نویدنو:13/11/1391  

 

نویدنو13/11/1391 

 

 

استفاده دوباره از رویکرد استبدادی

حزب کمونیست مصر – برگردان : مهرگان

آخرین سخنرانی رئیس جمهور جمهوری تمام آن چه را ما در طی دوران گذشته در باره گرایش آشکار به سوی اقتدارگرایی ، انحصار قدرت ، و نادیده انگاشتن خواسته های مردمی آزادی ، کرامت انسانی وعدالت اجتماعی خاطر نشان کرده بودیم تایید می کند. علاوه بر این کندی قابل توجه در پاسخ به وقایع ، و اختیار اقدام امنیتی به عنوان تنها راه رفتار با بحران ، تصمیم رئیس جمهور برای تحمیل وضعیت اضطراری برای یک ماه در سه شهر کانال سوئز وتهدید به قطع دست قدرت مندانه کسانی که خرابکارها وشورشی ها خوانده می شوند نیز تایید کننده آن است . او خود را مسئول سرکوبی تظاهرات از سوی پلیس اعلام می کند که تایید کننده آن است که رئیس جمهور وافراد او در حال استفاده دوباره ازهمان راهکارهای سرکوب کننده ای هستند که از سوی تمام مستبد ها و به ویژه از سوی رئیس جمهور برکنارشده به اجرا در می آمد: فقر در تفکر سیاسی و پذیرفتن راه حل آسان امنیتی و برخورد خشونت آمیز با اعتراض کننده ها .    

شگفت آور آن که ، رئیس جمهور در حالی که اعتراض کننده ها را به سرکوب و" کوبیدن با مشت آهنین" تهدید می کند ، فراخوان مشکوکی را برای گفتگو مطرح می نماید . در اینجا ، ما می توانیم بپرسیم " آیا رئیس جمهور می خواهد با کسانی گفتگو کند که آن ها را خائن تلقی می کند و با بدترین عنوان ها از آن ها یاد می کند؟ اگر نخبگان سیاسی (این فراخوان را ) بپذیرند ، آیا جمعیت عصبانی ، پس از پرداخت چنین تعداد زیادی جان باخته از خون خود واز دست دادن نان ، وسیله گذران زندگی وکار خود، آن را خواهد پذیرفت؟

این دعوت به گفتگو چیزی جز ادامه نمایش پیچیده غیر قابل توصیف اجرا شده از سوی رژیم او در تلاشی نا امیدانه برای پذیرفتن مخالفت فزاینده با نمایش شکست خورده ودولت پادرهوای او نیست . در اصل او چیزی جز اقدام های سرکوبگرانه ، هم به دست میلشیای فاشیست خود وهم به دست پلیس ،که اخیرا تعهد خود مبنی بر عدم دخالت در درگیری های جاری سیاسی در کشور را نقض کرد، تدارک نمی بیند . پس ازنقض اختیارهای دادگستری ، نقض وعده ها ، قانونی کردن  قانون  اساسی پوچ ومعیوب و کشیدن اراده مردمی در رفراندومی هدایت شده با استفاده از شکل های شناخته شده ونا شناخته تقلب . پس از تمام این اعمال ، رئیس جمهور با چهره رسوای سرکوب گر قدرت طلب بر ما ظاهر می شود .

حزب این رویکرد سرکوب گرانه قدرت موجود را در پیش روی مردم انقلاب کننده و سرپیچی از تحمیل وضعیت اضطراری نا عادلانه بر شهر های کانال سوئز و نیز رویکرد امنیتی در بر خورد با وضعیت کنونی را قاطعانه رد می کند. ، حزب فراخوان مشکوک به گفتگو را با قاطعیت رد ، واعلام می کند که هیچ گفتگویی با قاتلین مردم وجعل کنندگان اراده مردم وجود ندارد .

حزب به گسترش دادن مبارزه مردمی و بیرون آمدن برای اعتراض های بزرگ در جمعه آینده جهت واژگون کردن حاکمیت اخوان المسلمین دعوت می نماید .

ما امروز مبستگی خود را با قربانی ها و جان باخته های پورت سعید و سوئز و جان باخته های ملت به طور عام اعلام نموده و بر سرپیچی از تحمیل وضعیت اضطراری تاکید می نماییم . اتحاد مردم در مقابل اختیارات اخوان المسلمین ودر برابر رئیس جمهور متکبر مستبد بدون شک فراهم آورنده شرایط برای ایجاد رژیمی جدید است . 

January 28, 2013

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter