نویدنو:17/08/1391  

 

نویدنو19/08/1391 

 

 

" سازمان همکاری اسلامی " و " ايران تريبونال "

سعيد صارمی

" سازمان همکاری اسلامي، دستور دهد تا يک کميسيون دائمی و مستقلی را ايجاد نمايد که به تعيين اين مورد نقض موضوع حقوق بشر اوليه پرداخته و به مطالعه و پژوهش آن بپردازد !."

اين بند شماره ۳ از پنج بند پيشنهادی » ديوان ايران تريبونال » است که در گزارش آقای » بهرام رحمانی» ، عمداً و يا سهواً دچار سانسور خبری شد!

حالا " سازمان همکاری اسلامی " چه صيغه ايست؟ هر چه فکر کرديم نتوانستيم پاسخی برای اين سوال بيابيم. اما با خواندن متن پيشنهادی ، ميتوان به پاسخ اين سوال نزديک شد. " سازمان همکاری اسلامی " ، قدرتي اجرايی دارد. زيرا قرار است که " دستور " انجام اين کار را بدهد!

تاسيس يک نهاد دائمی و تامين بودجه برای آن، از عهده يک نهاد خصوصی بر نميآيد. پس نهادی " خصوصی و حقوق بشری " نيست.

" سازمان همکاری اسلامی " ، دولتی هم نيست. زيرا در اين صورت ، بايد اسم يک دولت مشخص ، در اينجا عنوان ميشد! " سازمان همکاری اسلامی " ، بايد سازمانی فرا دولتی باشد. يا بهتر است بگوييم نهادی است ، " بين دولتی "! نکند اين " سازمان همکاری اسلامی ، " همان " سازمان کشورهای اسلامی " باشد؟!

قربون انسان چيز فهم! اما معلوم نشد ، که چرا اين همه مترجم ايراني ، و اين همه انسانهای فرهيخته، مبارز و دانشمند که در " ايران تريبونال " هستند ، اين عبارت را " سازمان همکاری اسلامی " ترجمه کردند؟ از قديم گفته اند که، "معمّا چون حل شود آسان شود.".! " سازمان همکاری اسلامی " ، چه ربطي به حقوق بشر دارد؟ اين سوال برای هر ذهن کنجکاوی ، به وجود ميآيد!

اينجا در ذهن نگارنده اين سطور ، عبارت " خر مرد رند " تراوش کرد. نميدانم چرا اين عبارت با " پيام اخوان " جور در ميآيد! " خر مرد رند " ما ، ابتدا در مصاحبه با " شهروند" ، کلي از مزايای حقوق بشر حرف زد. سپس گفت که اگر "غرب" در مورد "حقوق بشر" ، برخوردی دو گانه دارد ، در عوض ما بايد به فکر منافع خودمان باشيم. ( نقل به مضمون ). حتی در اين مورد خاص، (منظور برخورد دو گانه است)، " عربستان سعودی " را مثال زد.

حالا در گزارش ديوان ، از همان " امثال کشورهايي مانند عربستان " ميخواهد، که بودجهای تنظيم کنند و بر روند نقض حقوق بشر در ايران نظارت کنند! کشورهايي که خودشان، همانند جمهوری اسلامی در کشتار مخالفين و نقض حقوق بشر، با جمهوری اسلامی مسابقه دارند! عجبا که قرار است اين " کميسيون" هم "دائمی" باشد و هم "مستقل"!

اما چرا اين ديوان، " سازمان همکاری اسلامی " را کانديد اين موضوع ميکند؟ بهتر است پاسخ اين پرسش را ديگرانی بدهند که سر رشته دارند. نگارنده اين سطور، سواد کافي برای تحليل و آناليز اين موضوع مشخص را ندارم. اما بر اين باور هستم که اين انتخاب، يک انتخاب " سياسی" است و ربطي به حقوق بشر ندارد! اين را هر ذهن سادهای ميتواند فهم کند، الا  "دوستان سابق" ما!

اين " دوستان سابق " به جای اردنگی که الحقّ لياقت تيم ديوان را داشته، با سلام و صلوات و خواند "سرودهای انقلابی" از اينان استقبال ميکنند!

و اين شرم آور ترين قسمت اين مراسم بود. چقدر اعتبار " شهدای خلق " را ارزان فروختند! آن هم به چه کسانی. به  "شيخ مفتخور و مرتجع"!

جريانات "استعماری" کم بودند، با مرتجعين نيز " نرد عشق " باختند! دو قورت و نيمشان هم باقيست. انتظار هم دارند که از آنها مانند قهرمانان تجليل شود!

 

مي گفتند که ما ۱۲۰ نفر " چپ انقلابی " هستيم با دو سه تا نو محافظه کار! بهتر است بگوييم " دو سه تا خر مرد رند! چاق و چلّه " ، ۱۲۰ تا "چپ انقلابی ساده انديش" را بلعيدند! رويش هم «کوکا کلا » نوش جان کردند! حالا دوستان سابق ما در شيپور کهنه ميدمند و ندا سر ميدهند که " من آنم که يابو بود اسب رام "! و به ميمنت و مبارکی اين امر فرخنده مطلب پشت مطلب مينويسند و نداي حل من مبارز سر ميدهند!

اعتبار » شهدای خلق » چقدر آسان و ارزان » هزينه شد!

زياده عرضی نيست، جز احساس شرم!

با اميد به سرنگونی رژيم فاشيستی حاکم بر ايران بدست مردم و لا غير!

و با آرزوی تحقق استقلال، آزادی، عدالت اجتمايی و برقراری جمهوری مردمی در ايران!

۲۰۱۲۱۱۰۶



 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter