ویدنو:25/03/1391  

 

ویدنو:25/03/1391  

 

بیانیه دفتر مطبوعات کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان

درباره حمله آدمکشانه نماینده " طلیعه طلایی"

برگردان : مهرگان

حزب کمونیست یونان حمله ادم کشانه نماینده "طلیعه طلایی" علیه لینا کانلی عضو پارلمان حزب کمونیست یونان دربرنامه تلویزیونی "صبح بخیر یونان" وعلیه نماینده های سایر حزب ها مثل سیریزا را محکوم می کند.

با تشکیلات نازی می توان توسط خود مردم از طریق تحکیم و رادیکل تر کردن جنبش کارگران ومردم بر خورد کرد . تنها جنبش گسست وسرنگونی می تواند چنین سازمان هایی را که به عنوان مشت آهنین خود سامانه عمل می کنند از صحنه بیرون کند. گذشته از این ، "طلیعه طلایی" سال ها از کارفرماها ، سازمان های ضد زحمتکشان از طریق اعتصاب شکنی حمایت کرده است .    
زحمتکشان ، جوانان، مستمری بگیرهایی که به " طلیعه طلایی " رای دادند باید آن را رها کنند وبه طبقه وحزب کمونیست خود به پیوندند.

خلاصه ای از سخنرانی دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان ، آلکا پاپاریگا در کنفرانس مطبوعاتی:

" به من اجازه دهید، البته از طرف حزب ، حمله آدم کشانه معروف نامزد " طلیعه طلایی" علیه لیانا کانلی ورنا دورو نامزد سیریزا را محکوم کنم.  

ما موضع خود را روشن می کنیم : پاسخ "طلیعه طلایی" نمی تواند "چشم در برابر چشم " یا سیاست انتقام گیری باشد. پاسخ باید فراتراز همه توسط مردم در انتخابات داده شود. البته ، ما کسانی را به " طلیعه طلایی"  به خاطر فعالیت ها وخاستگاه این حزب رای دادند سرزنش نمی کنیم. با این حال ، آنها باید درک کنند که آن ها اسلحه رای را در دست دارند وباید آن را کنار بگذارند چون همان چیزی است که سزاوار آن است .

ورای همه چیز با چنین تشکیلات نازی می توان با جنبش کارگری ومردمی به خوبی سازمان یافته و عمیقا سیاسی شده بر خورد کرد .ما موضوع سیاسی شدن عمیق را مورد تاکید قرار می دهیم چون معیار برای جهت جنبش در یک دوره ای از بحران کاملا از دوران دیگری که ما تجربه کرده ایم کاملا متفاوت هستند.

ما باید چیز دیگری را یاد آور شویم : " طلیعه طلایی" همیشه برای عرضه خدمات خود به کارفرماها یا اتحادیه های تحت هدایت کارفرما سودمند بوده است  ودر واقع خدمات آن در موقعیت های بسیاری در راستای شکستن اعتصاب ها و همراه با خشونت آدم کشانه و استفاده از وحشت برای وادار کردن کارگران به رها کردن چنین شکل هایی از مبارزه مورد تقاضا بوده است .
من فکر می کنم برای کارگران زمان آن رسیده است که  دوباره فکر کنند که چرا حزب کمونیست یونان  نسبت به جنبش های مختلفی که در دوران بحران سر بر آوردند ، که صرف نظر از شعارها، جنبش های بدون ماهیت روشنی بودند مشکوک ومحتاط بود . "طلیعه طلایی " یکی از عامل هایی بود که به صورت سامانه مندی در این جنبش ها عمل کرد وسعی نمود تا به جای خواسته های خود انگیخته مردمی،  شعارهای معروف  " 300به جای اعدام در گودی" ، " پارلمان را به اتش بکشید" وغیره  را که اغلب به شیوه زمختی اعلام می کردند جایگزین نماید . بدیهی است مردم عادی که شرکت کردند نباید به این خاطر سرزنش شوند.  در واقع شعارهای " حزب ها اخراج" واتحادیه ها اخراج " نیز وجود داشتند. در این  جنبش ها بدون هویت آشکار، که بسیاری  تا حد معینی منش خود انگیخته ای داشته اند ، چنین سازمان هایی می توانند به راحتی عمل کنند و نقش بسیار زیان آوری در رابطه با سیاسی شدن طبقه کارگر- توده های مردمی داشته باشند ، اما به طور عمده از طریق تحریک ها و به تحلیل بردن هر اعتراض خود جوش اصیلی که می تواند به انحلال آن ها منجر شود .      

برخی ازافرادی که بسیار به راحتی حزب کمونیست یونان را وقتی که شک خود را نسبت به  تاثیر گذاری جنبش ها ی بدون هویت روشن آشکارا بیان کرد سرزنش کردند باید دوباره بیندیشند."

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter