نویدنو:19/05/1391  

 

نویدنو:19/05/1391  

 

 از چپ گرایان سابق تا چپ ستیزها
امیر سادر- برگردان : آرش

ایزاک دویچر نوشتاری با عنوان" بدعت گذار ها ومرتد ها" دارد که مسیر افرادی را ترسیم می کند که با جدایی دائمی از نظریه هاو موضع های چپ گرا آغاز می شود و با تبدیل شدن به ضد چپ های متعصب پایان می گیرد.آن ها شخصیت هایی هستند ، که در نهایت راست را در همه جای جهان مستقر می کنند .
برخی از آن ها از استالینیسم در راستای محکوم کردن لنین و در نهایت مارکس ومارکسیسم استفاده می کنند.تصادفی نیست که بخش قابل توجهی از آن ها منشا تروتسکیستی دارند . اقدام به یکسان سازی استالینیسم ونازیسم در راستای مطلق کردن " استبداد استالینی" نیز پیش از این گامی به سوی لیبرالیسم وکمونیسم ستیزی بود .    
در اینجا نوعی استاندارد وجود دارد : آن هایی که همراه چپ هستند ، حتی بسیار رزم آور ،  به ناگهان "توبه "می کنند  ، همه چیز را رها می سازند ، و گذشته خود ورفیق هایشان را ، ونیز قهرمان هایی را که کورکورانه  می پرستیدند  – همراه با سلاح ها ، تاریخ ، واغلب کارشان -  در راستای تسلیم کردن خودشان به راست انکار و محکوم می کنند.  
برخی از آن ها همراه چپ ، در معتدل ترین گوشه آن  باقی می مانند ،  وبا لحنی شدیدا ضد چپ ،آن چه را که در خود جریان های چپ " دموکراتیک" نیست اظهار می کنند. آن ها طرف دار گوش خراش اتحاد  با جریان های مرکز گرا و حتی راست گراهستند ، وبه رقیق کردن تمایزها بین چپ وراست تمایل دارند .
دیگران ، به طور عادی تر ، به دست راستی های مبارز، از نوع بنیادگرا ترین آن ها ، به سبک  کمونیسم ستیزی در دوران جنگ سرد  تبدیل می شوند .  آن ها مقام هایی را در رسانه های راست گرا – از سردبیری مجله ها تا ستون هایی در روزنامه ها تا دعوت به حضور در تلویزیون ها- بعنوان جایزه وفاداری دریافت می کنند.   
نویسنده ها ، روشنفکرها ، موسیقی دان هایی هم ، در سیر نزولی غم انگیز پایان دوران زندگی شان وجود دارند، که موضع های شورشی  گذشته خود را رها می کنند ،ودر ازای اندازه ستون های روزنامه ها ، انعام ها وتشویق هایی ، که پایان دوره زندگی تهی از کرامت آن ها را تایید می کند ، تن به قدرت رسانه ها ی جمعی می دهند .

 

سرچشمه : ارگان حزب کمونیست افریقای جنوبی 

 

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter