نویدنو:29/04/1391  

 

نویدنو:29/04/1391  

 

بیانیه هیئت سیاسی حزب کمونیست اسرائیل

یک سال اعتراض اجتماعی – مبارزه ادامه دارد

برگردان : هاتف رحمانی

 از زمان آغاز اعتراض اجتماعی یک سال کامل سپری شده است – ومبارزه ادامه دارد .

کسانی بودند که ادعا می کردند که ، در روشنای نمایش های خیابانی صد ها هزار نفر اعتراض کننده ، دولت راست " پیام را دریافت خواهد کرد " وسرانجام به خواسته های توده ها برای عدالت اجتماعی و برای تغییر اولویت ها در بودجه دولت گردن خواهد گذاشت . اما یک سال گذشته است ودولت تکان نخورده است : دولت هنوز در کنار سرمایه دار های با نفوذ  قرار دارد . ناتانیاهو و وزیر های او ، مخالف هایی که از یک سال پیش توسط تزیپی لیونی وشائول موفاز هدایت می شوند ، تمام نهادهای سیاسی  برای پذیرش اعتراض اجتماعی در حال رقابت هستند . اما پذیرش آن ها چنان قوی بود که  به خفه شدن وانحراف مسیر تغییر شکل داد .  پس از یک سال اعتراض روشن است که دولت حتی از اجرا کردن استنتاج های کمیته تراجتنبرگ ، که خود دولت ، حداقل برای دادن پاسخ جزیی به خواسته های اعتراض کننده ها به کار انداخت ناتوان است . بنا براین این توهم که به طریقی پیش بردن اعتراضِ " غیر سیاسی" ممکن است درهم شکسته شده است .اعتراض ، و شعار آنها " مردم خواهان عدالت اجتماعی هستند " به طور ذاتی سیاسی است ، و علیه دولت حاکم  حافظ منافع سرمایه داران با نفوذ جهت گرفته است .   
 
حزب کمونیست اسرائیل و شرکای آن در هداش ( جبهه دموکراتیک برای صلح وبرابری) به اعتراض اجتماعی تابستان 2011 که متعاقب چندین مبارزه طبقاتی : اعتصاب طولانی و مهم مددکارهای اجتماعی ، پزشک ها، وکارگران راه اهن علیه خصوصی سازی ، موج تلاش ها برای سازمان دادن کارگران در کارخانه ها وشرکت های خصوصی ، ونیز در بخش دولتی ، کارزار ها علیه خصوصی سازی خدمت های اجتماعی – آموزش وپرورش ، بهداشت ، ورفاه- برای مسکن عمومی و بودجه بیشتر برای بخش اجتماعی ، به وقوع پیوست درود می فرستد . حزب کمونیست اسرائیل به عضو ها وفعال های هداش که چنین نقش مرکزیی را در اعتراض ایفا می کنند شاد باش می گوید .
 
دولت سیاسی واجتماعی راست به رهبری ناتانیاهو با اصرار خود بر گسترش ساختن شهرک ها در زمین های اشغال شده ، با راه اندازی  مداوم تحریک های نظامی ، وبا خود داری از صلح در برابر زمین ، در حال  پایمال کردن حقوق کارگران است .  دولت در این راه در حال به پیش بردن مخاطره  درگیر کردن دوباره مردم اسرائیل در جنگی غیر ضروری است . همه آن هایی  که ادعا می کند مبارزه بر علیه این دولت راستگرا تنها در " میدان اجتماعی" ، بدون مبارزه برای دموکراسی وعلیه اشغال امکان پذیر است ، به همان اندازه کسانی که اعتقاد دارند که اعتراض اجتماعی می تواند "غیر سیاسی" باشد مقصر هستند .
ح.ک.اسرائیل یک بار دیگر تاکید می کند که یک صلح اسرائیلی – فلسطینی شرط مطلقا لازمی برای به پیش بردن امر عدالت اجتماعی است ، چنین صلحی : تخلیه تمام شهرک های اسرائیلی و عقب نشینی از تمام زمین های غصب شده در ژوئن 1967، استقرار یک دولت فلسطینی به پایتختی اورشلیم شرقی ، در کنار اسرائیل ، وحل مسئله رانده شدگان بر اساس قطعنامه های سازمان ملل را در بر می گیرد . تجربه نشان می دهد که رابطه های نزدیکی بین مبارزه برای صلحی عادلانه و کارزار مردمی برای عدالت اجتماعی وجود دارد .  
 
فرقه های راست گرا در دولت در حال بهره برداری  ننگین از دو قطبی کردن اجتماعی و مشقت اقتصادی از یک سو و درگیری ملی هنوز حل نشده در سوی دیگر برای شدید تر کردن تنش های نژادی و ضد دموکراتیک و فرش کردن راه برای رژیمی دارای مشحصه های شبه فاشیستی هستند .  دولت در راستای انجام این  امر از قانون های نژاد پرستانه وضد دموکراتیک تصویب شده از سوی کنست (مجلس اسرائیل) ، وادار کردن ساکنان عرب به ترک زمین ها ( مثل ویرانی های تکراری انجام شده در روستای بدونین العراقیب در نگو) ، به کار بردن خشونت برای درهم شکستن نمایش های اعتراضی ، هدایت تهدید امیزتحقیقات از فعال های اجتماعی ، وویران کردن خانه ها وتهدید به منتقل کردن جمعیت عرب نگو استفاده می کند.   ح.ک.اسرائیل هشدار می دهد که ادامه اشغال ، ابدی کردن تبعیض و مشتعل ساختن نفرت ملی علیه شهروند های عرب ، اعمال نژاد پرستی علیه کارگران مهاجر و رانده شده ، و ثمرهای آن ها – افزایش گرایش و رفتار های نژاد پرستانه در بین جوانان یهودی -  خطر های فضای دموکراتیک در اسرائیل را شدید تر می کند. ح.ک.اسرائیل خواهان تقویت سرشت اعتراض اجتماعی یهودی – عرب است . 
شرکت در مبارزه بین یهودی ها وعرب ها ، بین زن ها ومردها برای کارزارهای عدالت اجتماعی و دفاع از دموکراسی ، برای برابری حقوق مدنی ، برای حقوق ملی اقلیت عرب – فلسطینی در اسرائیل ، برای برابری زنان و علیه هر نمودی از نژاد پرستی وتبعیض حیاتی است .

تل آویو یافا 14 جولای 2012

 

 

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter