نویدنو:05/05/1391  

 

نویدنو:05/05/1391  

 

انقلاب تونس " متوقف" شد

جان میلینگتون -برگردان: آرش

 

یکی از فعال های برجسته کشور در آخر هفته اعلام کرد که انقلاب 11-2010تونس بااعتبار وسیع در ضربه آغاز بهار عرب با ظهور نیروهای اسلام گرا متوقف شده است .

دکتر عبدالعزیز مساعودی از جنبش التجدید ( نوسازی ) دریک گردهم آیی بین المللی در باره مارکسیسم قرن بیست ویکم گفت که جنبش سندیکایی در اخراج دیکتاتور سابق نقشی کلیدی بازی کرد .

او گفت " انقلاب با اعتصاب 8ماهه کارگران آغاز شد و شکست مدل سرمایه داری مبتنی بر گردشگری به راحتی امور را بدتر کرد ."

دکتر مساعودی گفت در حالی که " طبقه کارگر نقش حیاتی در انقلاب ایفا کرد " اما آگاهی های طبقاتی "برای آن که جهت رادیکالی به انقلاب دهد " به اندازه کافی رشد نکرده بود .

به همین خاطر  نیروهای اسلام گرای ارتجاعی سر کارآمدند. 

او گفت حزب اسلامی نهضت ، که ائتلافی با کمک حزب های غیر مذهبی تشکیل داد ، " سیاست های اقتصادی فاجعه بار" را به اجرا گذاشت .

رشید ال شیخ نماینده حزب کمونیست سودان از مبارزه مشابهی علیه حکومت مذهبی ارتجاعی 2.000مایل دور تر(از تونس)  تحت دیکتاتوری عمر ال بشیر سخن گفت .

او گزارش کرد که حزب او اتحادی را برای یک " بدیل ( آلترناتیو) دموکراتیک" تشکیل داده است – وافزود که  به تازگی پزشک ها نیز اتحادیه مستقلی را پس از سال ها ستم دولت تشکیل داده اند .

او گفت " در سودان مردم از 23 سال حکومت تحت قانون های اسلامی خسته وبیمارند"

" وقتی که ما می گوییم خواهان قیام پیروزمندانه ای در سودان هستیم برای قیمت نفت پیکار نمی کنیم . بلکه برای برانداختن حکومت مذهبی مبارزه می کنیم ."

مورنینگ استار

 

 

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter