نویدنو:27/05/1391  

 

نویدنو:27/05/1391  

 

 

امریکا وهمراه مسلحش القاعده

افسانه دیوانگی یک امپراطور

ویلیام بلوم – برگردان : آرش وجدانی

افغانستان دردهه های 1980و90...بوسنی و کوزوو در دهه 1990...لیبی 2011...سوریه 2012 ... در ستیزه  های نظامی در هر یک از این کشورها امریکا والقاعده ( یا یکی از هم دست های آن ) در یک سمت بوده اند . [1]

این امر در باره " جنگ علیه تروریسم " ایالات متحده امریکا به ما چه می گوید ؟

هدف امریکا در هریک از این موقعیت ها تغییر رژیم بوده است : بر انداختن کمونیست ها ( یا " کمونیست ها") صرب ها ، اسلوبودان میلوسویچ، معمر قذافی، بشار الاسد...همگی مرتد یا کافر، همگی بی اعتقاد به امپراطوری ، همگی مایه دردسر امپراطوری .

اگر دشمن تروریسم اسلامی است ، چرا ایالات متحده این قدر خون وثروت علیه سازمان آزادی بخش فلسطین، عراق، ولیبی ، واکنون سوریه ، همگی دولت هایی نسبتا سکولار سرمایه گذاری کرده است ؟

چرا نزدیک ترین متحد های عرب واشنگتن در خاورمیانه دولت های اسلامی عربستان سعودی ، قطر، کویت، اردن وبحرین هستند؟ بحرین محل استقرار پایگاه دریایی امریکا ، عربستان سعودی و قطر کانال های انتقال اسلحه به شورشی های سوریه هستند.

اگر دموکراسی برای امریکا معنایی دارد چرا نزدیک ترین متحد های امریکا در خاورمیانه همه کشور های پادشاهی هستند؟

اگر دشمن تروریسم اسلامی است ، چرا امریکا کوزو کشور 90درصد مسلمان و شاید گانگستری ترین دولت در جهان را به اعلام یک جانبه استقلال از صربستان در سال 2008، اسنقلالی آن چنان نا مشروع وساختگی که هنوز هم اکثریت کشورهای جهان آن را به رسمیت نشاخته اند،  هدایت کرد ؟

چرا – از آن جایی که ارتش ازادی بخش حاکم کوزوو برای قاچاق زنان، هروئین واعضا بدن انسان معروف بوده است – امریکا برای عضویت کوزوو در ناتو واتحادیه اروپا فشار وارد می کرده است ؟ ( تنها چیزی که اتحادیه اروپا نیاز دارد : زنبیل اقتصادی دیگر.) بین سال های 1998 و2002، ارتش آزادی بخش کوزوو در لیست سازمان های تروریست سازمان دولتی نمودار شد ، وتا زمانی که امریکا تصمیم گرفت آن ها را، به خاطر وجود اردوی بونداستیل ، بخش نه چندان کوچکی از پایگاه نظامی عمده امریکا در کوزوو، که در رابطه با برنامه بین المللی لوله های نفت وگازی که از منطقه وسیع خشکی حوزه نفتی دریای خزر به اروپا می آید به خوبی جاسازی شده است ، به متحد تبدیل نماید در آن لیست باقی ماند . الواروگیل روبلز، نماینده حقوق بشر شورای اروپا ، در نوامبر سال 2005، به دنبال دیداری از بوند استیل ، اردو ها را " نسخه مشابه گوانتانامو" توصیف کرد .[2]

اگر تروریسم اسلامی دشمن است ، چرا ایالات متحده راه را برای قدرت گرفتن شورشی های اسلام گرای لیبی ، که در حال حاضر در حال کشتار سایر لبیایی ها در راستای تاسیس دولت اسلامی بنیادگرا تر هستند ، فرش کرد ؟

چرا مقام های امریکایی دائما در باره حقوق بشر صحبت می کنند ، در حالی که از شورشی های اسلام گرای لیبی با وجود این واقعیت که پزشک ها ی بدون مرز کار خود را در زندان های شهر اسلامی- شورشی میسورتا  ، به این خاطر که شکنجه آن چنان شایع بود که برخی از زندانی ها تنها برای بازپرسی بیشتر مورد مراقبت پزشکی قرار می گرفتند رها کردند ، کاملا حمایت می کنند؟  [3]

چرا ایالات متحده از تروریست های اسلامی در لیبی و سوریه که در حال آزار مسیحی ها هستند حمایت می کند؟

و اگر تروریسم اسلامی دشمن است ، چرا سوزان رایس ، سفیر امریکا در سازمان ملل- که همه روزه در عرصه اخلاقی به دولت سوریه حمله می کند – ترور 4مقام ارشد سوری را در 18 جولای ، که به احتمال قریب به یقین از سوی هم سنخ های القاعده انجام شد محکوم نمی کند؟ کانال تلویزیونی آر تی روسیه که در بخش های مختلف ایالات متحده منتشر می شود ، سکوت خود را در این باره متذکر شد. آیا کسی هیچ رسانه امریکایی را که چنین کرده باشد می شناسد ؟

پس ، اگر شما می خواهید این چیز را که سیاست خارجی ایالات متحده نامیده می شود درک کنید --- شنیده ها در باره جنگ علیه تروریسم ، در باره یازده سپتامبر، در باره مذهب ، در باره مردم لیبی وسوریه را فراموش کنید ...چشم ها ی خود را به جایزه...آن چه که سلطه جهانی ایالات متحده را به پیش می برد، آن چه در لحظه هدف آن ها را تامین می کند بدوزید. هیچ عامل اخلاقی در هیچ بخشی از دی ان ای سیاست خارجی امریکا وجود ندارد . 


 

[1] - For a summary of much of this, see: Peter Dale Scott, “Bosnia, Kosovo, and Now Libya: The Human Costs of Washington’s Ongoing Collusion With Terrorists“, The Asia-Pacific Journal: Japan Focus, August 7, 2011

 

[3] - Washington Post, January 27, 2012

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter