نویدنو:30/1/1392  

 

نویدنو30/01/1392 

 

 

حزب کمونیست مصر:

کارگرها با گاز اشک آورمرعوب نمی  شوند

دبیرخانه مرکزی کارگران حزب کمونیست مصر درحال پیگیری حمله وحشیانه نیروهای امنیتی بر کارگران مسالمت جو در تاسیسات اتوبوسرانی در تنتا و المحله الکبرا است . در ساعت 5صبح امروز ( 14/04/2013) نیروهای امنیتی در زمانی که  کارگران در مقابل محوطه اداری همراه با 80 اتوبوس در اعتصاب بودند  به آن ها حمله کردند . پس از آن که مذاکره با مقام ها منجر به شکست شد به محض خروج رهبرها از محوطه اداری ، غافلگیرانه  با قوطی های گاز اشک آوری که به شدت به سوی آن ها شلیک می شد مورد حمله  قرار گرفتند که منجر به خفگی زیاد در بین کارگرهای مسن تر شد . در عین حال تعدادی از کارگرها دستگیر شدند واتوبوس با جرثقیل ها و تراکتورها به استادیوم تنتا منتقل گشت. این رفتار نه تنها کارگران را مرعوب نکرد بلکه برای درخواست آزادی همکارانشان وبرای دست یابی به درخواست های قانونی اختصاص یافته به تمام کارگران و محاسبه ارشدیت و حقوق ها ونیز پرداخت 200روز پاداش دوباره در مقابل محوطه اداری تجمع کردند. کارگرها گفتند در داخل گاراژ در تنتا ومحله ...اعتصاب خواهند کرد   

از این رو حزب این اقدام های امنیتی استبدادی ازسوی مقام ها علیه کارگران را به جای حل درست مشکل های آن ها محکوم و اعلام می نماید . قیام کارگران اتوبوس رانی در غربیه در بین قیام های بسیاردر طول چند روز گذشته مثل ( راننده های قطار- کارگران مراکز مخابرات در لوکسور – کارگرا کارخانه سیمان کنا – رفتگرها در اسکندریه – کارگران شهر دانشگاه در بلاغداکرور- کارگران نساجی زفتا ...و غیره ) رخ داد.

این قیام ها بعنوان بخشی از بیداری رزمنده کارگران در آستانه روز کارگر ، روز یادگار مبارزه کارگرانی که  با وجود آویختن کارگران به چوبه های دار ادامه یافت رخ می دهد. رو در رویی با تبعیض اعمال شده در حق آن ها برای برخورداری از یک زندگی آزاد شرافتمندانه و دست یابی به رویای عدالت اجتماعی ، که هنوز با انقلاب  کنونی حاصل نشده است  با دادگاه های نظامی مرعوب نمی  شود وبا سگ های پلیس ( آنچنان که در مورد کارگرهای اسکندریه رخ داد ) مرعوب نخواهد شد . آن ها نه از تصمیم های دادستان خصوصی ( عمومی)، نه از گاز اشک آور و دستگیری کارگرهای درست کار مرعوب نخواهند شد . بیداری کارگرها با مبارزه آغاز می شود و ادامه خواهد یافت و تا زمان دست یابی به خواسته های طبقه کارگرعقب نخواهند نشست . حزب کمونیست مصر ، در عین درخواست آزادی فوری کارگران خدمات اتوبوسرانی در محله و تنتا ، تمام اتحادیه های محترم ، نیروهای سیاسی وانقلابی و تمام جامعه مدنی را به اقدام در حمایت از کارگران تمام مناطق فرا می خواند . پیروزی نزدیک است .

از کارگرها حمایت کننید وپیروز خواهید شد .

زنده با مبارزه طبقه کارگر

زنده باد مبارزه مردم مصر

قاهره 14/4/2013

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter