نویدنو:29/04/1391  

 

نویدنو:29/04/1391  

 

متروکه وال مارت بعنوان کتابخانه عمومی بازیابی شد

بت بوچینسکی -برگردان : مهرگان

 

این خبرکه شهری وال مارت جدید ی خواهد زایید اغلب ترکیبی از حس وحشت وعصبانیت ، وبی علاقگی  را در ساکنان آن بر می انگیزد.

غول جهانی سهم عظیمی از تخفیف های خرده فروشی سهم بازاررا ، با ادعای ان که وال مارت به خاطر قیمت های پایین مضحک خود برای " زندگی بهتر" به مردم کمک می کند به دست آورده است . البته ، قیمت های پایین وال مارت به خاطر استانداردهای پایین زندگی ، دستمزد های پایین پرداختی به کسانی که در زنجیره تامین کننده وال مارت قرار دارند ،  و سطح های پایین اهمیت دادن به کارکنان خود ، تنها امکان هستند ، از موضوع پرت شدم.

در سال های اخیر چیزهایی از عکس العمل مردمی علیه شرکت وال مارت وجود داشته است ، چون مردم درک آسیبی را که یک وال مارت تنها به کسب وکار های کوچکی که اقتصاد محلی را می سازند می رساند آغاز کرده اند . در موردهای چندی ، خبر هایی از بسته شدن فروشگاه های وال مارت بوده است ، که به صورت موثری با مخالفت شدید شهروندان نسبت به رفتار اقتصادی ، محیط زیستی واجتماعی وال مارت از شهر بیرون رفته است . در عین حال این امر پیروزی شهروندانی را نشان می دهد که اخراج را سازمان دادند ، وال مارت یک چالش بزرگ همگانی را ایجاد می کند. برای مثال ، یک نفر با فضای تجاری غارمانند  رها شده پشت سر  یک وال مارت متروکه چه می تواند بکند؟   

شهروندان مک الن ، تگزاس ، شهری با حدود 130.000نفرجمعیت  واقع در جنوبی ترین نقطه ایالت ، چنین خلائی را پس از بسته شدن وال مارت و سپس متروکه ماندن 124.500فوت مربع (41.500متر مربع)فضا تجربه کردند. به جای جستجو برای یک خرده فروش بزرگ دیگری که آن فضا را اشغال کند ، شهر تصمیم گرفت آن فضا را بعنوان کتابخانه عمومی احیا نماید .  

شرکت میر ، شرر اند راکاستل از میناپولیس برای طراحی داخلی ساختمان که تقریبا دو ونیم برابر زمین فویبال است  انتخاب شد. پس از خراب کردن وخارج کردن تمام دیوار های قدیمی، تاقچه ها وکاشی های سقف ، با رنگ کاری به فضا بهبود عمده ای داده شد .

فضای غار مانند اکنون در بر گیرنده یک تالارکنفرانس ، آزمایشگاه کامپیوتر، کلاس های درس واطاق های همایش ومحل های مطالعه  بزرگ سال ها ونوجوان ها است  که بدون ذکر صد ها هزار جلد کتاب عنوان بزرگترین کتابخانه تک منظوره واقع در امریکا راکسب می کند.

بهترین قسمت این داستان تغییر شکل، آن است که به دنبال راه اندازی دوباره کتابخانه ، شمار مشترکین جدید 23درصد افزایش یافت. معنی این امر آن است که افراد زیادی در حال گفتگو، آموختن ، به اشتراک گذاشتن وحمایت کردن از جامعه خود به جای خرید ساده یک جعبه صابون رختشویی یا مبلمان ارزان ساخت چین  برای حیاط خانه هستند. و این همان چیزی است که من آن را رکاب زدن در سر بالایی برای پیروزی می نامم

سرچشمه : رویای مشترک

 

 

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter