نویدنو:30/09/1391  

 

نویدنو30/09/1391 

 

 

 

نخستین دادگاه مردمی در طول تاریخ!

سعید صارمی

بابک عماد : " دادگاه ایران تریبونال به عنوان نخستین دادگاه مردمی در تاریخ بشریت مطرح است و باید تجارب خود را همانگونه که دادگاه راسل کرد ، در دسترس دیگران قرار دهد".

در باره نقل قول فوق ، نویسنده این سطور حرفی‌ برای گفتن ندارد. به اصطلاح عاقلان دانند. " نخستین دادگاه مردمی " ! در تاریخ بشریت! به این می‌‌گویند " خود شیفتگی‌ "!

البته من بر این اعتقاد هستم که تریبونال ، در بعضی‌ جهات منحصر بفرد است. نخستین دادگاهی است که حکمش نمادین است. تنها دادگاهی است که با وجود مردمی بودن ، حکم خود را از انظار عمومی‌ سانسور می‌‌کند.

تنها دادگاه مردمی است ، که در آن سلسله مراتب قدرت را به وضوح می‌‌توانید مشاهده کنید. تنها دادگاهی است که پرونده جنایتکاران را به خود آنان و دادگاه‌های ضّد بشری آنان می‌‌سپارد. تنها دادگاه مردمی است که از کنفرانس سران کشورهای اسلامی خواسته است که بر روند حقوق بشر در ایران نظارت کند. و و و ....

بابک عماد در بخش دیگری می‌‌گوید ؛ " شاید لازم باشد برای اطلاع شما در اینجا توضیحی در رابطه با روند کار سایت بدهم، و آن این است که مسئولان سایت نباید سندی را بدون درخواست ارگانی‌ که این سند را صادر کرده روی سایت قرار دهد".

این تنها دادگاه مردمی است که مسئولان روابط عمومی‌ آن ، باید منتظر دستور از بالا باشند. این تنها و نخستین دادگاه مردمی در طول تاریخ بشریت است که نامش مردمی است، اما کارکردش را و حکمش را چند " نئوکان " تعیین می‌‌کنند.

این نخستین دادگاه مردمی در طول تاریخ بشریت است که دادستانش در نهادی امنیتی عضو است!

دادستانی که در حرف از " حقوق بشر " دم می‌‌زند ، اما با افرادی چون " اهود باراک " ، " جان مک کین " ، و چند ژنرال خوشنام عضو ناتو همکاری دارد. نخستین دادگاه مردمی تاریخ است که مخارج آن را مردم پرداخته اند، اما حکمش را نئوکان‌ها می‌‌دهند.

اولین دادگاه مردمی تاریخ است ، که لنگ تغییر حکم مانده است.

اولین دادگاه مردمی تاریخ است که " جنایات یک رژیم وحشی و جنایتکار (جمهوری اسلامی ) " را افشا می‌‌کند، اما قدرت برخورد با چند نئوکان را ندارد.

اولین دادگاه مردمی تاریخ است که از جنایتکاران می‌‌خواهد که بر روند نقض حقوق بشر نظارت کنند.

 این اولین دادگاه مردمی در طول تاریخ بشریت است ، که هیچگونه نظارتی بر کار قاضی‌های دادگاه نیست!

این اولین دادگاه مردمی تاریخ بشریت است که بدون اجازه دیوان ، حتی حق انتشار حکم را ندارید!

بابک عماد در بخش دیگری از این گزارش چنین می‌‌گوید ؛ " برداشتن این سند از سایت بدلیل مخالفت با محتوای آن نبوده است ، زیرا هنوز محتوای آن در مجمع عمومی‌ کارزار مورد بحث و برسی‌ قرار نگرفته است و موضع خاصی‌ در باره آن اتخاذ نشده است "!

این اولین دادگاه مردمی در طول تاریخ بشریت است ، که مردم هنوز حق ندارند از حکم آن ( هر چند که مقدماتی باشد ) مطلع شوند!

و این اولین دادگاه مردمی در طول تاریخ بشریت است ، که نویسنده‌ای را مجبور به سانسور می‌‌کند. و این اولین نویسنده‌ای است که بعد از سانسور به دروغ می‌‌گوید که به حکم اعتراض کرده است!

این نخستین دادگاه مردمی تاریخ است ، که سخنگویش می‌‌گوید هنوز در باره حکم و محتوای آن مخالفتی نکرده اند. اما دبیر نویسندگانش از نامه اعتراضی می‌‌گوید!

این اولین دادگاه مردمی در طول تاریخ بشریت است ، که مجازات جنایتکاران یک رژیم جنایتکار را ، قرار است ابتدا به خود آنان و بیداد گاه‌هایشان ارجاع دهند.

این نخستین با ر در طول تاریخ بشریت است که یک دادگاه مردمی تشکیل می‌‌شود. باور کنید.

سعید صارمی

http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=49726

            

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter