نویدنو:20/11/1391  

 

نویدنو20/11/1391 

 

 

حزب توده ایران تشدید جو سرکوب و اختناق بر ضد خبرنگاران و دگراندیشان را به شدت محکوم می‌کند! 

حزب توده ایران همگام با همه نیروهای مترقی و آزادی خواه جهان یورش دستگاه های سرکوب رژیم ولایت فقیه بر ضد خبرنگاران میهن مان را به شدت محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه دستگیر شدگان روزهای اخیر و همه زندانیان سیاسی کشور است. 

با تشدید بحران اقتصادی-اجتماعی و درماندگی بیش از پیش رژیم ولایت فقیه در حل معضلات، فقر و محرومیت شدید، بیکاری فزاینده و هنجار‌های روبه رشد اجتماعی، که زندگی را برای میلیون‌ها ایرانی به کابوسی وحشتناک بدل کرده است، بار دیگر دستگاه های سرکوب رژیم خبرنگاران و نویسندگان میهن را هدف قرار داده است. یورش به خبرنگاران، همواره در دوران حکومت فاجعه بار رژیم فقها، پیش درآمد تشدید سرکوب و اجرای برنامه های ضد مردمی است که حکومت مداران مستبد و تاریک اندیش در تدارک آنند. هدف خاموش کردن هرگونه صدای اعتراضی است که می‌تواند بر سر راه اجرای برنامه های رژیم دشواری پدید آورد. در پی سخنان تهدید آمیز ولی فقیه رژیم درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده و سرکوب هرگونه صدای اعتراضی در این زمینه و سپس نوحه خوانی "انصار ولایت" درباره ضرورت "مهندسی انتخابات" برای رسیدن به نتیجه مطلوب، دستگاه های امنیتی رژیم نیز در راستای این "فرامین" ولی فقیه به میدان آمدند و موج دستگیری‌های جدیدی از خبرنگاران آغاز شد.
وزارت اطلاعات رژیم با انتشار اطلاعیه‌ای، 10 بهمن ماه، روزنامه‌نگاران بازداشت شده را به عضویت در "یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های رسانه‌یی متصل به اردوگاه رسانه‌یی استکبار " متهم کرد. در این اطلاعیه تاکید شده است "ضمن استمرار تحقیقات در روزهای آینده، ممکن است تعدادی دیگر از مرتبطین شبکه احضار یا بازداشت و عده ای از بازداشت شدگان قبلی، مرخص شوند. بنابراین اطمینان می‌دهد که این روند تا تحقیق از آخرین فرد وابسته به این شبکه استمرار خواهد یافت."
بر اساس خبر های رسیده، فهرست روزنامه‌نگاران بازداشت شده از تاریخ ٧ بهمن ١٣٩١ تاکنون به شرح زیر است:

سلیمان محمدی (روزنامه بهار)
میلاد فدایی اصل (خبرگزاری ایلنا)
فاطمه ساغرچی (سایت جماران)
جواد دلیری (روزنامه اعتماد)
نسرین تخیری (روزنامه اعتماد)
ساسان آقایی (روزنامه اعتماد)
پژمان موسوی (روزنامه بهار)
امیلی امرایی (روزنامه بهار)
پوریا عالمی (روزنامه شرق)
نرگس جودکی (روزنامه آرمان)
اکبر منتجبی (هفته‌نامه آسمان)
صبا آذرپیک (مستقل و همکار بسیاری از روزنامه های اصلاح‌طلب)
کیوان مهرگان (مستقل و همکار بسیاری از روزنامه های اصلاح‌طلب)
حسین یاغچی (هفته‌نامه آسمان)
علی دهقان (روزنامه بهار)
ریحانه طباطبایی (روزنامه بهار)
این عمل سرکوبگرانه رژیم با عکس‌العمل فوری "خبرنگاران بدون مرز" رو به رو شده و کریستف دولوار دبیر اول سازمان "خبرنگاران بدون مرز" در این‌ زمینه از جمله گفت: " ٣٤ سال پس از ورود آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به ایران در ١٢ بهمن ١٣٥٧ ( به تاریخ میلادی، اول فوریه ١٩٧٩) برخلاف وعده‌های ایشان درباره‌ی رعایت آزادی‌های اساسی مردم، این کشور امروز با ٤٢ روزنامه‌نگار و ٢٠ شهروند‌ وب‌نگار زندانی به یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های جهان برای حرفه‌کاران رسانه‌ها تبدیل شده است. ایران در آخرین رده‌بندی گزارش گران بدون مرز در میان ١٧٩ کشور در رده‌ی ١٧٤ و در جمع ده کشور بدترین جهان در امر رعایت آزادی اطلاع رسانی قرار دارد."
حزب توده ایران همگام با همه نیروهای مترقی و آزادی خواه جهان یورش دستگاه های سرکوب رژیم ولایت فقیه بر ضد خبرنگاران میهن مان را به شدت محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه دستگیر شدگان روزهای اخیر و همه زندانیان سیاسی کشور است.

14
بهمن ماه 1391

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter