نویدنو:05/05/1391  

 

نویدنو:05/05/1391  

 

از روشنفکرها به قدرت سیاسی : از خلق های ترکیه وسوریه پوزش بخواهید

برگردان: آرش

صدها نفر از روشنفکر ها ، هنرمندها ، استاد های دانشگاه و سیاست مدار ها با انتشار بیانیه ای از نهادهای دولت ترکیه ، به طور عمده نخست وزیر ، رئیس ستاد و وزیر امورخارجه خواسته اند تا از خلق های ترکیه وسوریه عذر خواهی نمایند .

برگردان فارسی بیانیه را در زیر می خوانید .  صورت امضا کننده های اولیه ، که رهبر های حزب کمونیست ترکیه را نیز در بر دارد می توان در آدرس زیر مشاهده کرد 

http://haber.sol.org.tr/soldakiler/aydinlardan-iktidara-turkiye-ve-suriye-halklarindan-ozur-dileyin-haberi-57186.
 
بیانیه در چندین روزنامه ترکیه منتشر شده بود و در زمانی که دولت حزب عدالت وتوسعه از عدم اطمینان سیاسی به خاطر سیاست هایش نسبت به سوریه رنج می برد وبه واسطه نظر سنجی هایی که نشان می دهند که اکثریت مردم ترکیه با این سیاست ها موافق نیستند ومخالف هر گونه تجاوز نسبت به سوریه هستند بسیار بیم ناک است ، فشارمهمی ایجاد کرد .

از روشنفکران به قدرت سیاسی : از خلق های ترکیه وسوریه پوزش بخواهید 
 
رخ داد های اخیر در مرز های سوریه ، ما ونیز مردم مارا به جانب داری از صلح به تلاش وا می دارد .

 به عنوان شهروند ها وروشنفکر های این کشور ، ما نهاد هایی را که مستقیما مسئول تحولات جدید در رابطه ما با کشور همسایه و آخرین رخ داد ها هستند  موردخطاب  قرار می دهیم  .

ما ، حداقل به همان اندازه ای که مردم سوریه خواستارند ، آرزو می کنیم زندگی آزاد تر ، عادلانه تر و شکوفا تری داشته باشند . از این رو ما به نیروهای ترقی خواه و مجموعه عقلانی این کشور و حس برادری ، که به طور عمده از مبارزه علیه استعمار در میان تمام مردم از اعتقاد ها و فرقه های گوناگون ایجاد شده است  اعتماد می کنیم.  

ما معتقد نیستیم که ناتو یا هر سازمان امپریالیستی دیگری حامل " خیر خواهی " برای سوریه خواهد بود .

  ما ، در وحله اول ، نخست وزیری ، وزارت خارجه  و ریاست ستاد مشترک ارتش ، و تمام واحد های دولت را خطاب قرار می دهیم .

 تحریک های انجام شده برای تدارک پایگاه هایی برای عملیات ناتو درسوریه را متوقف کنید .
 
ما اکیدا مخالف دروغ گویی به مردم ، تحریک های جنگی و تعقیب چنین سیاست هایی برای اشغال یا قرار دادن آن کشور تحت کنترل یک نیروی اشغال گر جهانی هستیم . این سیاست ها  را متوقف کنید . 

ما تمام نهادهای مرتبط را خطاب قرار می دهیم ودرخواست می کنیم : به خاطر روش های "فریب کارانه ودروغ گویی به مردم" که در تحول های مربوط به جت ترکیه - که معتقدیم به طور قطع در فضای هوایی سوریه سقوط کرده بود - بدان ها متوسل شدید، از مردم ترکیه وسوریه  پوزش بخواهید .

سولید نت

 

 

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter