمله مسیحی های قبطی را که بخشی از برنامه نابودی انقلاب مصر به دست نیروهای ارتجاعی است ، به شدت محکوم نموده واز همه نیروها ی ترقی خواه به ویژه نیروهای پیرو اندیشه سوسیالیسم علمی بخواهد که در محکوم وافشا کردن اقدام ضد مردمی ، ارتجاعی و ویرانگر ارتش مصر واخوان المسلمین بکوشند. واعلام نمایند که بن بست مصر راه حل نظامی ندارد .

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter