ویدنو:22/03/1391  

 

ویدنو:22/03/1391  

 

روسیه : طرح صلح عنان غیر قابل تعویض

بنا به گزارش منتشره از سوی وزارت امور خارجه روسیه ،گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در ملاقاتی با کوفی عنان فرستاده ویزه سازمان ملل متحد ، واتحادیه عرب به سوریه گفت که طرح صلح عنان غیر قابل تعویض است .

گاتیلوف همچنین جامعه جهانی را به همکاری بیشتر وحمایت از طرح صلح شش ماده ای عنان فرا خواند. او گفت " ما باید با یک دیگر برای عینیت بخشیدن به طرح صلح عنان تلاش کنیم."
دیپلمات روسی تاکید کرد که روسیه ارتباط پایداری را با دولت سوریه وکشورهای عربی مخالف ، برای حل اوضاع از طریق گفتگو حفظ می کند واز قدرت ها یی که بر مخالف های سوریه ، گروه های تروریست مسلح، آن چنان که ما اطلاع داریم ، نفوذ دارند خواست اقدام های مشابهی را بپذیرند.

او همچنین اطمینان داد که روسیه از بررسی شرایط متفاوتی که بتواند به تحقق چنین طرحی یاری رساند حمایت می کند.

با این حال ، سرگئی لاورف ، وزیر امورخارجه روسیه در گفتگوی تلفنی اخیرباکوفی عنان ،بر حمایت روسیه از اقدام های پیشنهادی از سوی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد تاکید کرد.
کوفی عنان همکاری ارزشمند ملت روسیه با سازمان ملل برای اصلاح ستیزه تحمیلی بر ملت سوریه را ستود.

از میانه مارس 2011، سوریه صحنه اشوب گروه های مسلح تروریستی است ، که از حمایت غرب وبرخی دولت های منطقه ، از جمله قطر وعربستان سعودی بر خوردار هستند، که برای پایان دادن به دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه تلاش می کنند.

دولت سوریه در 27 مارس2012 با طرح صلح 6ماده ای کوفی عنان موافقت کرد ، که از آتش بس ، انتقال کمک های بشر دوستانه و آغاز گفتگو بین طرف های درگیر در ستیز هواداری می کند.

با این که ،اپوزیسیون سوریه به تکرار طرح عنان را ، که آتش بسی را از 12آوریل برقرار کرد نقض کرده است ،اما دولت دمشق با درخواست بازگشت ثبات به کشور همراهی کرده است .

بر گردان : مهرگان

سرچشمه: پراودا

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter