ویدنو:25/03/1391  

 

ویدنو:25/03/1391  

 

سازمان جهانی کار، 12ژوئن 2012

سخنرانی جرج ماوریکوس ، دبیر کل فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری

 در 101مین کنفرانس جهانی کار

برگردان : هاتف رحمانی

خانم ها وآقایان

امسال هم ، کنفرانس سالانه سازمان جهانی کار در شرایط بحران ژرف سامانه سرمایه داری بر گزار می شود .بحران ژرفی که تمام سطح های تمام عرصه های اقتصادی ، سیاسی، زندگی فرهنگی ، محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد .

اتحادیه اروپا در بحران ژرفی است . یونان،اسپانیا، ایتالیا، پرتقال ، ایرلند، بلژیک وغیره. اکنون بحران در حال رسیدن به مرکز است ، بحران درهای  فرانسه را می کوبد و به خود المان پیام می فرستد .

بحران عمیق تقریبا با متاثر کردن تمام کشورهای اتحادیه اروپا به صورت خطرناکی رقابت در بین کشور ها شدید تر می سازد . المان تلاش می کند با روسیه ودیگران متحد های خود را ایجاد نماید. فرانسه نیز برای ایجاد متحد های خود تلاش می نماید .

رقابت این کشورهای سرمایه داری برای کنترل بازار های جدید ، برای ایجاد حریم های نو، برای گاز طبیعی، برای نفت، برای خط لوله های انرژی خطر جدی را متوجه صلح، خطر جدی را متوجه مردم می سازد .

در لیبی ، 120.000نفر به دلیل اداره منبع های تولید ثروت مردند

در سوریه، امیر ها ، پادشاه ها وسلطان های خلیج فارس  همراه با دولت ترکیه  برای سوری ها سلاح تهیه می کنند تا یک دیگر را بکشند.

امپریالیست ها سودان جنوبی را روز به روز به طرح خواسته های جدید هل می کند. در سومالی ، در نیجریه ، در جزیره های فالکلند وضعیت خطرناک است .

افترا های امریکا واتحادیه اروپا علیه ونزوئلا، علیه کوبا همراه با محاصره غیر انسانی ، اوضاع در پاکستان، در افغانستان ، همه این ها تصویر دخالت های امپریالیستی را تکمیل می کنند.

ما ، بعنوان کارگر ، بعنوان جنبش سندیکایی طبقاتی ، بعنوان فدراسیون جهانی سندیکا ها ی کارگری (WFTU)، وظیفه داریم توطئه های بهره کشان را افشا کنیم و کارگران جهان را با روحیه ای رزمنده ، ازمبارزه های انترناسیونالیستی ، از مبارزه پایدار علیه جنگ های امپریالیستی تقویت کنیم .   

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری و عضو ها ودوستان آن در سراسر جهان  مبارزه های پر اهمیتی را در طی سال گذشته هدایت کرده اند.مرکز این مبارزه ها ، مبارزه علیه بیکاری بود. بیکاری پدیده ای اجتماعی است ، محصولی از سرمایه داری . بیکاری همه ، به طور عمده زن ها وجوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد . آمارها نشان می دهند که 75میلیون جوان در جستجوی شغل هستند.

سازمان جهانی کار به راحتی آرزوها را بیان می کند ، به آن ها عمومیت می دهد و وعده  مبهم می دهد . اکنون  برای مدت طولانی ما در حال شنیدن کلمه های زیبا برای مقام ، برای برابری ، برای حقوق دموکراتیک وغیره بوده ایم .

امروز ، آقایان سازمان جهانی کار ، 200فلسطینی جوان زندانی در زندان های اسرائیل وجود دارد. شما برای آزادی آن ها ، برای آن که  زندگی قابل احترام و آینده ای با کار قابل احترام در کشور خودشان داشته باشند ، چه کرده اید؟

امروز ، در امریکای مرکزی نزدیک به 4.000کودک مجبور به همکاری با باندهای قاچاق مواد مخدر هستند.  شما در این رابطه چه دخالتی کردید ؟

همین امروز ، نزدیک به 1500کودک به خاطر نبود دسترسی به آب وبیماری های مربوطه در حال مرگند. دخالت های شما  در کجا وتاثیر های آن ها چه بود ؟

در یونان در دو سال گذشته بیش از 2350 ازفقیرها ، مستمری بگیر ها ، بیکارها اقدام به خودکشی کرده اند. آیا سازمان جهانی کار دولت های یونان را چگونه محکوم کرد؟

امروز در یونان 52درصد ودر اسپانیا 50.5درصد از بیکارها جوان هستند. فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری نامه ای به سازمان جهانی کار علیه اخراج جوان ها ارسال کرد. شما هیچ کاری در آن باره نکردید.

هزاران جوان از اچ ای وی / ایدز رنج می برند ونمی توانند داروهایشان را به دست آورند. عمر متوسط در دهه گذشته در بوتسوانا به 20سال، در سوازیلند 16سال و در لسوتو وزامبیا به 13سال سقوط کرده است .

در سوازیلند جوانان ها از کشورشان  توسط رژیم غیر دموکراتیک اخراج وهم  زمان فعالان سندیکایی و سازمان های سندیکایی غیر قانونی شده اند .  

در قزاقستان اعتصاب گران وفعال های سندیکایی کشته شده اند . در مالزی فعال های سندیکایی اخراج شده اند .

در کلمبیا فعال های سندیکایی هر روزه کشته می شوند و سازمان جهانی کار دولت کلمبیا را از فهرست کمیته استاندارد ها کنار گذاشت.

در معدن های شیلی و پرو کارگرا هر روز می میرند .  اقدام های پیشگیرانه تحمیلی سازمان جهانی کار کدامند؟

حق کارگران برای اعتصاب در سطح جهانی مورد حمله است . حمله ها علیه کارگران در هلنیک هالیورگیا که 200روز است در اعتصاب به سر می برند و کارگران یونیلور فرانسه که 600روز است در اعتصاب هستند این را اثبات می کند. در پاناما ، کارگران کانال پاناما از اعتصاب منع شده اند .

برای ما ، فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ، کلمه های احترام ، برابری وعدالت اجتماعی  نکته های کلی نیستند. آن ها محتوی مشخصی دارند . برای این است که چرا دفتر های منطقه ای دبلیو اف تی یو و بین الملل های سندیکاهای کارگری دبلیو اف تی یو عمل در تمام بخش های اصلی ودر تمام منطقه ها را به پیش می برند .

برای همین است که در سوم اکتبر 2012، دبلیو اف تی یو یک روز جهانی مبتنی بر شعار" غذا، آب آشامیدنی، کتاب، دارو ، مسکن برای همه کارگران ومردم" را اعلام کرده است .

ما این اندرونه ( مضمون) را می گزینیم چون عمیقا اعتقاد داریم این که در قرن بیست ویکم  کارگران از گرسنگی و تشنگی می میرند ، که مردم در خیابان ها زندگی می کنند ، که میلیون ها دانش آموز کتاب ندارند، که افراد بیمار دسترسی به هیچ دارویی ندارند ، یک جنایت است

ما آن را که چند ملیتی ها وانحصار ها در حال غارت منبع های تولید ثروت از کشورها هستند و مردم به تحمل رنج وادار شده اند جنایت تلقی می کنیم . این جهان ناعادلانه است ، این جهان غیر دموکراتیک است ، وما بعنوان دبلیو اف تی یو ، به مبارزه خود تا تغییر آن و ساختن جهانی بدون بهره کشی انسان از انسان ادامه خواهیم داد .

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter