نویدنو:29/04/1391  

 

نویدنو:29/04/1391  

 

جاکوب زوما : کمونیست ها به تغییر افریقای جنوبی کمک خواهند کرد

راب گریفیث  - آرش

 

 کنگره ملی افریقا وجاکوب زوما رئیس جمهور افریقای جنوبی زمانی که در آخر هفته  از کمونیست های کشور سخن گفت سبب جنبشی در رسانه های جمعی و در داخل سالن کنفرانس شدند.

  زوما به کنگره گفت :"حزب کمونیست افریقای جنوبی با ایدئولوژی ، شفافیت ورویکرد خود با عمق درک سیاسی ، فداکاری وفعالیت عضو هایش از سایر حزب هامتمایز است ."

  او تاکید کرد:" حزب کمونیست باید منافع طبقاتی را در صحنه  بین المللی و در افریقای جنوبی در راستای تاثیر راهبردها وراهکارهای ما تحلیل نماید ."

  پرزیدنت زوما برای تاکید نظر خود از مانیفست کمونیسم نقل کرد که "مبارزه طبقاتی ادامه دارد ، خواه مردم ازآن آگاه باشند یا نه ، وتا زمانی که طبقه ای سایر طبقه هارا شکست دهد ونظم نوینی  بتواند پدیدار شود ادامه خواهد داشت ."

بلدنزیمانده دبیر کل حزب کمونیست افریقای جنوبی در معرفی آقای زوما به نماینده ها یادآورشد که رئیس جمهورنه تنها 10سال محکومیت زندان را درجزیره روبن تحمل کرده بود بلکه دوره ای هم در کمیته مرکزی حزب کمونیست افریقای جنوبی خدمت کرده است .

زوما بیشتر سخنرانی 100 دقیقه ایش را بر تاکید نیاز به گسترش برنامه آموزش سیاسی مارکسیستی لنینیستی برای حزب صرف کرد .

  او گفت این امر می تواند "روشنفکران ارگانیک" بیشتری برای کنگره ملی افریقا وکنگره اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی فراهم اورد.

" تنها در صورتی که ما به تئوری علمی درستی مسلح شویم می توانیم شرایط مادی جامعه ، تشخیص زمین مطلوبی که در آن انقلاب ملی دموکراتیک کشور پیشرفت می کند را تحلیل و درک کنیم ."

کنفرانس اخیررویکردکنگره ملی افریقا تعیین کرد که افریقای جنوبی فاز دوم روند انقلابی را که در آن تغییر های ریشه ای اقتصادی واجتماعی " به سود طبقه کارگروفقیرها " به اجرا درمی آید باید آغاز کند.

پرزیدنت زوما از کمونیست ها خواست تا برای کنفرانس کنگره ملی افریقا در دسامبر ، جهت به چالش کشیدن فقر، بیکاری ونابرابری ، سیاست های عملی پیشنهاد نمایند .
او همچنین با ستایشی گرم و با نام بردن از بسیاری از جان باختگان حزب، به نقش حزب کمونیست در مبارزه ضد اپارتاید پرداخت  ، وپس از اظهار آن که "کنگره ملی افریقا به شریک خود ، حزب کمونیست افریقای جنوبی افتخار می کند"  2000نماینده کنگره آواز خوان ورقصان به پا خاستند .

 

 

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter