نویدنو13/04/1392

 

نویدنو13/04/1392 

 

 

حزب کارگران ترکیه :

دولت درحال گسترش وحشت به تمام گوشه های کشور است

برگردان : آرش وجدانی

روستای کایا چیک در لیسه  ، دیاربکرصحنه تیراندازی به مدنی یلدریم 18ساله از سوی سربازها بود .مدنی به اعتراض های ضد طرح های ساخت یک پاسگاه نظامی در روستا پیوسته بود و پاسخ سربازها با اتش اسلحه به زخمی شدن 10نفر منجر شد که حال سه نفر از آن ها نیز وخیم است .  

اعتراض کننده های غیر مسلح در حال برگزاری اعتراضی مسالمت آمیز علیه ساختن پاسگاهی در طی دوره ادامه دار " صلح ،شفافیت و گفتگو" بودند.  دولت حزب عدالت وتوسعه با پاسخ لجام گسیخته خود به حتی کوچکترین درخواست ها برای حقوق دموکراتیک ادامه می دهد . اعلامیه " من به پلیس دستور دخالت داده ام " نخست وزیر وجایزه دادن او به پلیس بود که سبب مرگ ها شد  وحمله های بیرحمانه در طی روز ها بود که راه را برای دستور حمله ای در لیسه باز کرد . همان طور که پلیس در پارک گزی با استفاده از اسپری قلقل ، آب وگلوله های پلاستیکی ، ودر آنکارا با استفاده از گلوله های واقعی سبب کشتار شد، ارتش در لیسه به دلیل استفاده مستقیم ازمهمات نظامی سبب مرگ و زخمی شدن افراد گشت .  

همان اندیشه ای که با هزارها افسر پلیس به درخواست های دموکراسی وآزادی در گزی تقسیم حمله کرد ، که مردم را کشت ، آن ها را کورو زندانی کرد ، این بارمردم کرد خواستار صلح را گلوله باران کرده است .  

نخست وزیر، فکر می کند تمام شکل های سرکوب و تحقیر اعتراض های گزی منطقی است و تلاش کرد حقیقت را با دروغ وعوامفریبی بپوشاند ، به کشیده شدن پای خود در روند صلح ادامه می دهد .   

دولت نیز بدون برداشتن هیچ قدمی در روند صلح وبا ادامه دادن به سیاست امنیتی خود ، سیاست های اجاره وتاراج خود را به حال انفعال در آورد و با وسیله طرح های نوسازی شهری خود به  بیرون کردن مردم از خانه هایشان مشغول است . آن ها هم زمان با ساختن مرکزهای خرید و مسکن در غرب کشور،  در حال ساختن پاسگاه در منطقه هستند ، که عموم مردم آن را " کالکول" می نامند . اردوغان در دیدار خود با "کمیته وایزمن" روشن کرد که او  به جای بر داشتن هر قدم سازنده در مسئله کرد هر جور که دوست دارد رفتار خواهد کرد . حمله مسلحانه بر مردمی که  خواستارآن هستند که راه حل "صلح" ، سیاست "دیالوگ" باید بیشتر ادامه یابد ، گام های دموکراتیک برداشته شود و هیچ پاسگاه دیگری ساخته نشود قابل پذیرش نیست .     

ما بار دیگر دولت حزب عدالت وتوسعه را فرا می خوانیم درخواست های اقدام همبستگی انجام شده در سراسر کشور رابپذیرد . به خشونت پایان دهد . آن هایی را که علیه مردم از خشونت استفاده می کنند مورد بازجویی وتحت تعقیب قرار دهد.

سلما گورکان

دبیر کل حرب کارگران ترکیه

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter