ویدنو:07/04/1391  

 

ویدنو:07/04/1391  

 

لوگو برای باز پس گیری ریاست جمهوری می رزمد

برگردان: مهرگان

فرناندو لوگو رئیس جمهور برکنار شده پاراگوئه امروز(6تیر25ژوئن) مبارزه تمام عیاری را علیه سیاست پیشگانی که این برکناری را مهندسی کرده اند آغاز کرد.

سیاست پیشگان وفادار اودولت بدیلی را تشکیل دادند وآقای لوگو به رهبران مغرور جدید پاراگوئه در همایش های منطقه ای پیشی گرفت .

موضع  جدید آقای لوگو تنها دو روز پس ازآن که به نظر می رسید ممکن است پس از رای کنگره کشور به متهم کردن او با فروتنی باز نشسته شود  یک عقب گرد احساساتی را نشان داد .

او، پس ازاعلام موضع جدید ، ازسوی ملت های امریکای جنوبی ، از جمله از سوی بلوک تجاری مرکوسور، که شرکت پاراگوئه را در همایشی که امروز در آرژانتین آغاز می شود معلق کرد، سیلی از حمایت دریافت کرده است .

کشورهای مرکوسوردر بیانیه مشترکی که از سوی وزیر امورخارجه آرژانتین منتشر شد " تخریب نظم دموکراتیک " در پاراگوئه را به شدت محکوم کردند .

هرسه عضو کامل مرکوسوربا هشدار، واعلام این واقعیت که حکم اعلام جرم سنا با دادن وقت اندکی، تنها 5ساعت ، به رئیس جمهور برای آماده کردن دفاع ، نسبت به بر کناری آقای لوگو واکنش نشان دادند .

برزیل وآرژانتین اعلام کردند  سفیر های خود را به کشور فرا خوانده اند و پاراگوئه ابراز نگرانی کرد . و هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا گفت که دولت او فروش نفت به آن کشور را قطع خواهد کرد. ونزوئلا به یک تامین کننده کلیدی برای پارگوئه تبدیل شده است ، وبر این مبنا آقای چاوز روابط نزدیکی باآقای لوگو ایجاد کرده است . پاراگوئه در حال حاضر 300میلیون دلار به شرکت نفت دولتی ونزوئلا بدهکار است .

 تحول ها مانع تلاش های فدریکو فرانکو رئیس جمهور به تازگی قسم خورده برای توجیه برکناری لوگو ودفع انتقاد های رهبران منطقه ای شد . فرانکو پیش از بر کناری لوگو، گفته بود که خوزه فلیکس فرناندز وزیر امور خارجه می تواند نماینده پاراگوئه در همایش باشد .

اکنون ،آقای لوگو گفته است که درهمایش (مرکوسور) حضور خواهد داشت  وهفته آینده در مراسم انتقال ریاست دوره ای اوناسور ، یک بلوک منطقه ای دیگر، در پروشرکت خواهد نمود. 

آقای لوگو گفت " ما با دولت فرانکو همکاری نخواهیم کرد چون دولتی ساختگی است ، وهیچ منبع قانونی ندارد ."

وزیر های دولت سابق لوگو اعلام کردند که در حال استقرار دولتی موازی برای ادامه سیاست های آقای لوگو هستند وفردا ممکن است برای بررسی موضوع های  دولت گرد هم آیند.

آگوستو دوس سانتوز وزیر روابط اجتماعی آقای لوگو گفت " رئیس جمهور لوگو در تصمیم گیری ها با وزیر هایش خواهد بود وبعد آن چه را که تصمیم آن ها باشد اعلام خواهند کرد."

سرچشمه : مورنینگ استار

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter