ننویدنو:29/01/1391  

 

نویدنو:29/01/1391  

 

چرا با فلسطینی ها هم دردی نمی شود ؟

حمله های نفرت انگیز به گونترگراس

طارق علی – برگردان: آرش

گونتر گراس نویسنده آلمانی(طبل حلبی) با پاسخ های از پیش قابل انتظاری با شعرمنتشر شده اش در اس دی زد(Sdz) مواجه شده است.  برای این حمله ها نه هپچ دلیل شگفت انگیز، بلکه دلیل های تنفر انگیز وجود دارد. به نظر می رسد در المان، هم نخبگان وهم لایه هایی از مردم با قول وفعلشان نشان می دهند که  بر نهاد ننگین گلدهاگن که "همه المانی ها به خاطر جنایت های رایش سوم" گناهکار هستند را پذیرفته اند. این تزها اکنون با تبدیل به " تمام المانی ها به خاطر تمام جنایت های رایش سوم گناهکارند" گسترش بیشتری نیز یافته است:. پشت این سخنان استدلال صهیونیست ها وصهیون دوست ها که جنایت علیه یهودی های اروپا در طول تاریخ را بی نظیر می دانند قرار دارد. این امر مادامی که روش نابود سازی مد نظر باشد صحیح است، اما در سایر مورد ها مصداق ندارد . بلژیکی ها کنگویی ها را با تعداد بزرگ تری - بنا به اظهار ادام هاچشیلد تاریخ نگار بیش از 10میلیون نفر- قتل عام کردند. کشتار ارمنی ها در طی جنگ جهانی اول کشتاری سازمان مند بود ومی توانیم باسخن از بمباران هسته ای هیروشیما وناکازاکی به این بحث  ادامه دهیم ، اما مقایسه یک کشتار یا نسل کشی با کشتار ونسل کشی دیگر عمل بیهوده ای است . رائول هیلبرگ معتبر ترین مورخ یهودی کشی با استفاده هایی که امروزه از آن جنایت به عمل می آید آشفته می شد.

برخی از عضو های دولت راست افراطی وبه ویژه لیبرمن ،که امروز بر اسرائیل حکومت می کنند  از زبانی بدوی – فاشیستی علیه عرب های فلسطین استفاده می کنند .آیا ما اجازه نداریم توجه  ها را به آن جلب کنیم ؟ نه این امر که دولت اسرائیل دولت بوش را وادار به جنگ با عراق کرد کاملا سری است ، ونه بیانیه سفیر اسرائیل که پس از سقوط بغداد خطاب به امریکا نوشت:"توقف نکنید. به سمت دمشق وتهران حرکت کنید." آیا ما اجازه نداریم اورا سرزنش کنیم؟ هدف گیری وکشتار جوانان فلسطینی درغزه وجاهای دیگر تاوان است ، آیا هست؟

گونتر گراس در انتقادش بسیار معتدل بود. او به جنگ طلبی اسرائیل در رابطه با ایران متمرکز شد.او می توانست بسی  بیشتر بگوید.واقعیتی که  به شجاعت سیاسی نیاز دارد گفتن آن است که حتی آنچه او در المان یا فرانسه انجام داد  یک عکس العمل غم انگیز علیه فرهنگ سیاسی هردو کشور است. با توجه به حمله هایی که به گراس به خاطر فعالیت هایش در دوران جنگ  صورت گرفته، این حمله ها تحقیرکوچک تری هستند. اسرائیلی ها وقتی که جیان فرانکوفینی وزیر پیشین ایتالیایی ، که حزب او از موسولینی ارث می برد،به اسرائیل رفت واز دیوارحایل ستایش کرد حظ کردند، و گذشته حزب او بخشیده شد . بنا بر این گذشته تنها در صورتی اهمیت پیدا می کند که شخصی از اسرائیل انتقاد کند. نازی های سابق درمقام های های مختلف درجمهوری فدرال برای پرداخت غرامت کامل وحمایت از اسرائیل فشار آوردند ، اما هرگز مورد انتقاد قرار نگرفتند.   

شهروندان المانی باید در امور زیر اندیشه کنند: فلسطینی ها مسئول کشتار میلیون ها یهودی در دوران جنگ دوم جهانی نبودند.اکنون ، فلسطینی ها به قربانی های غیر مستقیم یهودی کشی تبدیل شده اند. کسانی که با آن ها بد رفتاری می شود ، به نوبه خود با دیگران بد رفتاری می کنند. پس چرا با فلسطینی ها ابراز هم دردی نمی شود؟

سرچشمه: کانتر پانچ


 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter