نویدنو:10/06/1391  

 

نویدنو:10/06/1391  

 

 

علیه جنگ افروزی دولت اسرائیل و تشنج آفرینی گردانندگان رژیم ایران

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

دولت دست راستی اسرائیل در داخل و خارج از این کشور در حال شکل دادن فضای جنگی است. این دولت در مقابل ایران آرایش نظامی گرفته  گردانندگان آن در هفته های گذشته به طور روزانه از “آمادگی کامل نظامی”، “زمان جنگ” و “مدت زمان جنگ” سخن می گویند و به بسیج افکارعمومی می پردازند. اقدامات آن ها، گمانه‌زنی‌ها در باره نزدیکی زمان اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را تقویت می کند. وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مردم این کشور اطمینان می دهد که برای حمله به ایران تمام تدابیر لازم در مرزهای اسرائیل و برای حفظ امنیت مردم اسرائیل اتخاذ شده است و اسرائیل از هر زمان دیگری آماده تر برای حمله به ایران است.

دولت اسرائیل دارای زرادخانه بمب اتمی است ولی نتانیاهو نخست وزیر این کشور می گوید که ایران درحال دست یافتن به بمب هسته ای است و ایران هسته ای بزرگترین تهدید برای امنیت اسرائیل است. این گفته در حالی است که بر اساس گزارش سازمان‌های اطلاعاتی غرب، جمهوری اسلامی فاقد بمب اتمی است و تهدیدی بالفعل برای اسرائیل به حساب نمی‌آید.

هم زمان با تدارکات جنگی اسرائیل، سران رژیم ایران با سخنان ضداسرائیلی، غیرمسئولانه و توخالی، بهانه به دست جنگ افروزان اسرائیل می دهند. علی خامنه ای در آستانه روز قدس، اسرائیل را “زائده دروغین و جعلی” خوانده و وعده می دهد که اسرائیل از صفحه جغرافیا محو خواهد شد و احمدی‌نژاد می گوید اسرائیل “غده سرطانی” است و وجود این کشور “توهین به تمام بشریت است.” سخنان گردانندگان حکومت در باره “محو اسرائیل” آن چنان تحریک آمیز بود که با انتقاد شدید دبیرکل سازمان ملل روبرو شد. گردانندگان دو دولت اسرائیل و ایران، برای صلح و زندگی مسالمت آمیز مردم این دو کشور ارزشی قائل نیستند و هر دو برطبل نابودی و جنگ می کوبند.

دولت راست افراطی در اسرائیل برای حمله نظامی به ایران با مخالفت در دستگاه سیاسی، نظامی و امنیتی خود و با اعتراضات در سطح جامعه روبرو است. بسیاری از دولتمردان کنونی و پیشین اسرائیل با جنگ مخالفند و به نظر آن ها، ریسک حمله بسیار بالا و غیرقابل محاسبه است. بزعم شماری از آن ها، این مهمترین تصمیم پس از تأسیس اسرائیل از ۶۵ سال بدین سو است و می تواند یک قرن برتحولات منطقه و اسرائیل تأثیرگذار باشد. اکثریت مردم اسرائیل مخالف حمله نظامی به ایران هستند. گروه هائی از مردم اسرائیل در روزهای گذشته علیه جنگ طلبی دولت اسرائیل دست به تظاهرات زدند. چند صد نفر اسرائیلی بیانیه ای را امضا کرده اند که در آن از خلبانان نیروی هوایی اسرائیل درخواست شده است از هرگونه فرمان بمباران ایران تمرد کنند.

مخالفت ها و اعتراضات نسبت به آرایش جنگی اسرائیل در کشورهای غربی هم به تدریج در حال شکل گیری است. حزب سوسیال دمکرات آلمان از دولت این کشور خواسته است که با مداخله دیپلماتیک مستقیم از ادامه تهدیدات جلوگیری کند. سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون این

حزب گفته است: “خانم مرکل باید به اسرائیل تفهیم کند که حمله نظامی به ایران فاقد مشروعیت حقوقی و سیاسی است.”

به نظر می‌رسد با توجه به عدم همراهی دولت اوباما و اتحادیه اروپا با دولت اسرائیل و مخالفت ها و اعتراضات در داخل اسرائیل، هدف اصلی نتانیاهو از آرایش جنگی بیش از آنکه تهران باشد، واشنگتن است. برنامه نتانیاهو تحت فشار گذاشتن اوباما، اخذ تعهدات بیشتر از آمریکا در

زمینه برنامه هسته‌ای ایران و در نهایت جلب همراهی واشنگتن با حمله نظامی است.

با این وجود اگر دولت اسرائیل شعله جنگ برافروزد، جنگ در محدوده مرزهای ایران باقی نخواهد ماند و منطقه به آتش کشیده خواهد شد. در این جنگ بسیاری از ایرانیان جان خود را از دست خواهند داد، زیرساخت های کشور ما صدمه جدی خواهد دید و مردم ما متحمل آسیب های جدی خواهند شد. در صورت انجام حمله نظامی، مسئولیت جنگ افروزی در درجه اول با دولت نتانیاهو خواهد بود.

جامعه جهانی، کشورهای عرب و همسایگان ایران از فعالیت های هسته ای رژیم ایران بیمناک هستند. با این همه سران رژیم نسبت به نگرانی جامعه جهانی و همسایگان ایران بی توجه بوده و با سیاست های تنش زا، سخنان تحریک آمیز، تداوم برنامه هسته ای و سرباز زدن از پاسخ به خواست شورای امنیت سازمان ملل، زمینه را برای حمله نظامی آماده می کند.

جنگ برای کشور ما و منطقه پیآمدهای ویرانگر خواهد داشت. لازم است از یکسو همانند نیروهای صلح طلب اسرائیل علیه جنگ افروزی دولت نتانیاهو به اعتراض برخاست و از سوی دیگر به رژیم ایران فشار آورد تا سیاست های تنش زا و ضداسرائیلی را کنار بگذارد و سیاست تعامل و گفتگو با کشورهای ۵+١، شفاف سازی برنامه پروژه هسته ای و جلب اعتماد جامعه جهانی را در پیش گیرد. جمهوری اسلامی مسئولیت سنگینی برای پیش گیری از جنگ برعهده دارد.

دولت اسرائیل باید بداند که بخش اعظم نیروهای اپوزیسیون با وجود مخالفت با سیاست های رژیم ایران در قبال موجودیت دولت اسرائیل، مخالف سرسخت حمله نظامی به ایران هستند و حمله به ایران را به نفع جنبش دمکراتیک و مدنی ایران نمی دانند. در واقع در چنین جنگی این مردم ایران هستند که بیشترین آسیب ها را خواهند دید. با این وجود مردم ایران به دلیل استبداد حاکم برکشور نمی توانند به خیابان ها بیآیند، صدای اعتراض خود را علیه جنگ و جنگ افروزان بلند کنند و ندای صلح، دوستی و همزیستی میان دو ملت سردهند.

در شرایط کنونی برآمد نیروهای اپوزیسیون، همکاری و اقدام مشترک علیه حمله نظامی و سیاست تشنج آفرینی رژیم ایران، جلب نظر نهادهای بین المللی علیه جنگ و تلاش برای شکل دادن جنبش صلح امری است مبرم و ضرور.

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

٣١ مرداد ١٣٩١ (٢١ اوت ٢٠١٢)

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter