نویدنو:04/11/1390  

 

 نویدنو  04/11/1390

 

 

نه جنگ، نه تحریم، نه مداخله و نه ترور

۴ فوریه ( 15بهمن) روز ملی اقدام: جنگ آمریکا علیه ایران را متوقف کنید!

برگردان: احمد جواهریان

روز چهارم فوریه ( 15بهمن) را به روزی برای تظاهرات و اقدام عاجل علیه جنگ تبدیل کنیم!

طیف وسیعی از سازمان های ضد امپریالیست و ضد جنگ مستقر در آمریکا از جمله آی ا سی[i]  در جریان کنفرانسی در روز ۱۷ ژانویه تصمیم به برگزاری تظاهرات سازمانیافته در سراسر کشور گرفته اند. شعار این تظاهرات چنین است : «نه جنگ، نه تحریم، نه مداخله و نه ترور علیه ایران»

گروه اد-هاک[ii] که به این فراخوان پیوسته تصمیم گرفت علیرغم فاصله زمانی کوتاه باقی مانده برای سازماندهی تظاهرات، از همه نیروهای ضد جنگ سراسر جهان دعوت کند تا به فوریت به این اعتراضات بپیوندند و آن را به یک روز اقدام ملی تبدیل کنند.

همه در اجلاس بر این عقیده بودند که لازم است امپریالیسم آمریکا و اسرائیل را از حمله به ایران بر حذر داشت. همچنین این اتفاق نظر به چشم می خورد که دور تازهٔ تحریم های امضا شده توسط باراک اوباما در تاریخ ۳۱ دسامبر با هدف از کار انداختن بانک مرکزی ایران خود یک اقدام جنگی علیه مردم ایران است. فعالان سیاسی نگران آنند که دامنه جنگ به اطراف ایران کشیده شود.

در حالی که سازمان های گردآمده در کنفرانس ارزیابی ها و تحلیل های متفاوت از حکومت ایران داشته اند، اما همه بر این عقیده اند که مداخله نظامی توسط امپریالیسم آمریکا در این منطقه، تهدیدی برای کل منطقه و صلح جهانی است. برخی شرکت کنندگان ایرانی الاصل که در ارتباط با خانواده و دوستانشان در ایران بوده اند، از خشم مردم ایران نسبت به ترور دانشمند جوان ایرانی خبر دادند. توافق شد که «نه به ترور» بعنوان یکی از شعارهای راهپیمایی مطرح شود تا هم همبستگی تظاهرکنندگان را با مردم ایران و همچنین محکومیت آمریکا و متحدینش در این عمل جنایتکارانه علیه ایران و ایرانیان را بازتاب دهد.

لیست سازمان های شرکت کننده در اجلاس و یا آن هایی که بعدا از این اقدام پشتیبانی کرده اند، در ذیل این نوشته  آورده شده است[iii]. همچنین افرادی مانند دیوید سوانسون نویسندهٔ کتاب «زمانی که دنیا جنگ را غیر قانونی کرد»[iv] و همچنین فیل ویلایتو «در دفاع از ایران : یادداشت هایی از سفر یک نمایندهٔ صلح به جمهوری اسلامی»[v] و همچنین رمزی کلارک دادستان سابق و برنده جایزه حقوق بشر نیز این فراخوان را مورد پشتیبانی قرار داده اند.

پیشبینی می شود با پخش این فراخوان این لیست بزرگ و بزرگ تر شود. برای پیگیری اخبار مربوطه صفحه ای با عنوان زیر در فیس بوک ایجاد شده است.

نه به جنگ علیه ایران : ۴ ام فوریه روز اقدام ملی

 http://www.facebook.com/events/214341975322807/

همچنین می توانید به سایت زیر رجوع کنید:

StopWarOnIran.org

سرچشمه: گلوبال ریسرچ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۲

 


 

[i]  IAC : International Action Center

[ii]  Ad- hoc

[iii] the United National Anti-War Coalition (UNAC), the International Action Center (IAC), SI! Solidarity with Iran, Refugee Apostolic Catholic Church, Workers World Party, World Can’t Wait, American Iranian Friendship Committee, ANSWER Coalition, Antiwar.com, Peace of the Action, ComeHomeAmerica.us, St. Pete for Peace, Women Against Military Madness (WAMM), Defenders for Freedom, Justice & Equality-Virginia, WESPAC Foundation, Peace Action Maine, Occupy Myrtle Beach, Minnesota Peace Action Coalition, Twin Cities Peace Campaign and Bail Out the People Movement (BOPM).

[iv] David Swanson: “When the World Outlawed War”

[v] Phil Wilayto, “In Defense of Iran: Notes from a U.S. Peace Delegation’s Journey through the Islamic Republic”


 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter