ویدنو:29/03/1391  

 

ویدنو:29/03/1391  

 

پاسخ به اتهام ها

نوشتاری ازبخش روابط بین المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان

برگردان: آرش

منتشر شده در مورنینگ استار

این نوشتار اندکی پیش از مبارزه دشوار انتخاباتی پارلمان یونان در 17ژوئن ، وسیله ای که سامانه سیاسی بورژوازی با استفاده از آن برای دادن آرایشی به صورت خود تلاش می کند، نوشته شد.

این امر ناشی از پوسیدگی حزب های اصلی حکومتی : "جنبش سوسیالیست پان هلنیک" (پاسوک) سوسیال دموکرات و حزب دست راستی "دموکراسی نوین" (ان دی) است. دموکراسی نوین " اتحاد دموکراتیک" حزب دست راستی کوچک تر و عضو های پارلمانی از" تجمع مردمی ارتدکس " (ال ا او اس) را در تلاش مطرح کردن خود بعنوان راست مرکز جذب کرده است .

در سمت دیگر " قطب چپ مرکز" ، "ائتلاف چپ رادیکال" ( سیریزا) اکنون در حال جایگزینی پاسوک است . سیریزا از نیروهایی تشکیل می شود که حزب کمونیست یونان را در انشعاب سال 1991ترک کردند وخود را از جنبش کمونیستی "مطلقه" نمودند.این نیروها با حمایت خود از اتحادیه اروپای امپریالیست مشخص می گردند . هم چنین گروه های مائویست وتروتسکیست نیروهایی هستند که عموما از پاسوک به سیریزا پیوستند . سیریزا اظهار می کند که برای " یک دولت چپ" مبارزه می کند، که مشکل های بسیار جدی را ، بدون درگیری با اتحادیه اروپا  ، وناتو ، وبا حفظ یونان در منطقه پولی یوروحل خواهد کرد . تصادفی نبود که رئیس فدراسیون کارفرما های صنعتی  یونان هوادار دولتی بود که سیریزا در آن می توانست شرکت کند.

" چپ دموکراتیک" (DHMAR) نیز در همین قطب است . چپ دموکراتیک منشعب از سیریزا است ونیروهایی را هم که پاسوک را ترک کرده اند در بر می گیرد.

از طریق این سامانه دو قطبی ، که توسط رسانه های جمعی بورژوازی به عنوان تنها گزینه تبلیغ می شود ، آنها تلاش می کنند تا  پویایی بالقوه رای مردم  را بلا استفاده نمایند. این "تله " ای به خوبی سازمان یافته است ، که مسدود کردن راه نیرو های مردمی به سوی حزب کمونیست یونان وجلوگیری ازتوسعه وتقویت طبقه کارگرو جریان مردمی را ، که با بربریت سرمایه داری ومنطق همکاری طبقاتی سازش نمی کند وبرای توسعه ای که به سود مردم باشد مبارزه می کند هدف گرفته است.

ح.ک.یونان روشن کرده است که  شریک جرم دولتی ، حتی اگر بر چسب چپ داشته باشد ، که در چارچوب منافع بانک دارها ، کارفرماهای صنعتی ، صاحبان کشتی ها وسایر بخش های سرمایه عمل کند نخواهد شد . حزب در کاربست راهبردهای ضد مردمی اتحادیه اروپا وجنایت ها ی ناتو شرکت نخواهد کرد.  

روزنامه نگاران وسیاست پیشگانی که هر ساعت از روز و هر روز از سال به حزب حمله می کنند نگرانی قابل لمس و دیر هنگامی را در رابطه با این موضع مغرورانه نشان می دهند و تعجب می کنند از این که چون به اصطلاح " ح.ک.یونان نمی خواهد حکومت کند" ، برای " گله" کردن حزب طبقه کارگر در داخل مدیریت سامانه بهره کشی تلاش می کند.

البته ، کمونیست ها  اضطراب کارگران را درجستجویشان برای راه حل های دولتی تحت فشار مشکل های عظیمی که با آن ها مواجه هستند درک می کنند ، اما ما به آن ها می گوییم : اگر کارگران مسیر " خرده ریز ریخته از سفره " را تعقیب کنند ، مسیری که : بخشش " و"صدقه های" اتحادیه اروپا وسرمایه راپیگیری می کند ، عین راهی که از سوی سیریزا با دولت چپ ، پیشنهاد شد ، پس سرمایه دار ها واتحادیه آنها ، اتحادیه اروپا ، در سال های پیش رو مارا خواهند کوبید .  

ح.ک.یونان به کارگر ها می گوید که آنها باید برای نیازهای ضروری ، به شیوه ای فراگیر برای یک سازمان اجتماعی متفاوت مبارزه کنند. پس ، حتی زمانی که ما کاملا پیروز نیستیم ، به جلوگیری از بدترین  و ایجاد منافع اندکی قادر خواهیم بود . بر این مبنا حزب از کارگران درخواست می کند در مقابل سامانه دو قطبی حاکم ، در برابر دولت "راست مرکز" یا " چپ مرکز" پایداری کنند ، چون خوردن  فریب راه حل های مدیریت سامانه مانع از ایجاد پیش شرط های لازم برای تغییر های ریشه ای واقعی خواهد شد ، این امر راه حل واقعی راکه می تواند به تامین نیازهای مردم منجرگردد به مدت طولانی به تاخیر خواهد انداخت . وراه حل واقعی با مبارزه برای قدرت کارگری – مردمی ، برای خلاص کردن کشور از اتحادیه اروپا، برای لغو اقدام های ریاضتی و تمام اقدام های ضد مردمی ، برای لغو یک جانبه بدهی ها تعیین می شود .

هم زمان نیروهای " چپ" ح.ک.یونان را به حواله کردن حل مشکل های مردم به سوسیالیسم ، یا آن چنان که انها می گویند به ..." باز آیی دوم(حضرت مسیح)" متهم می کنند. علت این اتهام آن است که حزب شرکت در دولتی را ، که بنا به گفته آنها ، به زحمتکشان " تسلی" خواهد داد، رد می کند. البته ، آن هایی که به دروغ ادعا می کنند که ح.ک.یونان هر چیزی را به آینده حواله می کند فراموش می کنند که زن ها ومردهای کمونیست ، هر روز در خط مقدم مبارزه در رابطه با مشکل های مردم در کارگاه ها ، درمحله های کارگری ، درسندیکاها ، همراه با کارگران رزمنده جبهه (پامه)، که قطب طبقاتی سندیکاهای کارگری یونان را تشکیل می دهد ، ونیز همراه با سایر سندیکاها وسازمان های توده ای دهقان های فقیر ، لایه های میانی فقیر ، زنان وجوانان مبارزه می کنند.ح.ک.یونان در داخل پارلمان هم ، با استفاده از قدرتی که مردم در انتخابات ها فراهم کرده اند در این جهت می رزمد .    

هیچ راه حل مشترکی برای زحمتکشان وسرمایه ، راه حل هایی که به سود هر دو آنها باشد  وجود ندارد! شما یا با حکومت ثروتمندانید یا با مردم! این معمای دشوار واقعی است که با برتری دروغین بین گرایش "اروپایی" و " ضد اروپایی"  وبین "چپ"  و"راست" پنهان می شود. معمای دشوار واقعی این است که آیا فقیر سازی مردم ، خواه با دولت دموکراسی نوین یا دولت سیریزا ادامه خواهد یافت ، یا ما به سوی حمله متقابل حرکت خواهیم کرد ؟

ح.ک.یونان پیشنهادهای سیاسی خود برای یک راه مردمی خروج ار بحران سرمایه داری ، موضع روشن خود در خارج شدن از اتحادیه اروپا وناتو با قدرت مردم را به زحمتکشان عرضه می کند، در عین حال تاکید می کند که هیچ راه حل آسانی وجود ندارد .

مسیر گسیخت ، راه مقابله نیازمند فداکاری هایی است که با این حال به موفقیت مردم می انجامد. اما راه سارش و تسلیم چپ مرکز و" دولت چپ" موعظه هایی نیازمند فداکاری های پایدار بدون یک چشم انداز مثبت برای مردم هستند.

البته بدیهی است که دشمن های طبقاتی مانند صاحبان کشتی ها ، بانک دارها و کافرمایان صنعتی از پیشنهاد های ح.ک.یونان به زحمت افتاده اند .آن ها یک حزب کمونیست یونان سازش کرده با سامانه ، یک ح.ک.یونانی که بتواند " بازیچه ای" در دست های آنها باشد ، یک "چاشنی" کمونیست در یک دولت چپ را ترجیح می دهند. چون پس از آن می توانند بگویند : "شکایت نکنید!اعتراض نکنید! اعتصاب نکنید!چیزی نخواهید! اکنون در دولت هستید!در مدیریت سامانه مشارکت کنید! اکنون ما شما را فرمانبردار کرده ایم !"

اما آن ها نمی توانند حزب کمونیست یونان را مطیع خود سازند . آن ها امید دولت کارگری  و قدرت مردمی را پاک نخواهند کرد. به این خاطر است که هدف اصلی آن ها در این انتخابات کاستن از قدرت ح.ک.یونان است . چون نمی توانند آن را مطیع خود سازند.

ح.ک.یونان با امید های گمراه کننده جاری که سیریزا در این انتخابات عرضه می کند مخالفت خواهد کرد  اگر چه می داند این امر ممکن است بر نتیجه های انتخاباتی حزب اثربگذارد. با این وجود ، کمونیست ها ، عضوهای ح.ک.یونان ، افراد چپ گرا ، افراد رادیکال و افراد آگاه به عنوان یک کل ، افرادی که می دانند ح.ک.یونان حزبی اصولی ، حزبی کمونیست ، حزبی برای تمام فصل ها است ، که در خط مقدم مبارزه با مردم خواهد بود ، با ایستادگی وقاطعیت تا هر پایانی خواهد جنگید. چون ح.ک.یونان سنگ خارا وامید مردم برای مبارزه مردمی پس از 17ژوئن است .  

*- عنوان نوشتار از نوید نو است .

 .

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter