نویدنو:09/09/1391  

 

نویدنو09/09/1391 

 

 

بیانیه هیئتِ سیاسی حزب کمونیست پاکستان

تلاشِ بیهوده دولت پاکستان برای به وجود آوردنِ ”حزب کمونیست“ی دست‌ آموز!

”حزب کمونیست پاکستان“، اقدام عنصرهای مرتجعِ حمایت شده از سوی ”دولت“ به منظور گمراه کردنِ مردم، و به‌ویژه کمونیست‌ها و کارگران جهان، را به‌شدت محکوم می‌کند!
حزب کمونیست پاکستان از زمان آغاز فعالیتش در ماه مارس
۱۹۴۸ (اسفند ۱۳۲۶)، همواره در راه سازمان‌دهیِ طبقه‌ کارگر پاکستان و انقلاب پرولتاریایی تلاش کرده است. برای رسیدن به این هدف،‌ حزب کمونیست پاکستان با جدیت در سازمان‌دهیِ بخش‌های گوناگون جامعه کوشیده است، که از آن جمله‌اند: برپاییِ سندیکاهای کارگری، سازمان‌‌های دهقانی، کانون‌های روشنفکری، فدراسیون‌های دانشجویی، ائتلاف‌های اقلیت‌ها، شوراهای صلح و فعالان سیاسی. هدف راهبردی ما عبارت بوده است از: گردآوردن نیرویی با انگیزه مناسب در زیر یک چتر، به منظور به وجود آوردن و به حرکت واداشتن جنبشی مردمی.
رژیم طرفدار امپریالیسم پاکستان، در سال
۱۹۵۴ (۱۳۳۳)، “حزب کمونیست پاکستان“ را غیرقانونی اعلام کرد. پیش از آن، حزب ما در همه انتخابات‌ها،‌ در همه سطح‌ها، شرکت فعّال داشت. پس از اعلام ممنوع بودن فعالیت حزب در۱۹۵۴ (۱۳۳۳) و بازداشت شمار زیادی از اعضای حزب، از جمله برخی از رهبران آن، حزب سیاست ائتلاف را در پیش گرفت. بر پایه این سیاست که سال‌ها ادامه داشت، اعضای حزب یا در مقام نامزدهای مستقل، و یا در ائتلاف‌های انتخاباتی، فعالانه در انتخابات‌ها شرکت کردند. در فاصله‌ سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۸۸ (۱۳۳۳ تا ۱۳۶۷)، حزب ما زیر فشار دستگاه سرکوب‌گری دولت پاکستان، سخت‌ترین دوره‌ فعالیتش را از سر گذراند. دبیرکل حزب و بسیاری از اعضای حزب بارها به مهاجرت از کشور مجبور شدند. شماری از اعضای حزب در شکنجه‌گاه‌ها یا جان خود را از دست دادند یا دچار معلولیت‌های جسمی و روانی شدند.
در پایان دوره‌ دیکتاتوری و حکومت نظامی “ضیاءالحق”، در
۱۹۸۸‌(۱۳۶۷)، حزب ما دوره فعالیت سیاسی‌ای نیمه‌علنی را به طور آزمایشی آغاز کرد، و در ۱۹۹۱‌(۱۳۷۰) تصمیم گرفت فعالیت خود را به صورت علنی زیر نام “حزب کمونیست”، ادامه دهد. از۱۹۹۱ تا ۲۰۰۸ (۱۳۸۷)، نامزدهای حزب ما در مقام نامزدهای مستقل در انتخابات‌های گوناگون شرکت کردند. در چهار ایالت پاکستان،‌ در انتخابات بسیاری از نهادهای محلی، مانند شوراهای شهر، اعضای حزب که همچون نامزدهای مستقل شرکت کرده بودند،‌ با پشتیبانی و حمایت “حزب“ توانستند حتّی به مقام‌هایی چون ریاست یا نایب رئیسی شوراها نیز برگزیده شوند.
اخیراً با خبر شدیم که “حزب”ی به‌اصطلاح “کمونیست“ در کمیسیون انتخابات پاکستان ثبت نام کرده است. سخنگوی این “دارودسته”، “حزب“ ما را متهم کرده است که به گذشته‌ خود پشت کرده است، و از “کنگره‌ سال
۲۰۰۲ (۱۳۸۱)” خود سیاست‌های انتخاباتی‌ای بورژوایی را در پیش گرفته است. رئیسِ خودخوانده‌ این گروه‌بندیِ ارتجاعی ادّعا کرده است که، این گروهِ[مرتجع] ادامه دهنده فعالیت “حزب کمونیست پاکستان“ است. اما واقعیت این است که، این آقا[سخنگوی این “دارودسته”] در ۲۰۰۵‌(۱۳۸۴) به دلیل حمایت آشکارش از ”قوانین شرعیِ“ دولت بنیادگرایِ اسلامی در ایالت “خیبر پختونخوا“، از “حزب“ اخراج شده بود. سازمان ساختگیِ او هیچ پیشینه مستند سیاسی ندارد، و در هیچ‌کجای کشور، دارای کمیته‌های ایالتی یا محلی نیست.
”کمیسیون انتخابات پاکستان” به ”دلیلِ“ مارکسیست لنینیست بودن- یعنی پایه نظریِ اعلام شده حزب ما- از پذیرش و ثبت نام حزب ما خودداری کرده است. در “قانون اساسی“ کشور پاکستان، که کشوری اسلامی است، حاکمیت نه به مردم، بلکه به خدا تعلق دارد. به ما فشار آوردند که اگر می‌خواهیم از سوی “کمیسیون انتخابات پاکستان“ ثبت نام شویم و در روند سیاسی کشور شرکت کنیم، باید پایه ایدئولوژیکیِ مارکسیست لنینیستی را از اساسنامه‌مان حذف کنیم. حزب ما این پیشنهاد سخیف را رد کرد. “حزب کمونیست پاکستان”، این برخورد لجوجانه و غیردموکراتیک دستگاه دولتی را به‌شدت محکوم می‌کند.
جالب اینجاست که، این به‌اصطلاح ”حزب کمونیست پاکستان“ که هیچ بنیاد ایدئولوژیکی ندارد، آشکارا ماتریالیسم دیالکتیک را طرد و رد می‌کند، و به دلیل‌هایی روشن، باورهای بنیادی اسلامی را ترویج می‌کند، اکنون امکان و اجازه ثبت نام در انتخابات را به دست آورده است. این گروه، پس از آنکه در انتخابات ثبت ‌نام کرد، به تبلیغات دروغین خود در مسیر بدنام کردنِ ما،‌ یعنی “حزب کمونیست پاکستان“، شدت بخشید، و ما را به تدارکِ جنگ چریکی متهم کرد، که دروغی آشکار است. حزب ما بارها در اسناد کنگره‌اش، به‌دقت و صراحت، اعلام کرده است که در راه رسیدن به هدف انقلاب از همه‌ امکان‌های موجود استفاده خواهد کرد. برای ما، شرکت در روند انتخاباتی بورژایی هم همیشه یکی از تاکتیک‌های مورد استفاده بوده است. برای حزب ما کاملاً روشن است و ما در این باره هیچ تردید و توهّمی نداریم که این مسیر به انقلاب منتهی نخواهد شد، اما در سازمان‌دهیِ جنبش مردمی بسیار مؤثر و مفید است. موردهایی در گذشته وجود داشته است که در جریان جنبش‌های دهقانی، برخوردهای فراوانی با نیروهای انتظامی و دفاعی دولتی صورت گرفته است. اما شعار ما هرگز این نبوده است که انقلاب را فقط می‌توان از طریق لوله‌ تفنگ صورت داد.
”حزب کمونیست پاکستان“ به معرفیِ نامزدهای مستقل و فعالیت آنان برای رقابت در انتخابات آتی ادامه خواهد داد.

هیئت سیاسی حزب کمونیست پاکستان
۵ نوامبر ۲۰۱۲ (۱۵ آبان ۱۳۹۱)

به نقل از نامه مردم، شماره 908، 29 آبان ماه 1391

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter