نویدنو:27/05/1391  

 

نویدنو:27/05/1391  

 

 

بیانیه جاکوب زوما رئیس جمهور افریقای جنوبی در باره تراژدی کارگران معدن ماریکانا

برگردان : هاتف رحمانی

فرماندار  مودایز

وزیرها ومعاون های وزیرها

خانم ها وآقایان رسانه های جمعی   

 من هم اکنون ازهمایش انجمن پیشرفت افریقای جنوبی درماپوتوبازگشته ام تا در این ساعت صبح در کنار مردم شمال غرب ، کارگران معدن هایمان، خانواده هایی که جان عزیزان خود را از دست داده  یا زخمی شده اند و کارکنان پلیس باشم.

ما همه از رخ داد های چند روز وچند ساعت گذشته در اطراف معدن ماریکانا غمگین و وحشت زده شده ایم.

از دست رفتن جان کارگران معدن وکارکنان پلیس فجیع وتاسف بار است .

این رخ داد ها در یک دموکراسی که به حاکمیت قانون مقید است ودر کشوری که ما در حال ساختن زندگی بهتری برای تمام مردم هستیم ، چیرهایی نیستند که بخواهیم  شاهد آن باشیم یا بخواهیم به آن عادت کنیم .  

ما چنین روی داد هایی را ، به ویژه در کشوری که در آن جنبش کارگری در سطح عالی سازمانی وجود دارد نمی پذیریم. ما اتحادیه های کارگری با تجربه سال های بسیار در سازمان دادن کارگران ، در چارچوب قوانین کار کشور ، داریم.

امروز ، افکار ما بیش از همه نزد خانواده هایی است که جان عزیزان خود را از دست دادند. 

بعنوان دولت وبعنوان شهروندان عادی ، هم دردی صمیمانه خود را به تمام خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند تقدیم می کنیم. 

اندیشه ها ی ما همچنین با کسانی است که در بیمارستان ها وکلینیک ها در حال بهبود هستند. 

افکار ما همچنین با کارکنان پلیسی است که بارها به دخالت در موقعیت های دشوار فراخوانده می شوند. 

رخ داد های چند روز گذشته متاسفانه در بین ملتی رخ داده است که با نشانه گرفتن چالش های فقر، بیکاری و نابرابری سخت می کوشد . 

ما این تلاش را در شرایط صلح وثبات ، درهمکاری با تمام بخش ها در کشور خود عملی می کنیم.

ما با سرمایه گذار ها و شریک های توسعه ای که در طی سال ها منفعت های کلانی از این همکاری ، وشراکت با افریقای جنوبی کسب کرده اند نیز کار می کنیم . 

ما به ویژه به مردم افریقای جنوبی اطمینان می دهیم که بر تضمین آن که این کشور ، صلح جو ، با ثبات ، مولد وملتی پیشرفت کننده باقی بماند ، که بر بهبود کیفیت زندگی همه ، به ویژه فقیرها وطبقه کارگرمتمرکزباشد ، کاملا متعهد باقی می مانیم .

در برابر این سابقه  است که ما ناگزیز هستیم  حقیقت را در باره آن چه در اینجا رخ داد کشف کنیم ، من تصمیم گرفته ام در این رابطه ، کمیسیون تحقیقی را تاسیس کنم.تحقیق ما را به درک دلیل واقعی حادثه ، وکسب درس های لازم از آن توانا خواهد ساخت.   

به هر حال  ، امروز فرصت  سرزنش ، متهم کردن یا رفع اتهام متقابل نیست . امروز ما را برای احیا آرامش و هم دردی با خانواده ها وجامعه های تحت تاثیر واقع شده به چالش می کشد .

امروز مسئولیت های مارا به عنوان شهروندان یادآوری می کند. ما حقوقی داریم که در قانون اساسی جمهوری تضمین شده است ، مثل حقوق تشکل ، گردهم آیی و آزادی بیان .

  ما می توانیم به صورت مسالمت آمیز علیه هر نهادی اعتراض کنیم .این یکی از بنیاد های دموکراسی دشوار به دست آمده ماست.

  به هر حال ، همان طور که گفتم ، امروز روز تقسیم سرزنش نیست . امروز برای ما روزی است که بعنوان یک ملت با هم سوگواری کنیم . همچنین روزی است برای آغاز باز سازی و بهبود امور.

ما پیش از این لحظه های دردناکی داشته ایم و توانستیم از طریق گرد آمدن کنار هم بعنوان یک ملت ، صرف نظر از نژاد، رنگ ، عقیده با وابستگی های سیاسی به چنین چالش هایی غلبه کنیم. 

ما باید ان ویژگی ملی را دو باره در طی این دوران دشوار مورد استفاده قرار دهیم.   

مهم تر از همه ، ما نباید از مسیرپیشرفتی که بعنوان یک کشور از سال 1994 ایجاد کرده ایم  خارج شویم .

ما به وظیفه تحکیم آزادی ودموکراسی دشوار یافته خود ادامه خواهیم داد .و به صورت خستگی نا پذیری به ساختن افریقای جنوبی متحد ، بدون تبعیض نژادی و بدون تبعیض جنسیتی وشکوفا ادامه خواهیم داد . 

متشکرم   

 

17ugust2012

1-    Thandi Modise فرماندار شمال شرق

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter